ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

پیوند موسیقی و سینما/ تاسیس آموزشگاه «سینمایش» به همت امین زندگانی

ریتم نو: آرش زمانیان نوازنده ی با سابقه‌ی کشور درخصوص انتشار عکس‌اش همراه امین زندگانی در صفحات مجازی ،همچنین انتشار جمله‌ی «به زودی منتظر خبرهای بسیار خوب در راستای فعالیت‌های آموزشی در کنار امین زندگانی عزیزم باشید» گفت: قرار است به همت امین زندگانی آموزشگاهی برای آموزش مبانی و اصول حرفه‌ای سینما ، تحت عنوان « سینمایش » تاسیس شود. درحال حاضر نیز قصد داریم برای اخذ مجوز تدریس موسیقی در این موسسه اقدام کنیم و مسئولیت آموزش موسیقی بر عهده‌ی من خواهد بود. قرار است این آموزشگاه تحت نظر وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کند .بدین  ترتیب به هنرجویانی که بتوانند دوره‌های آموزشی این آموزشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک دیپلم فنی اعطا می‌گردد.

+ حضور محمد خرمی نژاد، یاور مراد، ترانه پور یوسف و...


photo_2015-11-20_14-07-35




در حال حاضر با کسانی چون «یاور مراد» (سازهای کوبه ای و دف)، «ترانه پور یوسف»(سازهای بادی)، «محمد خرمی نژاد»(تئوری موسیقی و درامز)، «کاویان رجبی» (گیتار) به منظور استفاده در جهت آموزش به هنرجویان در آموزشگاه مذکور،به توافق رسیده‌ایم.


وی در ادامه افزود: من دربسیاری از آموزشگاه‌ها تدریس می‌کنم اما دوست داشتم که این آموزشگاه را در صفحه‌ی شخصی خودم تبلیغ کنم چرا که در حقیقت فکر می‌کنم ماجرای این آموزشگاه به نحو دیگری است. به شخصه دوست دارم که وضعیت هنرجویان را _از نظر کیفی_ به درجه‌ی خوبی برسانیم به همین خاطر مایلم که در اعطای مدرک ذکر شده ظرافت‌ها و سخت گیری‌هایی اعمال شود.


حتی سعی داریم مسابقه ای را تربیت بدهیم که شرکت کننده‌های آن به وسیله‌ی رای مردم انتخاب شوند. اما برای آینده هنرجویان هیچ قولی نخواهیم داد چرا که این امر به  تلاش خود آن‌ها بستگی دارد این گونه نیست که بگویم چون شما هنرجوی ما بودی حالا در فلان گروه به عنوان نوازنده حضور پیدا کن بلکه همان طور که گفتم آینده‌ی هنرجو به خودش بستگی دارد و تمام تلاش ما در جهت مسائل آموزشی است.


او در پاسخ به سوال مطرح شده که «آیا قصد دارید در زمینه‌ی موسیقی فیلم نیز هنرجویانی را تربیت کنید؟» گفت: ببینید موسیقی فیلم کار بسیار دشواری است .خود من بعد از گذشت این سالیان ،تعداد کمی موسیقی فیلم تولید کردم .اما سعی ما بر این است که بعد از گذشت اندکی، بتوانیم در این آموزشگاه مجوز  آهنگسازی برای موسیقی فیلم را نیز اخذ کنیم و بتوانیم بانی اتفاق‌های خوبی در این آموزشگاه که پیوندی است بین موسیقی و سینما داشته باشیم. صحبتهایی که بین من و «امین زندگانی» نیز رد وبدل شد همین بود. تصور کنید در کلاسی درون یک آموزشگاه، موسیقی تدریس شود و در کلاس کناری آن بازیگری ؛مسلما چقدر خوب می‌شود که این  تعامل از پایه صورت بگیرد این خواسته در رویاهای  ما نهفته است و می‌دانیم که تحقق یافتنش رویدادی فرخنده است.ما هم امیدواریم این خواسته به تحقق برسد.



منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک طینت


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه