ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

آیین تجلیل و بزرگداشت استاد میلاد کیایی برگزار شد

ریتم نو: آیین تجلیل و بزرگداشت استاد میلاد کیایی (آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور) عصر روز جمعه بیست و هفتم آذرماه سال جاری با حضور چهره‌های هنری و ادبی و دوستداران موسیقی برگزار شد.

Milad-Kiyaei-Ritmeno (29)




این مراسم به همت مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش و همکاری فرهنگسرای ارسباران با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و علیرضا پور امید (مجری مراسم) توضیحاتی را پیرامون مراسم بیان کرد و از زحمات ويژه موسسه رادنواندیش در برگزاری مراسم‌هایی برای تجلیل از چهره‌های نامدار فرهنگی و هنری تقدیر و تشکر کرد.


در ادامه نماهنگی از گذشته تا به امروز زندگی هنری استاد میلاد کیایی پخش شد که در قسمت‌هایی از آن، سخنان اساتیدی چون علی‌اکبر گلپایگانی، نادر گلچین، محمد موسوی، هوشنگ کامکار و حسن ناهید درباره‌ی ارزش‌های هنر موسیقی استاد کیایی شنیدنی بود.


در بخش‌های دیگر برنامه دکتر محمد سریر آهنگساز و رییس هیئت‌مدیره خانه موسیقی به‌عنوان سخنران دقایقی را در خصوص آثار استاد میلاد کیایی صحبت کرند و پس‌ازآن مهندس بردیا صدر نوری به بداهه‌نوازی پیانو پرداخت و قطعاتی از دستگاه موسیقی ایران را به اجرا گذاشت.


با اتمام اجرای مهندس صدر نوری، استاد میلاد کیایی روی صحنه حاضر شد و ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، از حضور تمامی هنرمندان و هنردوستان قدردانی و تشکر نمود و دقایقی را به نواختن سنتور به همراه تنبک‌نوازی «نازنین پدر ثانی» اختصاص داد که مورد تشویق حضار قرار گرفت.


اهدای لوح تقدیر و تابلوی نفیس و هدایای دیگر به استاد میلاد کیایی برای 6دهه خدمت ارزنده توسط مهندس بردیا صدر نوری، آقای محمد صافی مدیر فرهنگسرای ارسباران، دکتر محمد سریر و ناصر ایزدی، حسن ختام مراسم تجلیل از استاد کیایی بود.


گفتنی است؛ هنرمندانی چون سهیل محمودی، نادر گلچین، بامداد جویباری و ... در این مراسم حضور داشتند



منبع: ریتم نو


عکس: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه