ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با آهنگسازی و تنظیم مهدی عطاریان

سه خواننده یک آلبوم مشترک منتشر می‌دهند

آلبوم موسیقی «پرواز پرنده» با آهنگسازی و تنظیم مهدی عطاریان و خوانندگی مهدی قربانی، امیر محسنی و مهدی عطاریان موفق به دریافت مجوز از وزارت ارشاد شد و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
سه خواننده یک آلبوم مشترک منتشر می‌دهندبه گزارش ریتم نو، این آلبوم که تِمی عاشقانه دارد در قالب ۱۱ قطعه به نام‌های حوای من، چقدر خوبه، هق هق، کابوس، چه فایده، شبای دلتنگی، بن بست، جدال نابرابر، کنار توام، احساس غریب و بگو دلت از چی پره، با ترانه‌هایی از آزیتا شهروش به اجرا درآمده است.
تولیدکنندگانِ این اثر خصوصاً آهنگساز و تنظیم‌کننده آن مهدی عطاریان که عضو خانه موسیقی ایران، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، فدراسیون بین‌الملل موسیقیدانان جهان و دارنده مدرک دیپلم موسیقی از مدرسه «اتنیا» ایتالیا و مبدع رسمی «ارکستر تک‌نفره» در ایران و دارنده برند بین‌الملل solo-orchestra است تلاش کرده‌اند با ارائه‌ی اثری مقید به اصول موسیقی حرفه‌ای جای خالی آثاری ازاین‌دست را در بازار تولید موسیقی ایرانی پر کنند. همچنین پروفسور «فابیو تریکومی» یکی از بزرگ‌ترین پژوهشگران موسیقی جهان و استاد دانشگاه ایتالیا نیز که در فروردین‌ماه امسال برای برقراری کارگاه تخصصی موسیقی با تهیه‌کنندگی بهزاد نوری به ایران آمده بودند، در پس حضور مهدی عطاریان و هم‌چنین، ارائه آلبوم مذکور به ایشان، آن را مورد تأیید قرار دادند.
عوامل تولید آلبوم پرواز پرنده معتقد هستند به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در کشور، شرایط نامناسب درزمینهٔ نشر آثار موسیقایی، هزینه‌های بالای پخش آثار در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های تلویزیونی ، نبود امکان رقابت یکسان برای تمامی هنرمندان و… به‌منظور بهتر دیده و شنیده شدن آلبوم باید پیش از عرضه آن به خیلی از مسائل اندیشید تا از هدر رفت منابع مالی و هنری جلوگیری شود. به همین منظور درنهایت باوجود پیگیری‌های بسیار تصمیم بر این شد که پخش قطعات این آلبوم به زمان مناسبی موکول گردد.
مهدی عطاریان، هم‌چنین خوانندگی و نواختن گیتار کلاسیک، آکوستیک و الکتریک، کیبورد و فلوت را بر عهده داشته و امیرحسین محمودی با نوازندگی ویولن و دانیال زمانی با نوازندگی ساکسیفون با او همکاری داشته و در اجرای قطعات هنرنمایی کرده‌اند.
شایان‌ذکر است که در تولید و ارائه این آلبوم، موسسه فرهنگی هنری سفیر ندای ایرانیان با مدیریت مجتبی تیموری، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با مدیریت محمد اطیابی، استودیو تهران با مدیریت مازیار عطاریان، گرافیست مسعود کشاورز، عکاس حسین کریمی، مشاور تولید کلینیک ارتباطات دکتر ایمان فرهتی و بهزاد نوری همکاری داشته‌اند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه