ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
موسیقی ایران، محورِ جشنواره‌ی «رودلشتات»

حمید متبسم با «پردیس» و «تار و پود» در بزرگ‌ترین رویداد موسیقی تابستانی آلمان حضور دارد

حمید متبسم با آثاری چون «پردیس» و «تار و پود» به همراه تعدادی دیگر از موسیقی‌دانان ایران در فستیوال رودلشتات (Rudolstadt) به اجرای برنامه می‌پردازد.
حمید متبسم با «پردیس» و «تار و پود» در بزرگ‌ترین رویداد موسیقی تابستانی آلمان حضور داردبه گزارش ریتم نو، تاریخچه‌ی جشنواره‌ی «رودلشتات» به سال  1995 میلادی بازمی‌گردد، سال‌های پس از یکی شدن آلمان شرق و غرب، این شهر که تا قبل از آن در قلب آلمان شرق جای داشت، حال همه‌ساله در ماه جولای (تیرماه) به مدت چهار روز پذیرای مهمانان و موسیقی‌دانان همه‌ی جهان است و تا صد هزار بیننده و دوستداران موسیقی را به خود جذب می‌کند. از کنسرت‌های خیابانی تا سمپوزیم و سخنرانی در مورد موسیقی، از رقص‌های محلی و ملی و بومی تا کنسرت‌های بزرگ و کوچک رسمی، مجموعه  برنامه‌هایی ست که در این چهار روز نام شهر کوچک Rudolstadt را با کمک رادیو و تلویزیون رسمی آلمان به بزرگی معرفی و عرضه می‌کند.
مرکز این شهر قدیمی در این روزها به فستیوال موسیقی اختصاص دارد و برای ورود به آنجا نیاز به کارت ورودی است. به گفته‌ی برگزارکنندگان این جشنواره «فستیوال ما جشنی است برای زندگی»
حمید متبسم که 21 سال پیش (1998 میلادی) برای اولین بار در این فستیوال شرکت داشت، امسال بار دیگر با دو برنامه در آن حضور دارد. «پردیس» اثری ست از متبسم، برای ارکستر سازهای زهی، بادی چوبی، سازهای مضرابی و خواننده، که این بار با اجرای ارکستر سمفونیک تورینگن به رهبری «اولیور ودر» و خوانندگی مهدیه محمدخانی در بزرگ‌ترین صحنه‌ی این جشنواره اجرا خواهد شد. 
در بخش دیگری از این جشنواره «تار و پود» اثر دیگر او در کلیسای بزرگ شهر با صدای وحید تاج به صحنه خواهد رفت.
همکاران دیگر حمید متبسم در این فستیوال بهار مدیری (قیچک آلتو)، سمیرا گلباز (بم‌تار و سه تار)، روزبه مطیعا (سنتور)، آرمان سیگارچی و ارسلان علیزاده (بربت)، بهنام معصومی و شهروز شعاعی (سازهای کوب‌ ای) خواهند بود.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه