ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۴

محسن شریفیان: مجبور به حذف 10 قطعه شدیم/ علی حق‌شناس: گفتند اجرا در برج میلاد صلاح نیست

ریتم نو: شنبه نوزدهم دی‌ماه سال جاری نشست خبری کنسرت  گروه «لیان» به سرپرستی « محسن شریفیان» با حضور «علی حق‌شناس» و «سیاوش خلبانی» برگزار شد. در این نشست محسن شریفیان ضمن ارائه‌ی توضیح تشکر از برخی نقاط مثبت در اجرای کنسرت‌ها، از بعضی سخت‌گیری‌ها انتقاد کرد. لازم به ذکر است این کنسرت قرار است در تاریخ بیست و نهم دی‌ماه داخل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.

Lian - Mohsen Sharifian (6)





در ابتدا محسن شریفیان درباره‌ی مسئله‌ی اخذ مجوز گفت: مجوزی که به ما دادند نزدیک ماه محرم و صفر بود .ترجیح دادیم که کنسرتمان را بعد این ماه برگزار کنیم اما به سخت‌گیری‌هایی برخوردیم که ناگزیر این جریان را به تعویق انداخت.



مجبور به حذف 10 قطعه شدیم


قرار بود بیست‌ودو قطعه را اجرا کنیم اما مجبور شدیم ده قطعه از کارهایمان را حذف کنیم .به نظر من هرکدام از این قطعات نمایان گر فرهنگ بوشهر هستند .به همین خاطر هیچ‌گاه نمی‌توانیم خیام خوانی را حذف کنیم شاید شعر دیگری از خیام انتخاب کنیم اما...


من برخی نکات مثبت مثل برقراری نظم توسط نیروی محترم انتظامی را نادیده نمی‌گیرم  اما برخی مسائل برای غیرقابل‌پذیرش هستند به‌عنوان‌مثال اینکه در خصوص یک نوازنده تا مرز تشخیص هویت پیش بروند برایم عجیب می‌نماید.در تالار وحدت دست‌ بازتری داشتیم اما دوست داشتیم در مکانی بزرگ‌تر کنسرت خودمان را اجرا کنیم .



موسیقی بوشهر موسیقی گفت‌وگو با دیگر ملت‌ها


وی در ادامه راجع به تلفیق موسیقی بوشهر با موسیقی‌های محلی دیگر گفت:از دیرباز موسیقی بوشهر موسیقی گفت‌وگو با دیگر ملت‌ها بوده به همین خاطر سعی کردم نوعی گفت‌وگو با موسیقی‌های دیگر را در پیش داشته باشیم.در خصوص تلفیق موسیقی بوشهر هم باید بگویم به‌هیچ‌عنوان قصد خدشه واردکردن به موسیقی این ناحیه را نداشته بلکه از طرفی دوست داشتم با استفاده از موسیقی فیوژن گستره‌ی بیشتری برای این آثار بیابم و از طرفی آثاری اصیل را هم بازنمایش بگذارم.


حرکات آیینی را حذف کردیم/ اجرا در برج میلاد صلاح نیست!


علی حق‌شناس افزود:مجبور شدیم برای گرفتن مجوز  یک سری حرکات آیینی را حذف کنیم.درباره‌ی اجرا نکردن در برج میلاد هم باید عرض کنم یک‌بار به ما گفتند صلاح نیست در اینجا اجرا داشته باشید و در دوره‌ی دیگر به ما گفتند سالن ما تا نیمه‌ی سالن نودوپنج پر است. اما عملاً می‌بینیم کسانی در موسیقی پاپ که رابطه‌های قوی‌تری دارند به‌راحتی در برج میلاد مجوز اجرا می‌گیرند.


انتشار آلبوم گروه لیان در سال 95


حق‌شناس در پایان صحبت‌هایش به منتشر کردن آلبوم مستقل گروه «لیان» در سال نودوپنج اشاره کرد و بعدازآن محسن شریفیان در پایان این جلسه متذکر شد:هیچ زمان نگفته‌ایم دولت دوست ندارد موسیقی محلی در جامعه حضورداشته باشد اما یک سری آدم‌ها هستند که واقعاً مایل نیستند که این نوع موسیقی حضور فعالی در جامعه داشته باشد.با این اوصاف آینده‌ی خوبی برای موسیقی محلی متصور هستم چراکه ورود برخی رسانه‌ها فضای موسیقی ایران را بازتر کرده است.


باید تأکید کنم بلیت‌های کنسرت نسبت به دیگر کشورها و همچنین ارائه‌ی خدمات، بسیار گران هستند . با تلاش‌هایی که داشتیم توانستیم سی درصد مبلغ این بلیت‌ها را کاهش بدهیم. اما هنوز هم باور داریم هزینه‌ی بلیت‌ها گران است.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: امین باقری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه