ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

بوچلی تاریخ ساز شد

ریتم نو: آندریا بوچلی (Andrea Bocelli) اکنون بدل شده به نخستین هنرمند کلاسیک کاری که 10 آلبوم جزو 10 آلبوم برتر در جداول موسیقی سبک پاپ در بریتانیا داشته است، که جایگاه وی را به عنوان پرفروش ترین موزیسین سبک کلاسیک در تاریخ مستحکم تر می سازد.



آخرین آلبوم بوچلی با نام Cinema با ورود به چارتز بریتانیا در رده ی سوم که وی را جلوتر از اد شیرن (Ed Sheeran) و سم سمیث (Sam Smith) و همینطور پشت سر 5 Seconds of Summer و برایان آدمز (Bryan Adams) قرار داده،جای گرفت. این بالاترین جایگاهی است که بوچلی طی یک دهه‌ی گذشته و از زمان انتشار آلبوم Cieli di Toscana در سال 2001 کسب کرده.



بوچلی همچنین هنرمندانی از جمله آریانا گرنده (Ariana Grande) و نیکول شرزینگر (Nicole Scherzinger) را با هم خوانی که در آلبوم جدیدش در قطعات E Piu Ti Penso و Don’t Cry For Me Argentina با آنها داشته است، به نخستین شماره یک هایشان در سبک کلاسیک رسانده است



اندریا بوچلی می گوید:«بسیار خرسندم که مخاطبان از آلبوم جدیدم، Cinema لذت برده اند. هیچ‌گاه رویایم برای ساخت پروژه‌ای متشکل از موسیقی متن فیلم ها را پنهان نکردم، چیزی که باور دارم یکی از استثنائی ترین گنجینه‌های هنری محسوب می‌گردد.»

Cinema آخرین موفقیتی است که بوچلی و تیم همکارانش که شامل دیوید فاستر(David Foster)، اومبرتو گاتیکا (Humberto Gatica) و تونی رنیس (Tony Renis) می شوند، به حساب می آید. این آلبوم جشنواره‌ای از بهترین موسیقی متن فیلم‌های تمام دوران به 5 زبان مختلف است، که بار دیگر موقعیت بوچلی به عنوان یک هنرمند جهانی را تثبیت می کند.



در کنار فروش 85 میلیون نسخه از آلبوم هایش,، بوچلی برای 4 رئیس جمهور آمریکا، دو تن از پاپ‌های واتیکان و همچنین خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا اجرا داشته، به این لیست می‌توان اجرا در مراسم‌های جام جهانی فوتبال و المپیک را نیز اضافه کرد. وی همچنین به تازگی مخاطبان را با اجرایی که در مراسم جوایز اروپائی MTV برای نخستین بار داشته، در حالی که پیانو می‌نواخته و با همخوانی بسیار قوی با تونی کری Tori Kelly (خواننده و آهنگساز)، حسابی تحت تاثیر قرار داده است. بوچلی در تاریخ 7 نوامبر برای اجرا در فستیوال Remembrance که بینندگانش را خانواده‌ی سلطنتی، نخست وزیر و بسیاری از مقامات بلند پایه‌ی بریتانیایی را نیز تشکیل می دهند به بریتانیا بازخواهد گشت.


 

منبع : ریتم نو

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه