ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

محبوب‌ترین تی-شرت تاریخ با طعم لذت‌های ناشناخته

ریتم نو: استیو لامک (Steve Lamacq)  در برنامه‌ی روز گذشته‌ی خود اعلام کرد که بر اساس رأی‌گیری رادیو بی‌بی‌سی6، طرح آلبوم Unknown Pleasures از گروه جوی دیویژن (Joy Division) به‌عنوان محبوب‌ترین طرح تی-شرت تاریخ انتخاب‌شده است.
photo_2015-11-30_00-05-32

این رأی‌گیری توسط شنوندگان این ایستگاه رادیویی به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی سالیانه‌ی "تی-شرت یکی از گروه‌های قدیمیت را برای سر کار تنت کن" صورت پذیرفت. این تی-شرت در موزه‌ی Design به همراه نوشته‌ای از استیو لامک به نمایش در خواهد آمد.


تصویرسازی نخستین آلبوم گروه جوی دیویژن توسط پیتر سَوایل (Peter Saville) انجام شد. این تصویر شامل دسته‌ای خطوط برجسته است، که نمایانگر سیگنال یک تپ اختر (ستاره‌های نوترونی با میدان مغناطیسی) می‌باشند - این تصویر از دانشنامه‌ی ستاره‌شناسی کمبریج گرفته‌شده است. سوایل یک کارگردان هنری و یک گرافیست است که برای تعداد زیادی از طرح جلد آلبوم‌هایی که برای کمپانی‌های مختلف طراحی کرده شناخته‌شده است.


استیو لامک می‌گوید: " پاسخ به نظرسنجی عالی بود، که نشان‌دهنده‌ی آن است، مردم چقدر به تی-شرت های راک اند رول خودشان علاقه دارند. و فکر می‌کنم که یک نمونه‌ی فوق‌العاده‌ی هنری را انتخاب کردند. Unknown Pleasures نمونه‌ای عالی است که نشان می‌دهد، چگونه یک تی-شرت به‌آسانی می‌تواند دسته‌ای از چیزها را کنار هم گردآوری کند. یک تصویر فوق‌العاده مؤثر، که  یادآور موج ظهور هنرمندان و موسیقی‌های جدید در انتهای دهه‌ی 70 است. طرح یک شخصیت باحال ذاتی دارد که متأثر از سابقه‌ی گروه هست، و این به شما می‌گوید؛ کسی که این لباس را بر تن دارد به موسیقی علاقه‌مند و جزء 40 نفر برتر است."


10 طرح برتری که برای تی-شرت ها رأی آوردند به شرح زیر می‌باشند:




  1. Joy Division - Unknown Pleasures (11.6% of the vote)

  2. James – Daisy (10.5%)

  3. Pink Floyd - Dark Side (10.3%)

  4. Motorhead – England (9.2%)

  5. Ramones – Seal (5.1%)

  6. Nirvana – Smiley (4.2%)

  7. Guns N Roses - Appetite For Destruction (3.7%)

  8. Sisters of Mercy – 1985 (3.6%)

  9. Sonic Youth – Goo (3.2%)

  10. Primal Scream – Screamadelica (3.1%)




منبع : ریتم نو

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه