ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
کنسرتی برای موزیسین‌ها

لئو گاندلمن در ایران روی صحنه رفت

لئو گاندلمن (Leo Gandelman) نوازنده و آهنگساز سرشناس برزیلی برای نخستین بار در ایران به روی صحنه رفت.
لئو گاندلمن در ایران روی صحنه رفتبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این نوازنده سرشناس ساز ساکسیفون در حالی 24 فروردین‌ماه در سالن ایوان شمس به اجرای برنامه پرداخت که بخش خاصی از مخاطبان موفق به تماشای آن شدند.
این کنسرت که با همکاری موسسه آوای باران و سفارت برزیل برگزار شد به دلیل عدم بلیت‌فروشی، صرفاً میزبان بخش به خصوصی از مخاطبان بود و می‌توان گفت این اجرا برای موزیسین‌های ایرانی روی صحنه رفت چراکه بیشترین مخاطبان حاضر در سالن که از آن‌ها برای تماشای کنسرت دعوت به‌عمل‌آمده بود را موزیسین‌ها تشکیل می‌دادند.
لئو گاندلمن  نوازنده برزیلی ساز ساکسیفون است که به آهنگسازی موسیقی متن فیلم نیز شهرت دارد به همراه اعضای ارکستر متشکل از نوازنده‌های ساز بیس، کیبورد و درامز، رپرتواری از قطعات موسیقی سامبا و بوسا نووا (موسیقی جز برزیلی) را اجرا کرد.
پیش از اجرای کنسرت، سفیر برزیل در ایران روی صحنه آمد و با توضیحاتی در خصوص لئو گاندلمن وی را یکی از مشهورترین نوازندگان در برزیل معرفی کرد.
در ادامه و با ورود اعضای ارکستر به صحنه، نخستین قطعه اجرا شد و گاندلمن ضمن ابراز خوشحالی از حضورش، این کنسرت و قطعاتش را حاصل رؤیاپردازی‌های خود دانست و از حاضران خواست تا وی را همراهی کنند.

لئو گاندلمن در ایران روی صحنه رفت

Solar، Furuvudé، Neshama، Lamento، Quem Quiser Encontrar o Amor، As Rosaa Nao falam، A llha، Chorinho em aldeia، Choro Negro، ٫So Por Amor و Sinal Vermelho قطعاتی بودند که در این شب اجرا شدند.
این کنسرت در دو بخش برگزار شد که در بخش دوم و در انتهای آن،لئو گاندلمن در بین مردم حاضر و در کنار آن‌ها به نوازندگی پرداخت. این حرکت وی با استقبال و تشویق حاضران در سالن همراه شد.
لازم به ذکر است، لئو گاندلمن به‌عنوان یکی از نوازندگان محبوب برزیل، نه‌تنها دارای جایگاه ویژه‌ای از پرستیژ بوده که هواداران بسیاری در میان عموم مردم خصوصاً در میان قشر جوان و علاقه‌مندان به سبک موسیقی MPB (موسیقی محبوب برزیلی) دارد. وی همچنین در سـبک کلاسـیک نیـز شناخته‌شده اسـت.

عکس: نسیم خسروانی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه