ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

نیما یوسفی: خوانندگیم را مدیون رستاک حلاجم

ریتم نو : « نیما یوسفی » خواننده ی جوانی که به گفته ی خود با فراگیری ساز سنتور و بعد از آن گیتار کار حرفه ی در موسیقی را از سال 1382 شروع کرده است بیان داشت:به خاطر ماموریت پدرم در هلال اهمر از بیست روزگی تاپانزده سالگی خارج از کشور(امارات) زندگی می کردیم به همین خاطر در سالهای اول دسترسی به موسیقی برایم دشوار بود اما با این وجود در دوره ی کودکی و نوجوانی محو گوش کردن به صدای «حبیب» بودم.«سیاوش» را کنار «یغما» شناختم همچنین« شهیار قنبری» اسطوره ی من بود.
نیما یوسفی: خوانندگیم را مدیون رستاک حلاجم نیما یوسفی: خوانندگیم را مدیون رستاک حلاجم

آشنایی و علاقه ی من به ترانه از سال1379و با گوش کردن کاستی از «مریم حیدرزاده» شروع شد این کاست را از پدرم هدیه گرفتم در این اثر دختری با صدای شفاف می گفت:

« ميخوام يه قصرى بسازم...پنجره هاش آبى باشه

من باشم و تو باشى و ... يه شبه مهتابى باشه»

یادم می آید سالها بعد وقتی اثری از او گوش کردم دیگر با آن صدای شفاف رو برو نبودم در عوض باصدایی رو به رو بودم که:

«نشد يه قصرى بسازم پنجره هاش آبى باشه

من باشم و اون باشه و يك شبه مهتابى باشه

نشد يه جا بمونه و آخر بشه مال خودم

حتى يه بار يادش نموند ماه و روز تولدم»

بدین ترتیب در سن هفده سالگی ،نوجوانی بودم که قهرمانش باخته بود.حدود پهار-پنج سال پیش با « رستاک حلاج » اشنا شدم و درحقیقت ترانه هایی از او را تمرین می کردم چراکه بیشتر برای خودم می خواندم.

خوانندگی خود را مدیون «رستاک حلاج »هستم زیراکارکتر هنری او نوعی جاذبه را به وجود آورده بود که من شیفته ی این شخصیت هستم چون معتقدم این منش به نوعی برای برخی از جامعه ی هنری ما تبدیل به سبک زندگی شده است.

ذاستان خوانندگی من مثل این بند از «رستاک» (حلاج) است :

«مردی که جایی واسه موندن نداشت

یه شب به آغــوشِت پناهنده شد

موهات و که بستی ترانه گفت و

» موهات و که وا کردی خــواننده شد

وی درباره ی تک آهنگی باصدای خود ،تحت عنوان «نیاوران» گفت:این تک آهنگ برای من مخاطبی خاص داشت ...

موسیقی و ترانه ی کار از «رستاک حلاج»،تنطیم از «اشکان دباغ»،گیتار به نوازندگی«امیر دانایی»،میکسو مستر از«آرش پاکزاد» و همچنین عکس از «رضا بهاری نژاد» است.

معتقدم پشت تک تک کلمات این ترانه داستانی نهفته است اما متاسفانه نتوانستیم برای این کار ویدئو تهیه کنیم.قصد داریم در تک آهنگ بعدی به نام «لطفا همون همیشگی»که ترانه ی آن نیز از «رستاک حلاج» است، بتوانیم مجوز انتشار ویدئو کلیپ را بگیریم.در حال حاضر نیز با کارگردان های مطرحی به نتیجه رسیدیم که در آینده نام آنها را خواهید شنید.

وی افزود :علت اینکه درتمام کارهایم از ترانه ی «رستاک حلاج» استفاده می کنم این است که باور دارم تنها او و چند نفر دیگر به امضای شخصی خود در اثارشان رسیده اند.

او راجع به اجرای موسیقی بیان داشت:در حال حاضر به دلیل مشغله ی زیاد (اعم از شغل دیگر و همچنین اشتغال به تحصیل)تمرکزی روی برگزاری کنسرت ندارم اما اگر موقعیتی به وجود بیاید از آن استقبال خواهم کرد.

درپایان اظهار داشت:امیدوارم اثری که تولید می کنم به دل هم بنشیند چرا که زحمت زیادی برای ساخته شدن این کار کشیده شده است.خلاصه امیدوارم اتفاق های خوبی برای این قطعه و قطعه های بعدی بیافتد. از شما هم بابت این مصاحبه ممنونم.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۳
Mahsa
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
آهنگ فوق العاده اى بود
بى نهايت لذت برديم
به اميد آهنگ هاى بعديشون❤️
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
برای جناب آقای نیما یوسفی آرزوی موفقیت دارم.
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
برای جناب آقای نیما یوسفی آرزوی موفقیت دارم.
تقویم هنری ادامه