ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

جلسه کانون ادبی زمستان برگزار شد/ سجاد عزیزی از تشکیل هیئت حسینی ترانه‌سرایان خبر داد

ریتم نو: جلسه کانون ادبی زمستان با مدیریت و اجرای سجاد عزیزی آرام عصر روز گذشته نوزدهم آبان ماه با حضور استاد محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری در سالن اشراق تالار ایوان شمس برگزار شد.در این جلسه شاعران و ترانه‌سرایان جوان ترانه‌هایشان را خواندند و به‌نقد و بررسی توسط کارشناسان برنامه پرداخته شد.
Kanoonezamestan-19 Aban-Ritmeno (4)

در ابتدا سجاد عزیزی آرام در مورد برگزاری جلسات کانون ادبی زمستان در هفته‌های آینده گفت : « این جلسه آخرین جلسه‌ای است که در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود و از هفته آینده به‌احتمال‌زیاد جلسات را در خیابان فتحی شقاقی بالاتر از یوسف‌آباد برگزار می‌کنیم که سالن خیلی خوبی هم است و امکانات زیادی دارد. اما ما سعی‌مان بر این است که سالنی را بگیریم که برای رفت‌وآمد مناسب باشد و در روزهای آینده با مسئولان سالن مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران هم‌صحبت می‌کنیم که اگر موافقت کردند، جلسه‌ها را دوباره در آن سالن برگزار کنیم.اما سالنی که در خیابان فتحی شقاقی است ، هماهنگ شده است و به‌زودی مکان برگزاری جلسات کانون ادبی زمستان از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.»


طبق روال معمول جلسات گذشته ، این جلسه هم به دو بخش تقسیم شد و در بخش اول هشت نفر از شاعران جوان ترانه‌هایشان را خواندند و موردنقد و بررسی قرار گرفت.


پریا بارانی ، امیررضا اردستانی ، محمدرضا آبیار  ، محمود ذبیح زاده ، محسن میر هاشمی ، امید قدسی زاده ، ناصر سادات و محمدقلی نسب افرادی بودند که ترانه‌هایشان موردنقد و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از برنامه سجاد عزیزی آرام از برگزاری هیئت حسینی ترانه‌سرایان خبر داد و گفت : « قرار است در یک حرکت زیبا هیئت حسینی به مناسبت ایام اربعین حسینی به همت تعدادی از ترانه‌سرایان برگزار شود. هیچ اجباری نیست که همه در این هیئت حضور پیدا کنند و همین‌طور هیچ‌کسی از حضور در این هیئت منع نشده است. روزهای آغازین این هیئت در تاریخ‌های نهم، دهم و یازدهم آذرماه برگزار می‌شود و اخبار تکمیل‌تر این هیئت را به‌زودی از طریق رسانه‌ها به اطلاعتان خواهیم رساند.این را هم اضافه کنم که این هیئت جزو برنامه‌های کانون ادبی زمستان نیست.»

بخش دوم برنامه به شعرخوانی اختصاص داشت و آقای افروز ، حمیده سادات غفوریان ، وحید صفی لیان ، آقای بهرامی ، شهرام سی جوانی ، محمد حیدر بیگی ، سید سعید عربی ، لیدا فنایی و مهسا مظهری ازجمله شاعرانی بودند که به شعرخوانی پرداختند.

سپس استاد محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری هر یک شعرهایشان را خواندند و گرفتن عکس یادگاری کارشناسان برنامه و حضار داخل سالن پایان‌بخش این جلسه بود.



منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

عکس: امین رجبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه