ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
همکاری مشترک ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه

عالیم قاسم اف و شعیب شهابی هفت پیکر نظامی را می‌خوانند

جدیدترین همکاری عالیم قاسم اف هنرمند سرشناس آذربایجانی و شعیب شهابی خواننده جوان ایرانی با همکاری چهار کشور ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه آماده انتشار است.
عالیم قاسم اف و شعیب شهابی هفت پیکر نظامی را می‌خوانندبه گزارش ریتم نو، آهنگ و موزیک ویدیو شهر سیاه پوشان که اولین قطعه از آلبوم هفت پیکر نظامی با همکاری مشترک چهار کشور ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه با صدای استاد عالیم قاسم اف که خواننده‌ی آذربایجانی این اثر است و شعیب شهابی هنرمند ایرانی که خواننده‌ی بخش‌های ایرانی و فرانسوی در این آلبوم است آماده پخش از کانال‌های تلویزیونی و رادیویی از سراسر جهان شده است.
این پروژه به آهنگسازی سعید خاور نژاد است و تنظیم و آهنگسازی بخش الکترونیک اثر را حسام ناصری بر عهده داشته است.
شعیب شهابی درباره این اثر گفت: "بخشی از این پروژه در قالب موسیقی الکترونیک است و بخش دیگر برگرفته از موسیقی دستگاهی آذربایجان و ایران است.
پروژه هفت پیکر بر اساس اشعار نظامی گنجوی ساخته‌شده؛ اهمیت اصلی آن به خاطر جایگاه فرهنگی شاعر بزرگ نظامی گنجوی و کشورهایی است که در آن سهیم هستند. این اثر به سه زبان فارسی، آذری و فرانسوی است. بخش‌هایی از اشعار را انتخاب و هرکدام را به سه زبان فارسی، آذری و فرانسوی و فرم‌های آوازی کار کرده‌ایم."
گفتنی است گزیده‌ای از پروژه هفت پیکر نظامی طی مراسمی ویژه به مناسبت نوروز ۱۳۹۸ در سالن اصلی یونسکو در پاریس روی صحنه رفت و تور جهانی کنسرت‌های هفت پیکر نظامی به‌زودی آغاز و اطلاعات تکمیلی آن منتشر خواهد شد.
این اثر توسط کمپانی «تیترا» به مدیریت کیان محمدی‌ها تولید شده است.



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه