ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

علی رهبری : در چهار هفته گذشته فقط آثار آهنگسازان ایرانی را ضبط کردیم

ریتم نو: علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران ، عصر روز گذشته در گفتگویی تلفنی قبل از سفر به وین ، از اجرای اخیرش در تالار وحدت و همچنین اجرای دو قطعه متفاوت «علمدار» و «شهرزاد» سخن گفت.
45454242

علی رهبری در ابتدا گفت : « پوریا خادم پسر آقای رسول خادم قطعه علمدار را ساختند که ما با ارکستر آن را اجرا کردیم. خوشبختانه این اجرا در تالار وحدت با استقبال خوبی روبرو و هر دو شب سالن تکمیل شد.»


رهبری در مورد برنامه‌های آینده ارکستر سمفونیک تهران این‌گونه توضیح داد : « ما بهترین روزهای تاریخ نه‌تنها ارکستر سمفونیک را می‌گذرانیم ، بلکه بهترین روزهای زندگی خودم نیز می‌گذرد به دلیل اینکه من هر زمان مدیر بودم در ایران حضور نداشتم در کشورهایی مثل کرواسی ، چک ، بلژیک ، اسپانیا ، اسلواکی و... بود. هم‌اکنون به کشور خودم آمدم و فکر نمی‌کردم در مدت کوتاهی بتوانیم به‌جایی برسیم که اکنون رسیده‌ایم. فکر می‌کنم چند سالی زمان ببرد و هم‌اکنون با همکاری جوان‌ها ارکستر با بهترین قطعات ، بهترین اجراها را انجام می‌دهد. هم‌اکنون ارکستر سمفونیک تهران کاری که می‌کند در سطح جهانی است مثل همه جای دنیا در سه هفته گذشته روزی 8 ساعت فقط ضبط کردیم. برنامه‌های بعدی هم تا به امروز هیچ‌کدام را کنسل نکرده‌ایم و همه برنامه‌ها سر جای خودش است و خوشبختانه آقای مراد خانی من را خواستند و لطف کردند و دو ساعت وقت گذاشتند و یک‌به‌یک مشکلات ما را آنالیز کردند و از روزی که ایشان آقای «پیروز پی» را مسئول کرده‌اند تا در کنار من کارهای ارکستر سمفونیک را پیش ببرند ، روزبه‌روز کارها بهتر و مشکلات کمتر شده است.»


مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران در مورد معرفی آهنگسازان ایرانی برای ضبط آثارشان در موسسه بین‌المللی ناکسوس گفت : «در چهار هفته گذشته که من در ایران بودم ، سه هفته آن را صبح تا شب به‌جای شش هفته ، فقط آثار آهنگسازان ایرانی را ضبط کردیم. اکنون بالای 170 آهنگساز داریم و حدس می‌زنم به‌زودی حدود 200 آهنگساز خواهد شد. خوشبختانه ما هم‌اکنون این روزها را پشت سر گذاشتیم و آثار دوازده نفر از آهنگسازها را ضبط کرده‌ایم که واقعاً عالی بودند.من عازم وین هستم و بعد از چهار هفته به کشور بازمی‌گردم و کارهایمان را شروع می‌کنیم. من در وین چند کنسرت کوچک دارم که باید انجام بدهم و هفته سوم آن در آنتالیا هستم و یکی از جاهایی که نتوانستم کنسل کنم و بعدازآن به تهران می‌آیم که آقای الکساندر رودین (ویولنیست ، رهبر ارکستر و هم پیانیست درجه‌یک) به‌عنوان رهبر مهمان در کنار ما خواهند بود و بلافاصله شخصاً کنسرت دارم. همچنین یک نوازنده ویولن از استرالیا و یک رهبر ارکستر از لندن به ایران می‌آیند.


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه