ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

کنسرت «دو نوازی کمانچه و تمبک» سعید فرج پوری و پژمان حدادی برگزار می‌شود

ریتم نو: کنسرت « دو نوازی کمانچه و تمبک » سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان « بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران » پنجشنبه 26 آذر ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
کنسرت «دو نوازی کمانچه و تمبک» سعید فرج پوری و پژمان حدادی برگزار می‌شود کنسرت «دو نوازی کمانچه و تمبک» سعید فرج پوری و پژمان حدادی برگزار می‌شود

در این کنسرت سعید فرج پوری و پژمان حدادی از اعضای ثابت گروه دستان ، برای اولین بار در کنار هم به دو نوازی با تکیه بر مرکب نوازی و بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران می‌پردازند.
سعید فرج پوری ، آهنگساز و نوازنده کمانچه متولد 1339 ، مدرس در کانون چاووش ، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ، هنرستان‌های دختران و پسران ، دانشگاه هنر و دانشگاه علمی کاربردی است.وی تاکنون نوازندگی در گروه‌های شیدا ، عارف ، آوا ، دستان و شرکت در ضبط آثار بی‌شماری از آهنگسازان معاصر را در کارنامه خود دارد و کنسرت‌های فراوانی را در مراکز فرهنگی و فستیوالی اروپا ، آمریکا ، کانادا ، آسیا به همراه گروه‌های مختلف و صاحب نام موسیقی ایرانی ، برگزار کرده است.
پژمان حدادی متولد 1348 فراگیری ساز تمبک را از سن 10 سالگی به مدت 20 سال نزد اسدالله حجازی آغاز و از آموخته‌های ایشان بهره فراوان برد. وی همواره خود را در ارتباط با پایه‌ریزی و اساس فراگیری صحیح تمبک نوازی مدیون او می‌داند. پس از آن برای مدت کوتاهی از محضر بهمن رجبی نوازنده برجسته تمبک بهره برد. وی با پیگیری مستمر ، سبک‌های گوناگون نوازندگی پیشکسوتان تمبک را دنبال می‌کرد و شیفته سبک نوازندگان نامداری چون زنده یاد حسین تهرانی ، ناصر فرهنگفر و همچنین مرتضی اعیان بود. او به طریق شنیداری از آثار ضبط شده آن‌ها تاثیر بسیار زیادی گرفت.
این نوازنده پس از مدتی علاقه زیادی به ساز دف پیدا کرد و در کنار تمرین ساز تمبک به‌صورت خودجوش به فراگیری این ساز پرداخت و از راه دور و شنیداری از آثار ضبط شده بیژن کامکار بهره فراوان برد.
حدادی از سال 1989 از ایران به آمریکا مهاجرت کرد و از سال 1991 موسیقی را به شکل حرفه ای دنبال کرد. پس از همکاری با چند گروه موسیقی سنتی ، از جمله عشاق و نوا که در خارج از ایران فعالیت داشت و آشنایی وی با حسین علیزاده در آمریکا و نوازندگی در کنار ایشان در کنسرت‌های متعدد ، سبب شد با انگیزه و جدیت بیشتری به فعالیت حرفه ای در موسیقی بپردازد.
علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

منبع: ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه