ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۸

طلسم کنسرت روزبه بمانی شکست

روزبه بمانی، ترانه‌سرای کشورمان که آلبوم «کجا باید برم» با صدای او منتشرشده است، برای اولین بار در تهران به روی صحنه رفت و اجرای وی مورد استقبال پرشور دوستداران موسیقی قرار گرفت.
طلسم کنسرت روزبه بمانی شکستبه گزارش خبرنگار ریتم نو، روزبه بمانی ترانه‌سرای مطرح کشورمان که در خوانندگی هم به موفقیت چشمگیری دست‌یافته است، برای نخستین بار کنسرت خود را برگزار کرد‌.
روزبه بمانی که سابقه بازیگری را نیز در کارنامه هنری خود دارد، پس از مدت‌ها انتظار توانست با هواداران خود و طرفداران موسیقی دیدار کرده و هم‌صدا شود.
بلیت‌های روز اول کنسرت روزبه بمانی تنها پس از گذشت چند ساعت از شروع زمان فروش، به اتمام رسیدند و با توجه به استقبال مخاطبین، موسسه آوای هنر اقدام به تمدید کنسرت برای دو سانس دیگر در روز ششم تیرماه کرد.

 من حافظم آغازگر کنسرت
پس از حضور اعضای گروه نوازندگان روی صحنه، تصاویری از روزبه بمانی در حال نوشتن اشعاری روی کاغذ و اجرای قطعه "من حافظم" در نمایشگر سالن پخش شد. سپس روزبه بمانی که در سالن کنسرت و پشت میزی نشسته بود، به جلوی سن آمده و پس از اتمام اجرای "من حافظم" ضمن سلام و خوش‌آمد گویی به حضار، خطاب به آن‌ها این‌گونه سخن گفت: «چقدر برای شما خواندن دل‌چسب است.البته کماکان برای شما نوشتن دل‌چسب‌ترین کار است.ولی برای اینکه صدای من گاهی بیشتر به گوش شما برسد، کمی هم خواندم.امیدوارم امشب کنار هم شب بسیار خوبی رقم بخورد.پیشاپیش از شما قول می‌گیرم که در اجرای بقیه قطعات هم با همین انرژی من را همراهی کنید.»

اجرای ویژه قطعه چالوس
پس از خواندن قطعه‌های "خسته شدم" (با پخش ویدیویی از فیلم سینمایی "ربوده‌شده") و "تمرین تنهایی" (با پخش کلیپ)، قطعه "چالوس" با هنرنمایی گروهی از بازیگران تئاتر به اجرا درآمد.

شوخی با معین راهبر
پس از اجرای قطعات "شلیک‌" و "عاشقی" و تشویق شدن گروه نوازندگان توسط حضار، عده‌ای از هواداران به ابراز احساسات نسبت به روزبه بمانی پرداختند و وی ضمن پاسخگویی به آن‌ها از حضار خواست تا معین راهبر (از مهمانان کنسرت) را تشویق کنند و به شوخی گفت: «معین تنظیم‌کننده خیلی خوبی است. فقط یک بدی دارد. بدی او این ست که کار را تحویل می‌گیرد ولی تحویل نمی‌دهد و باید از طریق شومینه اتاق او وارد شد تا بتوان کار را از او گرفت.»

درخواست‌های مکرر برای اجرای کجا باید برم
روزبه بمانی پس از اجرای قطعه "سلام" از همراهی هواداران خود در هنگام خواندن قطعات تشکر کرد. سرانجام روزبه بمانی در برابر درخواست‌های پی‌درپی حضار تسلیم شد و به اجرای قطعه "کجا باید برم" پرداخت.قبل از اجرای آن، از مخاطبان خواست هنگام خواندن او را تنها نگذارند. هم‌زمان با اجرای این قطعه، موزیک ویدیوی آن از نمایشگر سالن پخش شد.

اهدای یادبود به روزبه بمانی
پس از اتمام‌ اجرای "کجا باید برم"، سعید عبداللهی عکاس برجسته کشورمان تابلویی از چهره روزبه بمانی را به‌رسم یادبود به وی اهدا کرد.

حمایت از قربانیان اسیدپاشی
روزبه بمانی پیش از اجرای قطعه "به من نگو عاشق" لحظاتی درباره قربانیان اسیدپاشی صحبت کرد.او گفت: «اینکه شخصی بعد از شنیدن جواب منفی یا جوابی که خوشایندش نیست به‌صورت انسانی که می‌گوید عاشقش است اسید می‌پاشد، پسندیده نیست. آن‌ اسید به هویت و صورت کل فرهنگ یک مملکت پاشیده می‌شود.چیزی که در ترانه بعدی برای شما زمزمه و دکلمه می‌کنم، نشان‌دهنده این است که به کسی که با احترام به ما نه می‌گوید احترام بگذاریم.به‌افتخار کسانی که عاشق واقعی هستند و یک شخص را فقط به خاطر خودش دوست دارند، دست بزنید.»

طنین ساز رضا تاجبخش
در اثنای برنامه روزبه بمانی با معرفی رضا تاجبخش به‌عنوان نوازنده افتخاری کنسرت، گفت:«از بهترین نوازنده پیانو دعوت می‌کنم روی صحنه بیاید.کسی که چند آثار منتشرنشده با هم تولید کردیم.»رضا تاجبخش قبل از نواختن پیانو برای قطعه "بغض سی‌ساله" گفت: «من زیاد صحبت نمی‌کنم.فقط دو نکته را میگویم.در هر کشوری برای دیده شدن اثر هنری و هنرمند مؤلفه‌هایی وجود دارد که به‌واسطه آن‌ها اثر موفق شده و هنرمند به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل می‌شود. در کشور ما متأسفانه چند سالی است که مرزهای مؤلفه‌ها جابجا شده‌اند آثار خیلی خوب شنیده نمی‌شوند و صداها و آثار خیلی بد شنیده و شناخته می‌شوند.خوشبختانه این مؤلفه‌ها در روزبه بمانی به‌صورت پکیجی کامل وجود دارد.به‌افتخار او دست بزنید.»تاجبخش پس از تشویق‌های حضار ادامه داد:«روزبه چند روز پیش به من گفت من چهل‌ساله و پیر شده‌ام.به نظر من چهل‌سالگی درواقع پخته‌ترین حالت یک آدم و یک هنرمند است که در بهترین مکان و زمان خودش کنار شما بتواند خود و اثرش را ارائه دهد.» روزبه بمانی بعدازاین صحبت‌ها گفت: «من عموماً ترانه‌های غمگین زیاد نوشته‌ام.اما این چند خط شاید غمگین‌ترین ترانه‌ای باشد که نوشته‌ام و آن را با صدای ساز رضا می‌شنویم.» و سپس قطعه بغض سی‌ساله را اجرا کرد.
تاجبخش هنگام اجرای قطعه بدون تاریخ بدون امضا نیز با نواختن پیانو گروه را همراهی کرد.
در فواصل برنامه روبه بمانی از وحید امینی (تصویربردار)، حسن بذرا، روزبه خُرزَنی (صدابردار)، اردلان کاظمی (موزیسین)، محمد احمدزاده (تنظیم‌کننده)، محمد شکاری (گیتار)، امیررضا جلیلی (گیتار)، مهسا گرجی (ویولن سل)، مجید برومند (گیتار بیس)، احسان نی زن (ویولن)، سروش عمومی (درامز)، امیر علیزاده (رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد) و شرکت میثم عطر (حامی کنسرت) تشکر کرده و از حضار خواست به تشویق آن‌ها بپردازند.همچنین سعید زمانی، علیرضا افکاری و محمد جلیل پور که در سالن حضور نداشتند، نیز مورد تشویق قرار گرفتند.
در این کنسرت همچنین قطعات جنون، یعنی تموم، بدون تاریخ بدون امضا، خودم خواستم (همگی با پخش کلیپ)، خونه قدیمی و کجا باید برم (به‌عنوان حسن ختام و با تنظیم متفاوت) به اجرا درآمدند.
فرشید ادهمی، علیرضا امینی (کارگردان)، سعید عرب(خواننده)، شجاعت شفاعی (تنظیم‌کننده قطعه خودم خواستم)، شاهد صادق پور (تهیه‌کننده و مدیر برنامه) و صابر قدیمی ازجمله مهمانان ویژه این کنسرت بودند.
این کنسرت به همت موسسه آوای هنر در چهار سانس و در روزهای پنجم و ششم تیرماه سال جاری در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به روی صحنه رفت.

نویسنده : سارا طاهری | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه