ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

OK Computer بهترین آلبوم دهه‌ی 90 شد

ریتم نو: آلبوم گروه ریدیوهد (Radiohead) بانام OK Computer از دید مخاطبان مجله‌ی Q به‌عنوان بهترین آلبوم دهه‌ی 90 میلادی برگزیده شد.
photo_2015-10-28_11-21-11

 

ال-پی گروه که در اوایل سال 1997 منتشر شد و در اکثر جداول موسیقی در رده‌های نخستین جای خوش کرد، به‌عنوان تأثیرگذارترین ال پی ازنظر فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌های منحصربه‌فردش در قرن بیستم انتخاب شد. آلبوم‌های Definitely Maybe از گروه Oasis و In Utero از گروه نیروانا (Nirvana) رقیبان اصلی این آلبوم بودند.



سومین آلبوم راکرهای بریتانیایی که تام یورک (Thom Yorke) خواننده و مغز متفکرشان است، مبنای صدایی را در این آلبوم پایه‌گذاری کرد که بعدها مسیر موسیقی‌شان را بر اساس آن پی گرفتند. قطعاتی مانند Paranoid Android ، Karma Police و Lucky نشان‌هایی از پایان دوران Britpop بودند.



مت میسون (Matt Mason) سردبیر مجله‌ی Q دراین‌باره می‌گوید: «دهه‌ی 90 دوران خلاقیت و نوآوری برای موسیقی بود و اکنون است که بعد از یک دهه و نیم‌فاصله ما واقعاً می‌توانیم گروه‌ها و آلبوم‌هایی که در آن دهه شکل گرفتند و به شکل دهی ازنظر موسیقیایی و فرهنگی تا به امروز ادامه داده‌اند، را تحسین کنیم. ما هنوز داریم کلی چیز از این آلبوم‌ها یاد می‌گیریم. با گذر زمان، گروه‌ها رازها و داستان‌های پشت پرده‌ی بیشتری را برملا می‌کنند که نشان از بینش‌ها و داستان‌های گفته نشده‌ی جدیدی هستند.»


لیست کامل 100 آلبوم برتر دهه‌ی 90 در نسخه‌ی این ماه مجله‌ی Q که از امروز 27 اکتبر عرضه خواهد شد، در دسترس خواهد بود.



لیست 10 آلبوم برتر دهه‌ی 90 شامل:




  1. Radiohead - 'OK Computer'

  2. Tricky - 'Maxinquaye'

  3. Nirvana - 'In Utero

  4. Jeff Buckley - 'Grace'

  5. Beastie Boys - 'Ill Communication'

  6. Bjork - 'Debut'

  7. DJ Shadow - 'Endtroducing'

  8. Oasis - 'Definitely Maybe'

  9. Pulp - 'Different Class'

  10. The Chemical Brothers - 'Dig Your Own Hole'



منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه