ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

مقایسه نکنید؛ قصد کپی‌برداری نداریم / شب کوک برنامه‌ای آینده‌ساز برای خوانندگان جوان

ریتم نو : همان‌طور که میدانید برنامه پرمخاطب " شب کوک "  چند شبی است که با شکل و شمایل جدید از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود. برنامه‌ای که از همان ابتدای امر، طرفداران خود را پیداکرده است. « باربد بابایی » چهره‌ای همیشگی در این برنامه است که می‌شود گفت بیشتر از دیگران به چشم می‌آید. مجری شب کوک ، کارگردانی این برنامه را نیز بر عهده دارد.
photo_2015-09-15_15-04-36


 

 

حرکت در مسیر خطوط و ممیزی‌ها با نگاهی محتاطانه


در آغاز،« بابایی» در گفتگو با خبرنگار سایت «ریتم نو» راجع به برنامه‌ی شب کوک  گفت: «باید با یک پیش‌زمینه این را بگویم که: در سی‌وهفت سال گذشته  در تلویزیون ما هیچ‌وقت برنامه‌ای به این شکل  تولید نشده است . ما با یک نگاه خیلی محتاطانه سمت این برنامه رفتیم ؛ مدیران شبکه نسیم و مدیران سازمان هم لطف کردند و این فرصت را به ما دادند و برنامه هم به‌خوبی پخش شد.»


وی ادامه داد: «تلاش کرده‌ایم تا جایی که توان برنامه اجازه می‌دهد در مسیر خطوط و ممیزی‌های سازمان حرکت کنیم حتی اگر قرار باشد از خیر یک سری امکاناتِ جذاب صرف‌نظر کنیم.»


مقایسه نکنید؛ قصد کپی‌برداری نداریم


بابایی درباره مقایسه‌ی شب کوک با  برنامه‌های مشابه  گفت: «این مقایسه صد در صد اشتباه است چون ما اصلاً نمی‌خواهیم از نمونه‌های دیگری کپی‌برداری کنیم به دلیل اینکه این جنس برنامه اصلاً نمونه‌ی  ایرانی ندارد و در موارد دیگری که مشاهده می‌شود، همه از روی  برنامه‌ی اصلی الگوبرداری کرده‌اند.»


مجری و کارگردان برنامه شب کوک درباره دلیل ساخته‌شدن این برنامه افزود: «ما دوست داریم خدمتی کنیم و به‌جای اینکه سالن‌ها با هفت یا هشت خواننده پر شوند، کاری کنیم که حداقل سالی پنج یا شش خواننده  به این مجموعه اضافه شود.»


وی درباره قدرتمند بودن این برنامه مثل برنامه ایرانی دیگر که خواننده‌ای به جامعه موسیقی داخلی معرفی کرد گفت: «حتماً می‌توان این‌چنین باشد به این دلیل که کارشناسان به ما کمک می‌کنند و میگویند که این شخص به درد این مارکت می‌خورد یا خیر! در صورت اینکه جواب کارشناسان راجع به شرکت‌کننده‌هایی مثبت باشد؛ بعد از پایان فصل اول رهایشان نمی‌کنیم  و  با آن‌ها قرارداد می‌بندیم ، برایشان آلبومی تشکیل می‌دهیم و با مشارکت شبکه نسیم برایشان اجرایی در نظر گرفته خواهد شد.»


 


شب کوک، برنامه‌ای هدفمند


همچنین  درباره برنامه ایرانی دیگر که حدود ده سال پیش از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای داخل ایران پخش می‌شد افزود: «آن برنامه در زمان خودش دیده می‌شد اما چون هیچ هدف گزاری برای خواننده‌های جوان نداشت، طبیعتاً یک برنامه سرگرم‌کننده بود . اصلاً نمی‌خواهیم برنامه‌ای سرگرم‌کننده داشته باشیم و یقیناً به خروجی این برنامه می‌اندیشیم.»


او درباره حضور‌ش به‌عنوان مجری  برنامه گفت: «فکر می‌کنم  من بیشتر شومن باشم تا مجری !   تفاوت عمده‌ای میان این دو هست . این چند سالی که در حوزه هنر فعالیت می‌کنم تلاش کرده‌ام  از یک‌سو برنامه‌هایم، جنبه‌ی سرگرمی  داشته باشد و آن جنبه‌ی کمدی و طنز نمود پیدا کند ؛ از سوی دیگر به دلیل اینکه خودم تهیه‌کننده موسیقی هستم سعی کرده‌ام  بار علمی فعالیت‌هایم نیز مدنظرم بوده است.»


وی درباره بخش دوم برنامه که شامل هفتاد قسمت هست، بیان کرد: «در این بخش تمرکز بیشتری روی بچه‌ها داریم . به تمرین‌هایشان می‌رویم ؛ یکسری پیش‌زمینه‌های زندگی‌شان را خواهیم دید و... که سعی داشته‌ایم به زندگی این بچه‌ها ورود پیدا کنیم و ازنظر فنی _ به‌صورت همه‌جانبه _یاور آن‌ها باشیم ؛ علاوه بر این برای جذاب شدن برنامه ‌یکسری آیتم  طراحی کرده‌ایم که هنوز قطعی نشده‌اند که به‌محض قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»


با محدودیت‌هایی بیشتر از خندوانه،سه قسمت از شب کوک پخش شد


بابایی درباره موفق بودن شب کوک همانند خندوانه گفت: «موسیقی_در هر عنوان و ژانری _برای مردم جذاب است و آن را دوست خواهند داشت. راجع به خندوانه لازم است بگویم :  به این برنامه و گروهش افتخار می‌کنم .نکته‌ای که  فکر می‌کنم ذکر آن جالب باشد اشاره به این موضوع است : خندوانه هم در ابتدای راه آزمون‌وخطا کرد تا امروز به این جایگاه رسیده است.با محدودیت‌هایی بیشتر از خندوانه،سه قسمت از شب کوک پخش‌شده است. من فکر می‌کنم پیشرفت ما هم خیلی طول نمی‌کشد ؛ می‌توانم پیش‌بینی کنم به قسمت پنجاه نرسیده توی یک موقعیت ایده آل قرار می‌گیریم. »


همکاری خندوانه و شب کوک، دو برنامه موفق شبکه نسیم / فصل جدید شبکه نسیم


 «بابایی» درباره‌ی همکاری شب کوک با خندوانه افزود: «بااینکه جنس این دو برنامه یکی نیست ؛ همکاری‌هایی با برنامه خندوانه داشته‌ایم . همکاری با این برنامه مایه‌ی مباهات ما است .این برنامه را دوست دارم و رامبد جوان را یک آدم خلاق می‌دانم.  من که  دوستش دارم و مطمئن هستم روزی به  نقطه‌ای خواهیم رسید که می‌توانیم کنار هم یک سری بیننده‌ی قابل‌توجه را پای شبکه نسیم بنشانیم.»


 درباره مشارکتش با «آرش نصیری» بیان کرد: «من ایشان را از نزدیک نمی‌شناسم اما دوستانی که در برنامه ما حضور دارند، در برنامه ‌ایشان هم بوده‌اند به این دلیل ، عزیزانی که با آقای نصیری همکاری می‌کردند برای پیدا کردن خواننده‌های جوان با ما هم شروع به همکاری کردند در حقیقت  بازویی بودند که هم به ما هم به آکادمی « هزار صدا» کمک کردند.»


در ادامه گفت: «شبکه نسیم به دلیل حضور خندوانه اکنون هم پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی است . پیش‌بینی می‌کنم اگر ماهم به ایده آل‌های خود برسیم این شبکه وارد فصل جدیدی از ارائه‌ی برنامه‌ها و همچنین میزان مخاطب می‌گردد.»


زود قضاوت نکنید تا مشکلات حل شود!!


« بابایی» درباره مشارکت مردم در برنامه گفت: «حضور مردم می‌تواند خیلی به این برنامه کمک کند. این طرح  از برنامه خندوانه شروع شد . ما  در هفتاد قسمت آینده  برنامه‌های ویژه‌ای داریم . در حال حاضر خانواده‌ی شرکت‌کنندگان، در استودیو حضور دارند.»


در خصوص پذیرش مردم از طریق سیستم‌های اطلاع‌رسانی افزود:  «در سی قسمت ابتدایی، خانواده‌ی شرکت‌کنندگان حضور دارند  اما در ادامه اپلیکیشن شب کوک راه‌اندازی می‌شود همچنین به‌منظور حضور علاقه‌مندان  از طریق سامانه‌ی پیام کوتاه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»


باربد بابایی در پایان افزود :«این اتفاق برای اولین بار افتاده است و ما هم  می‌دانیم در ابتدای راه  یک سری ایرادات هست .کمی تحمل و زود قضاوت نکردن موجب می‌شود تا ما مشکلات را رفع کنیم .کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند بدانند برنامه ساختن در حوزه موسیقی بسیار سخت می‌باشد.»


منبع : ریتم نو


نویسنده : شایان رسول‌زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه