ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
بخش جدید ریتم نو؛ رصد موسیقی خارج از کشور

وقتی لس‌آنجلسی‌ها علیه خوانندگان داخلی متحد می‌شوند

شهرام آذر را می‌شناسید همان خواننده‌ای که بانام سندی به‌واسطه انتشار قطعات شاد و ریتمیکش، صدایش را در مجالس عروسی و محافل شاد شنیده‌اید.
وقتی لس‌آنجلسی‌ها علیه خوانندگان داخلی متحد می‌شوندبه گزارش خبرنگار ریتم نو، همان خواننده‌ای که سبک‌کاری‌اش تلفیقی از رپ و بندری است و در سال‌های پیش از انقلاب در کلاپ‌ها می‌خوانده و بعدازآن، همانند بسیاری وطنش را ترک کرده و رفته ... آنکه بعد از مدت‌ها فعالیت، با دختر اهوازی (اِمشو شُوِشِه) نامش بر سر زبان‌ها افتاد ... فارغ از توانایی‌اش در موسیقی؛ او هیچ اثر فاخری را در مقام خواننده تولید نکرده و فقط خواننده عروسی‌هاست ... 
شهرام آذر که به‌ظاهر دغدغه موسیقی دارد با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای برای استعدادیابی موسیقی همکاری کرد. برنامه‌ای که اسمش بزرگ بود. استیج! رؤیایی که هر خواننده‌ای برای رسیدن بر روی آن، سال‌های سال تلاش می‌کند. 
خواننده « دخترحاجی الماس» از سرمایه‌گذاران و داوران برنامه استعدادیابی موسیقی «استیج» بسیاری از جوانانِ علاقه‌مند به خوانندگی را به سمت خود کشاند و برایشان رؤیای خواننده شدن ساخت! اما آیا از آن‌ها خواننده‌ای چون حامد همایون درآمد؟! که رکورد بیشترین کنسرت در کشورش را بزند و 14هزار مخاطب را به سالن «فوروم» لس‌آنجلس بکشاند؟
می‌پرسید چرا حامد همایون؟ چون شهرام آذر با انتشار عکس و مطلبی از این خواننده در صفحه رسمی‌اش در اینستگرام به این خواننده محبوب داخلی که پایش برای محبوبیت را فراتر از مرزها گذاشته، تاخت! نه‌تنها به این خواننده بلکه به تهیه‌کننده او که در این مسیر کمک و حمایتش کرده است نیز با این متن حمله کرد.
آذر که خیلی سال است کشورش را ترک کرده است، در ابتدای صحبت‌هایش از "هم‌میهنان" استفاده کرده و به چند تن از همین هم‌میهنانش تاخته است. چراکه چند سالی می‌شود که دیگر بازارِ کارِ لس‌آنجلسی‌ها سکه نیست و آن محبوبیت زیادی که داشتند را ندارند و می‌توان گفت دیگر خواننده لس‌آنجلسی بودن، بورس نیست و کلاس ندارد!
خوانندگان لس‌آنجلسی از خیلی سال پیش با حضور خوانندگان و گروه‌های داخلی، بازار موسیقی داخل کشور را از دست دادند و چند سالی می‌شود که به‌واسطه حضور خوانندگان داخلی در خارج از ایران و برگزاری تور کنسرت‌های گوناگون، بازار موسیقی خارج از ایران را هم ندارند. 
محسن رجب پور جزو اولین کسانی بود که برای خوانندگان پاپ مشهور داخل از کشور، تور کنسرت‌های آمریکایی و اروپایی برگزار کرد و این بازار را برای خوانندگانی که با تمام مشکلات و محدودیت‌ها در کشورشان فعالیت کردند، باز کرد و همین موضوع باعث شد تا خوانندگان لس‌آنجلسی که بازار داخلی کشور را نداشتند و به‌واسطه حضور خوانندگان داخلی، داشتند بازار خارجی را هم از دست می‌دادند، دردسرهایی را ایجاد کنند.
باوجود تمام سنگ‌اندازی‌ها، کارشکنی‌ها و موانعی که بر سر راه خوانندگان داخلی برای اجرا در آمریکا و اروپا ایجاد شد، خوانندگان داخلی توانستند به راه  خودشان ادامه دهند و نظر مخاطبان خارج از کشور را به کارها و آثارشان جلب کنند. یکی از این خوانندگان حامد همایون است که چندی پیش موفق شد 14هزار مخاطب را به سالن «فوروم» لس‌آنجلس بکشاند و همین امر هم موجب ناراحتی خوانندگان لس‌آنجلسی شد که یکی از این خوانندگان سندی ست که تاکنون نتوانسته است با آثارش چنین مخاطبی را جذب کند. به همین خاطر با انتشار مطلبی سعی در تخریب این خواننده داخلی کرد که اکنون راه‌های پیشرفت را طی کرده و می‌کند و بیشترین مخاطب را در داخل و خارج از کشور دارد. اما این حسادت‌ها به انتشار یک مطلب در اینستگرام ختم نمی‌شود و برخی چهره‌های لس‌آنجلسی با همکاری برخی شبکه‌ها سعی در تخریب چهره‌های موفق موسیقی داخل کشور رادارند تا بتوانند با به حاشیه کشاندن این افراد راه را برای دیده شدن خودشان باز کنند.
گفتنی است؛ شهرام آذر در زمان پخش برنامه استیج نیز به محسن چاوشی از چهره‌های موفق موسیقی حمله کرد و گفت که صدای این خواننده جعلی و کامپیوتری ست.
نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۲
امیر محمد نانکلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
فکر میکردم فقط یکی از شما ها رو توسط تاجر خریده شدید. اما میبینم انگار پای شما هم به سر سفره ایشون بازشده. قیمت معامله چقدر بوده ؟
عباس هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باسلام خانم مریم رفائی کدوم موفقیت این آقایون آیا باصدای خودشون میخونن بعدش باچه پولهای وازطرف کجا ها حمایت وچهره شدن تاجای که من میدونم ایرانیهای که درخارج هستن همشون علم موسیقی دارن اصلا خودشما تاحالا موسیقی کارکردی کیبورد زدی اگردرموردش نمیدونی بهتره سکوت کنی کدوم خوانده موفق حامدهمایون یادمه چاووشی داخل کنسرت شیرازش باصدای خودش صحبت کردهمه هوووش کردن منم اگر گروهی بودن تبلیغم میکردن معروف میشدم راستی اسپانسرحامدهمایون کیه
تقویم هنری ادامه