ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸
رونمایی و انتشار آلبوم «به نام آب»

رضا فانید: رنگ‌آمیزی زیادی درون این کار وجود دارد

آلبوم رضا فانید با عنوان «به نام آب» صبح روز یکشنبه 9 تیرماه منتشر شده است.
رضا فانید: رنگ‌آمیزی زیادی درون این کار وجود داردبه گزارش ریتم نو، این آلبوم شامل هفت قطعه است، که روی اشعاری از دو مجموعه شعر "کتاب آب” و "همچنان تا نمی‌دانم چه وقت” اثر هیوا مسیح، با آهنگسازی و آواز رضا فانید گرداوری شده است که قبل از شروع هر قطعه دکلمه‌ی شعر با صدای شاعر شنیده می‌شود.
سبک جاری در قطعات حال و هوای راک آلترناتیو را دنبال کرده اما ارکستراسیون قطعات نسبت به هم متفاوت هستند که این امر باعث شنیده شدن رنگ‌های صوتی متنوع در مجموع آلبوم شده است.
موسیقی و تنظیم آلبوم توسط فانید انجام شده و رحیم ناحی، آرش شعیب هم صدابردارهای این اثر هستند. ضمن آنکه میکس و مسترینگ هم توسط آرش شعیب، محمد فرمانیان صورت گرفته است. گرافیک کار را حمید لطفی انجام داده و عکاسی هم پدرام نظری صورت گرفته است.
فانید آهنگساز  و مدرس هارمونی و آواز پاپ – کلاسیک در رونمایی این آلبوم که روز گذشته در کتاب الهیه برگزار شد، گفت: فضا و ژانر کلی آلبوم "به نام آب" راک آلترناتیو است اما به دلیل اینکه تنظیم‌ها و ارکستراسیون این قطعات باهم تفاوت دارند، احساس می‌شود که مقداری به جذابیت کار می‌تواند اضافه کند به دلیل اینکه رنگ‌آمیزی زیادی درون این کار وجود دارد.
او ادامه داد: این آلبوم شامل 7 قطعه است از دو کتاب به نام‌های "کتاب آب" و "همچنان تا نمی‌دانم چه وقت" نوشته هیوا مسیح برداشت شده و موسیقی این کارها نیز ساخته شده است. یکی از قطعات این آلبوم، "به نام آب" نام دارد که این قطعه از کتاب "کتاب آب" برداشته شده است و این شعر برای من از هر لحاظی بسیار عزیز بود و در هر ماجرا ویژگی‌های خاص خودش را داشت.
او در پایان هم گفت: موضوعی که در این آلبوم بسیار قابل‌توجه است این است که ما قبل از هر قطعه یک دکلمه قرار داده‌ایم که آن‌ها هم آهنگسازی شده و دکلمه‌ها هم از جناب آقای هیوا مسیح است و درمجموع با تمام دکلمه‌ها، 14 قطعه در این مجموعه وجود دارد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه