ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

آقای ترامپ ! شما حق رویاپردازی ندارید

ریتم نو: مدتی است که کارزارهای تبلیغاتی سناتورها و نامزدهای مختلف در ایالات‌متحده به راه افتاده و یکی از پر سر و صداترین این نامزدها دونالد ترامپ (Donald Trump) بوده. او که در ابتدا حضورش در انتخابات برای بسیاری جنبه‌ی سرگرمی و شوخی داشت اکنون پیشتاز رأی‌گیری‌هایی است که توسط منابع مختلف و از مردم آمریکا به‌عمل‌آمده است.

photo_2015-10-15_12-03-14




دونالد ترامپ جدای از اظهارنظرهای مختلفی که داشته و عکس‌العمل‌های فراوانی را برانگیخته با یک دیوار سختی به اسم هنرمندان و موسیقی مواجه شده است. دیروز یکی دیگر از هنرمندان و گروه‌های پرطرفدار در موسیقی راک به‌صف در حال رشد نه گفتن به نامزدهای جمهوری‌خواه پیوست.


استیون تایلر (Steven Tyler) مرد شماره‌ی یک گروه ایریوسمیث (Aerosmith) دیروز رسماً درخواستی را منتشر کرد که طی آن از کارزار آقای ترامپ خواسته‌شده تا به استفاده از تصنیف (Dream On) که یکی از شاهکارهای این گروه و تاریخ موسیقی راک است پایان بدهند.


 بنا بر شنیده‌ها این دومین باری است که نسبت به استفاده از این آهنگ به کمپین آقای ترامپ هشدار داده‌شده، بار اول و پس از استفاده‌ی این آهنگ در تاریخ 21 آگوست در شهر موبایل در ایالت آلاباما این هشدار داده شد اما توجهی از سمت آقای ترامپ و کمپینش به این هشدار صورت نگرفت و آن‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه دادند.


گروه اعلام کرده دوست ندارد مردم با شنیدن موسیقی آن‌ها دچار سوءبرداشت شوند و نمی‌خواهند از آهنگ آن‌ها استفاده شود. نکته‌ی جالب در این ماجرا علاقه‌ی دونالد ترامپ به استیون تایلر و گروهش است تا جایی که وی پس از حضور در کنسرت سال گذشته‌ی این گروه در توییتر خودش به تمجید از آن‌ها پرداخته بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که هنرمند موردعلاقه‌ی ترامپ به وی علاقه‌ی چندانی نشان نمی‌دهد. استیون تایلر که چند سال پیش به‌عنوان یکی از داورهای مسابقه‌ای تلویزیونی که توسط عوامل ترامپ ساخته می‌شده حضور داشت. در ماه آگوست  نیز ترامپ از وی برای حضور در مناظره‌اش دعوت کرده, اما ظاهراً" همه‌ی این‌ها دلیل قوی به این هنرمند برای حمایت از این کاندیدای ریاست جمهوری ایالات‌متحده‌ی آمریکا نداده است.


پیش‌ازاین نیز گروه R.E.M به خاطر استفاده از آهنگ Moronic Charade شان به این کمپین هشدار داده بودند. همچنین هنرمندانی ازجمله نیل یانگ (Neil Young)، جکسن براون(Jackson Browne)، تام پتی (Tom Petty) و بسیاری دیگر از کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ خواسته‌اند که از آهنگ‌های آن‌ها استفاده نکنند.



منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه : اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه