ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

استقبال بی‌نظیر از مراسم رونمایی آلبوم «سالهای رنگی» دومین اثر «حمیدرضا آفریده»

ریتم نو: جمعه چهارم دی‌ماه سال جاری در «فروشگاه فرهنگ» واقع در میدان ولیعصر از دومین آلبوم حمیدرضا آفریده به نام « سالهای رنگی » با حضور صاحب اثر،«چاوش اسکندری»«حنانه سعیدی» «بهنام سعیدی» «ندا هاشمیان» رونمایی شد.





در ابتدای این نشست درحالی‌که صندلی خالی وجود نداشت و برخی سرپا ایستاده بودند«حمیدرضا آفریده» ضمن سلام و وقت به خیر گفت: ممنونم از حمایت مردم عزیز که ما را تنها نگذاشتند چراکه ما همین حمایت راداریم و خواهیم داشت؛ممنونم که حضور دارید...


این اثر دومین آلبوم من محسوب می‌شود که در مقایسه با آلبوم اول ،از سازهای بیشتری  چون قانون، تار، بم تار و.. استفاده کردیم.


«چاوش اسکندی خواه» عزیز نوازنده‌ی تار و بم تار در این اثر است.«حنانه سعیدی» نوازنده قانون  و کسی که یک قطعه از این آلبوم را ساخته است؛«بهنام معصومی» نیز در این آلبوم به‌عنوان نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای حضور دارد.


امیدوارم نه‌تنها از این اثر بلکه از تمام آثار تولیدشده حمایت کنید و آغازگر فرهنگ جدید خرید آثار هنری باشید .درواقع برنامه‌ای در جامعه به وجود بیاید که در کنار رفتن به سینما و تئاتر...  برای خرید آثار هنری و کتاب هم ‌جایی در نظر گرفته شود .


برخی آثار سه یا چهار ماه در مراکز نگه‌داری می‌شوند و بعد از برگشت می‌خورند چراکه کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.


به کودکانمان آموزش بدهیم که از آثار موردعلاقه‌ی خودشان حمایت کنند و بدین ترتیب در فرهنگ‌سازی جدیدی سهیم باشیم.باید خود این فرهنگ‌سازی را به راه بی اندازیم چون قرار نیست کسی این کار را انجام بدهد.


بنده این اثر را به استاد عزیزم«شهرام صارمی» تقدیم می‌کنم که امروز متأسفانه نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند اما همسر ایشان و دخترشان در جلسه حضور دارند.علاوه بر حمایت خانواده ،زندگی حرفه‌ای خود را مدیون استادم هستم چراکه سخت‌گیری‌های ایشان باعث شد تا من پیشرفت کنم.


باید بگویم استاد در فرهنگسرای ارسباران نشست‌هایی را برگزار می‌کند که شاید در ایران نظیر آن را ندیده باشم.


تشکر می‌کنم از «ندا هاشمیان» سازنده‌ی ویدئو کلیپی برای این آلبوم که واقعاً بدون هیچ چشم‌داشتی این کار را انجام داده است .


ضمن اینکه باید عرض کنم هم‌اکنون در سایت بیپ تونز به‌صورت دیجیتال  از این آلبوم رونمایی خواهد شد،بعد از پخش کلیپ چند قطعه‌ای اجرا خواهیم داشت و بعدازآن جشنی امضایی را نیز برگزار خواهیم کرد.


وی پس از پخش کلیپ ،در خصوص استفاده از کمانچه‌ی پنج سیم به‌منظور اجرای زنده در این جلسه گفت:این ساز با این تعداد سیم در شمال ایران،ارمنستان،آذربایجان و... رایج است و فرق آن با کمانچه‌ی معمولی در این است که محدوده‌ی صدایی این ساز بم تر است.


از دوستانی که فیلم می‌گیرند تقاضا دارم ویدئوهای خود را به صفحه مجازی من بفرستند و نظر خود را در خصوص قطعات اجراشده بیان کنند.


در پایان جلسه‌ی رونمایی چهار قطعه نواخته شد که «حمیدرضا آفریده » که  اشاره کرد آهنگسازی یکی از این قطعات بر عهده‌ی «حنانه سعیدی» بوده است .وی در خصوص یکی از قطعات خود گفت:این قطعه را در سال خاصی و باحال و هوای متفاوتی ساخته‌ام و همیشه دوست دارم این ساخته را با ساز بندی‌های متفاوت اجرا کنم گرچه برای من خاطرات اجتماعی بدی را تداعی می‌کند . در صفحه‌ی مجازی در خصوص حستان راجع به این آهنگ نیز بنویسید.


اتمام جلسه با آغاز جشن امضا  و حضور انبوهی از هواداران  مواجه شد. این درحالی‌که بود که برخی پیش‌بینی می‌کردند به دلیل آشنایی نداشتن مخاطبان ،از جشن امضای این آلبوم استقبال چندانی نشود.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه