ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

ارکستر «هیژان» برای اثبات اتحاد اقوام ایرانیان و همدلی روی صحنه می‌رود

کنسرت موسیقی اقوام ایرانی هیژان، پنجشنبه 12 اردیبهشت از ساعت 21:30 به رهبری هیوا رنجبر به روی صحنه می‌رود.
ارکستر «هیژان» برای اثبات اتحاد اقوام ایرانیان و همدلی روی صحنه می‌رودبه گزارش ریتم نو، این گروه موسیقی متشکل از 60 نوازنده و 6 خواننده اصیل است که در این کنسرت تمامی خواننده‌ها و نوازنده‌های ارکستر برای اثبات اتحاد اقوام ایرانیان و همدلی حضور دارند.
فیروز رضایی (لری)، رضا نظری (کردی)، شهریار کریمی (بختیاری و بویراحمدی)، امیر میرشکاری (جنوبی)، لقمان حسین زاده ( شمالی) و رضا خاتمی (آذری) خوانندگان این گروه هستند.
هیوا رنجبر پژوهشگر موسیقی اقوام توضیح داد: هدف من از موسیقی اقوام، شناخت هرچه درست‌تر فرهنگ غنی ایران چه ازلحاظ موسیقی و چه فرهنگ است که با تحقیق و سفر به شهرهای زیادی از ایران، سعی کردم ایران و فرهنگ‌ها را با سبک موسیقی‌ها و جغرافیای نواحی آداب‌ورسوم و اصالت استان‌ها بهتر بشناسم و کارهایی که در این حوزه انجام می‌دهم تازگی داشته باشد و به کارهای تکراری نپردازم. تفکرم به من کمک کرده تا با تلفیق سازهای کوبه‌ای و سازهای ایرانی و محلی رنگ و شکل بهتری در تنظیم کارها ایجاد کرده و با ایده‌های جدیدتر ارکستر هیژان رو در حوزه موسیقی بهتر معرفی بکنم و در پایان موفقیت‌های ارکستر هیژان را مدیون خانم زهرا همتی مدیرعامل موسسه فروغ فلق و مادر موسیقی اقوام ایران که به معنی واقعی برای موسیقی نواحی ایران با تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغش زحمت‌کشیده می‌دانم.
کنسرت موسیقی هیژان پنجشنبه 12  اردیبهشت از ساعت 21:30 به همت موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه