ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷

دومین «کوچه فستیوال موسیقی» در بوشهر برگزار می شود

دومین «کوچه فستیوال موسیقی» از بیستم تا بیست و ششم اسفندماه در شهر بوشهر با حضور گروه های گوناگون که به اجرای موسیقی نواحی خواهند پرداخت، برگزار خواهد شد.
دومین «کوچه فستیوال موسیقی» در بوشهر برگزار می شودبه گزارش ریتم نو، فستيوال موسيقي كوچه، رويدادي است کاملاً مستقل كه به همت تعدادي هنرمند و هنردوست، هرساله، اسفندماه، در كوچه اي از کوچه‌های بندر بوشهر برگزار مي شود. گروه هایی از بوشهر (گروه هیرون و گروه شبدیز)، خوزستان (گروه کماکان)، افغانستان، آذربایجان (گروه وحید اسداللهی)، خراسان شمالی (گروه نغمه ستان)، لرستان (گروه سورنای)، هرمزگان (گروه داماهی) و هم چنین گروه های موسیقی عربی طی هفت روز در دو سانس ساعت 19 و ساعت 21:30 در کافه حاج رییس بوشهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سانس ساعت 23 به بداهه نوازی اختصاص خواهد داشت.
به گفته برگزارکنندگان این فستیوال که جمعی از هنرمندان بوشهر هستند، فستيوال موسيقي كوچه، مي خواهد زمزمه هايِ زير لب، ترانه هاي پشت پنجره ها و آوازهاي آخر شبِ رهگذرانِ پس كوچه هاي همه خانه هاي ايران و جهان را بشنود. این فستیوال تلاش دارد در روزهاي برگزاري‌اش، موسيقي ناب را، ساده و بی تکلف، براي ارتقای زيستنِ انساني به گوش و قلب مخاطباني برساند كه هجوم صداهاي سطحي و نازل محاصره‌شان كرده است. احسان عبدی پور که از برگزارکنندگان این فستیوال است، می گوید: فستيوال موسيقي كوچه کاملاً مستقل بوده و بدون حمایت مالی از سوی هر شخص یا ارگانی برگزار می شود. در اساسنامه این فستیوال هیچ سود و دستمزدی برای برگزارکنندگان در نظر گرفته نشده است و بلیت‌فروشی تنها باهدف تأمین هزینه های برگزاری و پرداخت دستمزد گروه های موسیقی انجام‌شده است.
اختتامیه این برنامه روز یکشنبه 26 اسفند خواهد بود.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه