ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۸
با اجرای آثار منتخب دوره پنجم؛

زنگ آغاز ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم به صدا درآمد

آیین آغاز ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) پنجشنبه‌شب ششم تیرماه با حضور تعداد زیادی از مخاطبان و هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.
زنگ آغاز ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم به صدا درآمدبه گزارش ریتم نو، آیین آغاز ششمین دوره این جشنواره پنجشنبه‌شب، ششم تیرماه با حضور تعداد زیادی از مخاطبان و هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان ، اجرای هنرمندان و گروه‌های منتخب ادوار گذشته این رویداد موسیقایی در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد. 
رضا خرم فرزند زنده‌یاد همایون خرم و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی «نوای خرم» در این مراسم به نمایندگی از خانواده مرحوم همایون خرم که تعدادی از آن‌ها نیز در برنامه حضور داشتند، ضمن قدردانی از تمامی هنرمندان و افرادی که در برگزاری جشنواره موسیقی نوای خرم همکاری داشتند، توضیح داد: طی این سال‌ها به همراه دوستانم در مؤسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» به مدیریت دوست عزیزم بردیا صدر نوری تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها بتوانیم رویدادی را مدیریت کنیم که به اعتقاد من ازهرجهت رویداد سالمی است. من فکر می‌کنم ما کمتر جشنواره خصوصی در حوزه موسیقی را داریم که بتواند این‌چنین سلامت به فعالیت خود ادامه دهد.
فرزند زنده‌یاد همایون خرم ضمن اظهارات صریح درباره داوری جشنواره با اشاره به روند ارزیابی و انتخاب آثار برگزیده این رویداد موسیقایی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم می‌دانم در اینجا به آن اشاره‌ای داشته باشم بحث رقابتی جشنواره است که برخی از استادان و مربیان گروه‌های شرکت‌کننده توقع دارند که گروه‌ها و هنرمندان زیرمجموعه آن‌ها همگی رتبه اول جشنواره را کسب کنند و اگر اتفاقی غیرازاین بیفتد در دوره بعد مانع حضور هنرجویان خود برای شرکت در جشنواره می‌شوند. من اینجا قاطعانه اعلام می‌کنم تمام تلاش‌ها از سوی ستاد جشنواره و هیات داوران در دوره‌های گذشته مبتنی بر این قاعده بوده که تمامی آثار شرکت‌کننده با بالاترین حد رعایت عدالت و انصاف مورد ارزیابی و داوری قرارگرفته و هیچ حقی در جریان داوری‌ها ضایع نشود. 

زنگ آغاز ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم به صدا درآمد

عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه و جشنواره موسیقی نوای خرم بیان کرد: به‌طور حتم حضور هنرمندان در یک جشنواره رقابتی و سلامتی جشنواره موسیقی نوای خرم دارای ویژگی‌هایی هست که نباید این ویژگی‌ها را دست‌کم گرفته و فقط به کسب مقام اول و دوم و سوم فکر کرد. من پیشنهاد می‌کنم مربیان و استادانی که هنرجویان عزیزشان رو راهی جشنواره‌های موسیقی می‌کنند قبل از اینکه به موضوع اول و دومی آن‌ها توجه داشته باشند شرایطی را فراهم کنند که بیشتر جنبه روان‌شناختی داشته و می‌تواند آن‌ها را برای حضور در آینده‌ای درخشان و ممتاز آماده سازد.
فراموش نکردن اصالت‌ها در کنار حق‌شناسی 
فرزند زنده‌یاد همایون خرم افزود: یکی از مهم‌ترین خصلت‌های رفتاری پدرم در حوزه موسیقی این بود که همه هنرمندان را به یک‌چشم نگاه می‌کرد و تا آنجا که می‌توانست تلاش می‌کرد این ویژگی رفتاری را به اطرافیان خود تعمیم دهد. به‌هرحال من فکر می‌کنم تمامی تلاش دست‌اندرکاران جشنواره موسیقی نوای خرم هم این است که به این الگوی رفتاری پدرم توجه ویژه‌ای داشته و در داوری‌ها نهایت تلاششان را انجام دهند تا اولا فردی از ما مکدر نشده و دوما تمامی آثار راه‌یافته با یک الگوی موسیقایی درست و علمی مورد ارزیابی و داوری قرار گیرند. 
خرم گفت: امروز خانواده جشنواره موسیقی نوای خرم یک خانواده دوهزارنفری است که برای رسیدن به دوره ششم آن تلاش‌های بسیار سختی و طاقت‌فرسایی انجام‌گرفته و من لازم است در اینجا تشکر ویژه‌ای از بردیا صدر نوری در قامت مدیر جشنواره داشته باشم که در کنار سایر همکاران موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» که جمعیت زیادی هم نیستند توانسته رویدادی محترم، پویا و تأثیرگذاری را در حوزه موسیقی کشور برگزار کند. ما باید حق‌شناس چنین رویکردی باشیم و بدانیم که برگزاری چنین رویدادهایی در بخش خصوصی که از حمایت‌های دولتی برخوردار نیست کار بسیار سختی است که می‌توانست در همان دوره‌های اول به فراموشی سپرده شود. من قبلاً هم در گفتگوهای رسانه‌ای خودم به این نکته اشاره داشتم که اگر بخواهیم برای جشنواره موسیقی «نوای خرم» اسم معنایی پیدا کنیم باید نام آن را جشنواره «یادآوری» بگذاریم تا در آن به کودکان و نوجوانان هنرمند یاد بدهیم که در روزمرگی‌ها روزگار فارغ از کار هنری که انجام می‌دهند، اصالت‌ها را فراموش نکنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ما اعتقادداریم موسیقی که در جشنواره نوای خرم معرفی می‌شود یک موسیقی با اصالت است که می‌تواند در یک فضای کاملاً پاک، سالم و هنری نکته مهم حفظ اصالت‌ها را به عموم جامعه منتقل کند. اتفاقاً تاریخ هم نشان داده که همین موسیقی‌ها بوده که توسط هنرمندانی بزرگ و شریف به یادگار باقی‌مانده و آن‌چنان باارزش بوده‌اند که هیچ‌گاه هم از ذهن مردم پاک نمی‌شوند. من قطعاً بر این باورم که جشنواره موسیقی نوای خرم یک رویداد سلامت و ارزشمندی است که تلاش کرده با تمام سختی‌ها و مشکلات مالی که بر سر راهش قرار داشته در قامت یک رویداد غیردولتی برای حفظ اصالت‌ها با هنر هنرمندان کودک و نوجوان گام‌های ارزشمندی را بردارد. اصلاً همین‌که امشب در کنار هنرمندان و استادان بزرگی چون فضل‌الله توکل، وارطان ساهاکیان، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، افلیا پرتو،بهناز ذاکری،حمیدرضا عاطفی، حسین مظفری، شیرین یزدان بخش، مزدا انصاری، بابک شهرکی در کنار ما حضور دارند خود نشان راه سلامتی است که این جشنواره در پیش روی خود قرار داده است. 

زنگ آغاز ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم به صدا درآمد

اجرای آثار منتخب دوره پنجم 
اجرای گروه آموزشگاه«هزاردستان» به سرپرستی جاوید رضایی از رشت با  قطعات «بهارمن» و «چهارمضراب چهارگاه» ساخته استاد علی تجویدی، تک‌نوازی ویولن صدرا فلاحی از شهر بروجرد با اجرای قطعه «راز دل» اثر استاد همایون خرم، تک‌نوازی سنتور فرنوش اصلانی از تهران با اجرای قطعه «بازگشته» به آهنگسازی استاد علی تجویدی، اجرای گروه آموزشگاه «الف» با هنرمندی آیدا عبدالمالکی نوازنده تمبک، ایلیا علیمی نوازنده سنتور و مهدیس هاتف، اجرای گروه «شب نورد» از آموزشگاه «سپاهان سینا» شهر اصفهان با قطعات «می و میخانه» و «سنگ خارا» اثر استاد علی تجویدی،تک‌نوازی تار عرشیا عقیلی از کرج با اجرای قطعه «در سکوت شب» ساخته استاد پرویز یاحقی، تک‌نوازی پیانو عسل پاکزاد از تهران با اجرای قطعه «کعبه دل‌ها» ساخته استاد حبیب‌الله بدیعی و اجرای ارکستر«باران» به سرپرستی وحید خرمی از قم با قطعات«بر آسمان نوشته» و«رفته» ساخته استاد همایون خرم و پخش کلیپی از فعالیت سال‌های گذشته ستاد جشنواره موسیقی نوای خرم، بخش‌های مختلف آیین آغازین ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم را تشکیل می‌دادند. 
بردیا صدر نوری مدیر موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، ناصر ایزدی مدیر موسیقی، مریم فراهانی مدیر اجرایی، پرهام عرب مدیر طراحی و تبلیغات، مهرناز کرمی مشاور هنری، شاهو زندی سازنده کلیپ، کیان پایمرد شبکه‌های اجتماعی، زهره آبگون، مهتا کریمی، امیرحسین مقدم و یزدان صادقی هماهنگی و اداری، جواد شهبازی پشتیبانی و زهرا تقی ملا مجری، عوامل اجرایی آیین آغازین ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم را تشکیل می‌دادند. 
شایان‌ذکر است فراخوان ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم) طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی جشنواره منتشر می‌شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه