ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

کیخسرو پورناظری : برنامه‌های خانه موسیقی در راستای اعتلای این هنر است

ریتم نو: کیخسرو پورناظری (نوازنده و مدرس پیشکسوت تنبور و آهنگساز) تشکیل خانه موسیقی را به‌عنوان یک اتفاق مهم معرفی کرد و دراین‌باره گفت: دوستان و هنرمندان زیادی هستند که برای جا افتادن و فعال شدن خانه موسیقی زحمت می‌کشند. البته موسیقی در ایران توسط هیچ بخشی به‌طور کامل حمایت نمی‌شود و اگر هم یکی دو مرکز از آن حمایت‌هایی انجام می‌دهند اصلاً سازمان‌یافته و صاحب چشم‌انداز نیست.

pournazeri




 

نباید از خانه موسیقی انتظارات بیش‌ازحد داشت


این پیشکسوت موسیقی ایرانی با اشاره به امکانات محدود خانه موسیقی تأکید کرد: با این شرایط نمی‌توان از خانه موسیقی انتظار بیش‌ازحد داشت. همین‌که خانه‌ای با این نام و برای موسیقی تشکیل‌شده و در آن فضا فراهم است تا هنرمندان این حوزه در کنار هم بنشینند و باهم دیدار کنند، بسیار خوب است.


او با مثبت ارزیابی کردن عملکرد هیئت‌مدیره خانه موسیقی گفت: در طول این چند سال، فعالیت‌های خوبی از جانب مدیران خانه موسیقی و روسای بخش‌ها و کانون‌های مختلف انجام‌شده. انشالله که روزی‌های خوب فرامی‌رسد و در آن حمایت موردنیاز خانه موسیقی اتفاق می‌افتد تا دوستان فعال در خانه موسیقی بتوانند قدم‌های مؤثری در جهت اعتلای این هنر ارزنده بردارند.


پورناظری گفت: خانه موسیقی برنامه‌های زیادی برای هنرمندان زیرمجموعه‌اش دارد که به امکانات و شرایطی مالی بهتر ازآنچه در آن قرار داریم، محتاج است. این برنامه‌ها در راستای اعتلای این هنر است. هدف دوستان در اینجا برگزاری بهتر کنسرت‌ها، انتشار مناسب‌تر آثار و رسمیت بخشیدن موسیقی در جامعه است که نیاز به امکانات بیش از این دارد.


کمبود حمایت مشکل اصلی خانه موسیقی است


پورناظری با تأکید بر برنامه‌های مختلف خانه موسیقی گفت: با توجه به امکانات مالی که در اختیار است، خانه موسیقی برای رفاه هنرمندان و اعتلای موسیقی کارهای خوبی انجام داده. برنامه‌هایی برای آینده در خانه موسیقی طراحی می‌شود که بیش از هر چیز نیاز به پشتیبانی مالی دارد. هیئت‌مدیره هم سعی می‌کنند اسباب رشد هنر کهن ایرانی را فراهم کنند اما با در نظر گرفتن داشته-هایشان. خانه موسیقی هنرمندان عضو را بیمه کرده که  باوجود شرایط سخت حاکم بر موسیقی اقدام بزرگی بوده است. تلاش هیئت‌مدیره کانون‌های مختلف فعالیت باکیفیت در حوزه خودشان و ارائه امکانات بیشتر به جامعه موسیقی کشور بوده است اما بازهم تأکید می‌کنم کمبود حمایت در این شرایط، مشکل اصلی است. اگر بودجه باشد با پیشنهادات همه هنرمندان موافقت خواهد شد و کارها به‌سرعت به نتیجه خواهد رسید. این امکان از دست خانه موسیقی خارج است. حاکمیت و دولت باید این مسیر را هموار کند و با اختصاص بودجه‌ای شایسته موسیقی کشور را موردحمایت قرار دهد.


لازم به توضیح است، به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس خانه موسیقی با برخی از اعضای این نهاد به گفتگو نشسته‌ایم تا عملکرد خانه را ارزیابی و با انعکاس نظرات و پیشنهادهای این عزیزان مسیر درست‌تری را پیش پای نهاد مدنی خانه موسیقی ترسیم کنیم.


منبع : ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه