ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

کارگاه شعر و ترانه صابر قدیمی و علیرضا آذر درموسسه‌ی سیکات برگزار می‌شود

ریتم نو: صابر قدیمی ترانه‌سرای نام‌آشنای کشور که مدتی است به همراه « علیرضا آذر » جلسه شعری تحت عنوان « شعرانه » را تشکیل و اداره می‌کند از برگزاری کارگاه مشترک شعر و ترانه با حضور « علیرضا آذر » و همچنین برگزاری کلاس مبانی عروض و قافیه با تدریس خود خبر داد.
صابر قدیمی و علیرضا آذر

 

وی بیان داشت: کلاس مبانی عروض و قافیه ، سه‌شنبه‌ها ساعت 15تا 16:30با ظرفیت دوازده نفر و پنج جلسه‌ی متوالی برگزار خواهد شد که در این جلسه من به‌عنوان مدرس حضور دارم. برخی سرفصل‌های اصلی شامل کلیات و تعاریف ، مباحث مرتبط با قافیه، مبانی عروض، معرفی بحور پرکاربرد عروضی،  تمرین‌های مبتنی بر گوش و... هستند.


صابر قدیمی در ادامه گفت: این سومین دوره‌ای است که درباره‌ی این موضوع  تشکیل خواهد شد .دوره‌های پیش این کلاس در «فرهنگسرای آیه» برگزار می‌شد که این بار تصمیم گرفتیم این دوره‌ی آموزشی را در« موسسه‌ی سیکات» برگزار کنیم. در موسسه سیکات دوستان و هنرمندان عزیز همچون« اشکان خطیبی»، «شیوا ارسطویی»،« محمدرضا علیمردانی»،« نوید نوروزی» و ... کلاس‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.


قدیمی در خصوص کارگاه شعر و ترانه خود با علیرضا آذر اضافه کرد: قرار است من و «علیرضا آذر»در همین موسسه کارگاهی در خصوص شعر و ترانه نیز برگزار کنیم. در این کلاس بیشتر در خصوص فرایند شعر، گفتن تمرکز خواهیم داشت.تکلیف‌هایی را به هنرجویان می‌دهیم و برای بهبود پرداخت آثار پیشنهاداتی را مطرح خواهیم کرد. این تکلیف‌ها را با آثار دیگر مقایسه و بررسی کرده و فیلم‌ها و کتاب‌های مرتبطی به آن‌ها معرفی می‌کنیم . به‌صورت جزئی و کاربردی در خصوص صنایع بدیع، صنایع بیان، معانی، سبک‌شناسی، انواع ادبی، مباحث عروض و قافیه و ... هم‌صحبت می‌کنیم.


ساعت این کارگاه در دو بخش مجزا است . اولی سه‌شنبه ساعت 16:30تا 18:00و18:30تا20  و دومی پنجشنبه ساعت 17:30تا19و19:30تا 21برگزار می‌شود.


صابر قدیمی در خصوص آینده‌ی هنرجویان گفت: تکیه‌ی ما روی آموزش مباحث پایه‌ای ادبیات است و با تمام احترام به جلساتی که مبتنی بر حضور آهنگساز یا خواننده‌ای شکل می‌گیرند، جلسه‌ی ما به این شکل نیست. قطعاً اگر کسی به مرتبه‌ای از هنر برسد مخاطبان خود را پیدا می‌کند و از طرفی هم ما برای معرفی او در حد وسیع تلاش می‌کنیم.گرچه معتقدم مشک آن است که خود ببوید و تمامی هنرمندان سرشناس کشورمان، اگر در جایگاهی قرارگرفته‌اند، بیشتر از این‌که مدیون تبلیغ و معرفی کسی بوده باشند، بر قله‌ی تلاش و زحمات خود ایستاده‌اند .


منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
مریم مشتاق
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
سلام. می خواستم بدانم آیا در حال حاضر نیز این کارگاه دایر هست؟ اگر هست چطور باید در آن شرکت کنم؟
تقویم هنری ادامه