ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

تور 2016 جیمی هندریکس !

ریتم نو: بادی گای (Buddy Guy)، زک وایلد (Zakk Wylde) و بند آو جیپسیز (Band of Gypsys  ) به همراه بیلی کاکس (Billy Cox)، بیسیست گروه جیمی هندریکس (Jimi Hendrix Experience)، تور Experience Hendrix را در سال 2016 که شامل 27 اجرا در ایالات‌متحده می‌شود و ستارگان مختلفی در سراسر تور آن‌ها را همراهی خواهند کرد،برای بزرگداشت جیمی هندریکس فقید به روی صحنه خواهند برد.
photo_2015-10-29_12-13-48

این ششمین مرتبه از حضور افسانه‌ی موسیقی بلوز، بادی گای در تورهای Experience Hendrix  به‌حساب می‌آید. در حالی نوازندگان دیگری ازجمله Dweezil Zappa، Jonny Lang، Kenny Wayne Shepherd و پسرخاله‌ی جیمی یعنی Henri Brown بار دومی هست که در این برنامه شرکت می‌کنند. اما گروهی نیز مشتمل بر نوازنده‌ها و خواننده‌های سرشناسی وجود دارد که نخستین بار هست که در این سری تورها بروی صحنه می‌روند، از این میان می‌توان از Eric Johnson، Chris Layton درامر گروه Stevie Ray Vaughan and Double Trouble، Mato Nanji خواننده و گیتاریست بومی و Noah Hunt خواننده‌ی گروه Kenny Wayne Shepherd Band نام برد.


مجموعه‌ای از مهمانان ویژه نیز برای روزهای خاصی در نظر گرفته‌شده که تاکنون نام‌هایی چون Keb' Mo' موزیسین سبک بلوز، Doyle Bramhall II گیتاریست و خواننده‌ای که با Eric Clapton، Roger Waters و Arc Angels همکاری دارد. Ana Popovic گیتاریست ممفیسی-صرب که نقدهای مثبتی از او شده و درنهایت Slide Brothers، حضورشان در این اجراها به تائید رسیده است. روزهایی که این نوازنده‌ها با گروه اجرا خواهند داشت در لیست وب‌سایت ویژه‌ی تور مشخص‌شده و اسامی دیگر نیز به‌زودی منتشر خواهند شد.


تور Experience Hendrix در سال 2016، از تاریخ 24 فوریه در هارد راک کفه لایو (Hard Rock Live) در هالیوود در ایالت فلوریدا آغاز می‌شود و در تاریخ 25 مارچ در Hampton Beach Casino در شهر همپتون بیچ در ایالت نیوهمشایر به پایان می‌رسد و در این میان گروه به سواحل شرقی، بخش‌های جنوبی و میانی ایالات‌متحده نیز سر خواهد زد.


لازم به ذکر است که این سری تورها با همکاری کمپانی فندر (Fender) یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساخت گیتار،که نقش زیادی در شکل‌گیری و یا پیشرفت موسیقی بلوز، راک و بسیاری دیگر از سبک‌ها داشته و تأثیر آن نیز همچنان تا به امروز دیده می‌شود و گیتارهای اصلی خود جیمی هندریکس نیز متعلق به همین کمپانی بوده، به مرحله‌ی اجرا رسیده است.


منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه