ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

امیر علی زمانیان : آلبوم ۷۹، فضای جدیدی از سعید شهروز است / مجموع کار پیش بینی نشدنی است

ریتم نو : « امیر علی زمانیان » که در آلبوم جدید « سعید شهروز » حضور پررنگی داشته است راجع به این آلبوم گفت: سعی داشتیم که بتوانیم کارکتر این هنرمند را حفظ کنیم و در عین حال با استفاده از خلق اثار جدیدتر صدای به روزتری را از او بگیریم ، البته که این کار یک ریسک بود و امیدواریم طرفداران « سعید شهروز » از کارهای جدید او استقبال کنند.
amirali zamanian

+ قطعات کاملا متنوع است

+ فضایی ریتمیک و الکترونیک! کار خیلی جدیدی بود

 

_ با توجه به اینکه سابقه ی همکاری شما با «سعید شهروز» مربوط به سالیان پیش است ،چطور شد که جدیدا تصمیم گرفتید در البوم او حضور داشته باشید ؟

_من چند سالی می شود که همراه با اقای «کاظمی» آثار زیادی خلق کردیم . همین امر آشنایی بیشتری بین من و «سعید شهروز» به وجود آورد. از گذشته « شهروز» را می شناختم و صدایش مورد علاقه ی من بود. بعد از اشنایی که بین ما صورت گرفت، با تولید تک آهنگ «نگرانت میشم» همکاری ما آغاز شد. خوشبختانه همه از این ساخته راضی بودند و بازتاب خوبی برای ما داشت بیدن ترتیب ، تصمیم گرفتیم قطعه های بیشتری را با همکاری هم تولید کنیم . درحال حاضر ملودی پنج قطعه از آلبوم او به عهده ی من است.

 

_در خصوص این پنج قطعه و حالو هوای آنها توضیح بدهید

_فضاهای این قطعات کاملا متنوع است . فکر میکنم یکی از قطعه ها «سعید شهروز» را به گذشته برگرداند. نام این قطعه «دار مکافات داریم» است که فضای ارام و احساسی خاصی را در بر می گیرد. معتقدم در این ساخته ، می شود جنس قدیمی صدای سعید را لمس کرد

 

_در کل شاهد فضای جدیدی هستیم یا مثل آهنگ « نگرانت میشم» با تلفیقی از موسیقی امروز و صدای « سعید شهروز» روبه رو می شویم؟

_تقریبا میتوانم بگویم که با تلفیقی از موسیقی امروز و اندکی صدای به روزشده ی سعید رو به رو هستیم. نه یک چیز بسیار متفاوت!

 

_ از بین این پنج ملودی کدام را بیشتر دوست داشتید و بگویید که «علی زمانیان » کدام را بیش از همه می پسندید؟

همه ی قطعات البوم را دوست داشتم ولی آهنگ «دار مکافات داریم» و همینطور «آره عاشقتم» با تنظیم «پیام هوشمند» را دوست داشتم با صدای «شهروز» خوانده شود. احساس این آهنگ را دوست داشتم. البته کارهای ریتمیک خوبی هم دارم اما حس شخصی من به ساخته ی مذکور نزدیک تر است..

 

_با توجه به فعالیت های اخیر شما،« مهران عباسی » و « محمد کاظمی » خیلی جالب بود که با « سعید شهروز » همکاری داشتید درباره ی این همکاری بیشتر توضیح بدهید

_من و اقای « کاظمی» و اقای « عباسی» تجربه همکاریهای خیلی زیادی در این سبک و سیاق باهم داریم ؛ولی به قول شما این استایل را برای «شهروز» پیاده کردیم . فضایی ریتمیک و الکترونیک! کار خیلی جدیدی بود .سعی کردیم در این ساخته ها « سعید شهروز» را به همان صورت حفظ کنیم و فقط کمی صدای به روز تری از او داشته باشیم. به عنوان آهنگ ساز بعضی از این قطعات ،کار نهایی را دوست داشتم.

 

_فکر میکنید اجرای چنین قطعاتی از چنین خواننده ی ریسک بود؟

_فکر میکنم که خیلی ریسک بود .باید متذکر شوم کاری که انجام دادم بسیار سخت و ریسک بزرگی بود. امیدوارم مخاطب های سعید کار را دوست داشته باشند. خود سعید هم خیلی اهنگساز توانایی است و قبل ها با اهنگسازهای مطرحی کار کردهاست. خیلی سخت بود که بتوانم فضایی درست کنم که «سعید شهروز» برای طرفدارانش حفظ بشود و در عین حال به روز هم باشد.

 

_ولی فکر کنم شما در ترک نگرانت میشم فهمیدید که چطوری خودتون و سعید شهروز رو به این نوع فضاها همسو کنید

_این اثر هم یک قطعه بود . نتیجه کار هم خیلی خوب شد. ولی باز هم می توان گفت قطعه ای که در البوم وجود دارد از« نگرانت میشم» به روز تراست . در ملودی ، تحریر سازی کاملا شرقی که با صدای خواننده همخوانی داشته باشد را استفاده کردیم .و چون تجربه ی یک کار ریتمیک را داشتیم، باعث شد این ریسک را بپذیریم..

 

_بقیه کار های البوم را هم شنیدید؟نظرتان راجع به آنها چی بوده؟

_یازده ساخته در این آلبوم وجود دارد که به جز ساخته های خودم دو _سه کار را پسندیدم. اثار به سمتی سوق داشتند که گویی منعکس کننده ی «سعید شهروز» سابق باشند..

 

_پیش بینی شما در مورد کلیت آلبوم چیست؟

_ نمی توانم پیش بینی کنم چون در حال حاضر نمی شود موسیقی را پیش بینی کرد وگفت چه چیز درست است چه چیز غلط!

همه ی تلاشمان را کردیم تا این البوم بهترین باشد و امیدوارم طرفداران « سعید شهروز » هم از کار ها استقبال بکنند. در نهایت امیدوارم نو شدن سعید اتفاقات خوبی را برای او رقم بزند.

 

 

منبع: ریتم نو

نویسنده: حمیدرضا کولیوند

عکس : امین باقری

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه