ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

آیین پایان سال تحصیلی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران تهران

آیین پایان سال تحصیلی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران تهران با برگزاری چند برنامه موسیقایی در تالار رودکی تهران برگزار شد.
آیین پایان سال تحصیلی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران تهرانبه گزارش ریتم نو، آیین پایان سال تحصیلی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران تهران روز چهارشنبه دوم مرداد ماه با برگزاری چند برنامه موسیقایی در تالار رودکی تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی کشورمان میزبان تماشاگران بود تعدادی از هنرجویان فارغ التحصیل و در حال تحصیل هنرستان موسیقی دختران در بخش‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند.
اجرای گروه کلاسیک گیتار به سرپرستی مهرداد پاکباز با قطعات «بیژن و بنفشه» و کنسرتو «هندل شماره چهار» در اولین بخش از برنامه و سپس اجرای گروه‌های سنتی ایرانی توسط هنرجویان مقطع دهم به سرپرستی محمدرضا فیاض با قطعات «مقدمه بیات اصفهان»، «چهارمضراب جامه دران» و «رنگ بیات اصفهان»، اجرای هنرجویان مقطع یازدهم به سرپرستی هیلا فیض پور با قطعات «خاطرات رفته» اثر بهزاد عبدی و «آفتاب نیمه شب»، اجرای هنرجویان مقطع دوازدهم به سرپرستی گلنوش صالحی با قطعات «خاموشی» و «در فقس» بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دادند.
در انتهای برنامه نیز ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی دختران متشکل از 66 هنرمند از هنرجویان مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم به رهبری سهراب کاشف به اجرای قطعات «سمفونی ٨» شوبرت، «سمفونی شماره ٨» دورژاک، قطعاتی از بتهوون و «سمفونی شماره ١٠١» هایدن پرداختند. این در حالی است که پیش از آغاز این بخش سهراب کاشف آهنگساز، رهبر ارکستر و مدرس موسیقی از تمامی دست اندرکاران برگزاری آیین پایان سال تحصیلی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران قدردانی و از هنرجویانی که طی تعطیلات تابستانی در تمرینات شرکت داشتند، تشکر کرد.
زهتابیان مدیر هنرستان موسیقی دختران هم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم توضیح داد: خوشبختانه در این مراسم شاهد اجراهای بسیار عالی بودیم که شب خاطره انگیزی را برای تمامی شرکت کنندگان رقم زده و باعث شد تا هنرجویان چند اجرای ارزشمند و با کیفیت را در کارنامه کاری خود ثبت کنند. آن‌ها در کنسرت ارکستر بزرگ کلاسیک با رهبری سهراب کاشف با اجرای قطعاتی بسیار سخت و زیبا قدرت و مهارت خودرا به نمایش گذاشتند که به گفته اساتید حاضر در تالار یکی از بهترین اجراهای کلاسیک طی چهل سال اخیر بوده است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه