ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

دلبانگ رونمایی شد/ ضبط نوبانگ به اتمام رسید

ریتم نو: دلبانگ ، سومین اثر از مجموعه‌ی چهار آلبوم موسیقی دزفول و شوشتر با اجرای گروه موسیقی همنوازان سایه به سرپرستی و آهنگسازی محمد امین اکبرپور و آواز علیرضا حاجی طالب عصر پنج شنبه مورخ پنجم آذرماه در مرکز موسیقی بتهوون با حضور عوامل این آلبوم رونمایی شد.

Betoven (16)




دلبانگ چهار سال پس از انتشار دومین آلبوم این مجموعه چهارگانه توسط انتشارات آوا خورشید به انتشار رسید.


این آلبوم پس از "گلفرش" و "گلبانگ" در دستگاه ماهور خوانده و نواخته شد که دارای یازده قطعه می‌باشد که غالب این قطعات باکلام آمیخته شده و درکنار اشعار امیر خاکسار از دو شعر محلی هم بهره برده است.


مراسم رونمایی پس از حضور عوامل آلبوم و مهمانان با صحبت‌های محمد امین اکبرپور آهنگساز آلبوم آغاز شد.



 محمد امین اکبرپور در ابتدا با اشاره به فعالیت‌های گذشته گروه همنوازان سایه از کنسرت دی ماه این گروه در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و سپس به معرفی قطعات دلبانگ و اعضای همنوازان سایه پرداخت.


اکبرپور در پایان صحبت‌هایش خبر از انتشار آلبوم "نوبانگ" آخرین اثر از مجموعه چهارگانه موسیقی دزفول و شوشتر داد.


در بخش نهایی مراسم رونمایی محمد امین اکبرپور با همراهی آواز علیرضا حاجی طالب و تنبک سیاوش کریمی نژاد دوتن از اعضای همنوازان سایه، تار به دست گرفت و قطعه‌ای از دلبانگ را اجرا کرد که با استقبال حاضرین همراه بود.


در خلال این مراسم علیرضا حاجی طالب در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار «ریتم نو» در خصوص جزییات دلبانگ و دلیل فاصله زمانی طولانی بین منتشر کردن این آلبوم و گلبانگ گفت :


با آقای اکبرپور تحقیق کردیم پیرامون موسیقی خطه دزفول و شوشتر که دارای تصنیف‌های بسیاری است و حاصل این جمع آوری‌ها مجموعه چهارگانه‌ای شد و ما در این چهارگانه برخی از تصنیف‌ها را فارسی کردیم که تا سال آینده آخرین مجموعه هم منتشر خواهد شد و در حال حاضر مراحل ضبط "نوبانگ" به اتمام رسیده است.


حاجی طالب اضافه کرد: گلفرش و گلبانگ در سالهای 89 و 90 منتشر شدند و این آلبوم پس از گذشت چهار سال پخش شد که دلیل این اختلاف زمانی تحقیق بیشتر و انتشار دو آلبوم  خارج از این مجموعه با نام های "سروشان" و "نصیرخوانی" بود.




منبع : ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی


عکس: امین باقری



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه