ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

«انتظار» اثری از سعید کرمی منتشر شد

نماهنگ «انتظار» با آهنگسازی سعید کرمی منتشر شد.
«انتظار» اثری از سعید کرمی منتشر شدبه گزارش ریتم نو، سعید کرمی دومین اثر رسمی‌اش را با عنوان «انتظار»، در اختیار اهالی موسیقی قرار داد. کرمی در هفته‌های گذشته قطعه‌ی «سرنوشت» را منتشر کرده بود و اکنون با انتشار دومین اثر رسمی‌اش وارد فاز تازه‌ای از فعالیتش شده است. کرمی این قطعه را آهنگسازی کرده و نواختن کلارینت را هم برعهده دارد.
قطعه «انتظار» بر مایه‌های دستگاه شور در موسیقی ایرانی منطبق است.
سعید کرمی از هنرمندان ایرانی است که سال‌های زیادی را در ترکیه به آموختن و اجرای موسیقی پرداخته است. کرمی اهل زنجان است و در خانواده‌ای بزرگ شده که موسیقی در آن نقش مهمی داشته است.
او از 20 سالگی نواختن گیتار را در زنجان و بعد نواختن فلوت و کلارینت و ساکسیفون را آغاز می‌کند. مجید محجوبی نخستین استاد او در زنجان است. برای آموختن بیشتر راهی تهران می‌شود و شاگرد استادانی مانند شهرام رکوعی، مجید سینکی، مصطفی منفرد منش و داوود بحری‌نژاد می‌شود. کلاس‌های سولفژ و تئوری موسیقی را هم در تهران ادامه می‌دهد.
کرمی پس از مدتی برای آموختن کلارینت به ترکیه می‌رود. تمرین‌های مداوم موجب پیشرفت سریعش می‌شود.
در ترکیه با استادان زیادی کار کرده است که برخی از آنها عبارتند از نایل یاووزاوگلو - رهبر ارکستر جَز ترکیه و استاد تئوری موسیقی و سولفژ، ارجان یالازان استاد دانشگاه استانبول، اونرای ایدمیر، آلپر دمیر استاد دانشگاه اگی ازمیر و استاد ساز قانون، تورگوت یامالی، تولگا آکشیت، بیلال کارامان، امری یوژلن استاد آواز.
سعید کرمی در چند سال گذشته در مناطق مختلف ترکیه اجراهایی را به صحنه برده و در مسترکلاس‌های مختلفی شرکت کرده است.
کرمی با موسیقی سنتی ترکیه، موسیقی مقامی ترکیه و موسیقی پاپ ترکیه آشنایی دارد. او دستگاه‌های موسیقی ایرانی و ترکی را روی ساکسیفون و کلارینت سُل(ترکی) اجرا می‌کند.
در ادامه می‌توانید قطعه‌ی «انتظار» را از اینجا ببینید و بشنوید.

منبع: ریتم نو
برچسب ها: سعید کرمی انتظار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه