ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

آلبوم‌های درخشانی و شجریان آماده انتشار است / تصانیف 15 سال گذشته منتشر می‌شود

ریتم نو: مجید درخشانی در تازه‌ترین اثر خود مقام‌های مختلف را تجربه می‌کند. درخشانی همچنین آلبوم‌هایی در همکاری با محمدرضا شجریان دارد که آماده انتشار است.
photo_2015-11-17_00-01-47

جدیدترین اثر مجید درخشانی شامل تصنیف‌های 15 سال اخیر اوست.این آلبوم در وزارت ارشاد مراحل دریافت مجوز را طی می‌کند تا بعدازآن راهی بازار موسیقی شود.در این آلبوم که خوانندگی آن بر عهده مجتبی عسگری است ؛ درخشانی تصمیم گرفته تا با هنرمندان جوان کار کند.


یک شاعر جوان و یک نوازنده زهی از شهر همدان که با ساز "یس نای" که صدایی شبیه "بالابان" دارد ، در کنار جواد بطحایی (سنتور ، تکنواز) ، شاهو عندلیبی (نی) ، مجید درخشانی (سنتور) و مجتبی عسگری به‌عنوان خواننده حضور دارند.


این اثر شامل مجموعه تصانیفی است که طی 15 سال اخیر توسط مجید درخشانی ساخته‌شده است و هرکدام به زمان خاصی اختصاص دارد.اما در این اثر تلاش شده تا مقام‌های متفاوتی تجربه شود ؛ به‌عنوان‌مثال تصنیف "چندین شب و خاموش" با شعری از سایه ، در دستگاه دشتی ساخته‌شده است ؛ با تغییر مقام به همایون رفته است.


اما در کنار این آلبوم ؛ تازه‌ترین اخباری که از فعالیت‌های درخشانی موجود است ؛ می‌توان به چند آلبوم آماده انتشار که در همکاری با محمدرضا شجریان ساخته‌شده اشاره کرد.اطلاعات مشخصی درباره این آثار وجود ندارد و مشخص نیست که این آثار چرا منتشرنشده است اما به نظر می‌رسد همان‌طور که محمدرضا شجریان برای برگزاری کنسرت در ایران دچار محرومیت شده است ؛ آثار او نیز امکان انتشار پیدا نمی‌کنند.


منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه