ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

هدیه جوانان رتوریک به نصیر حیدریان

روز چهارم جشنواره در تالار وحدت با ارکستر رتوریک به رهبری نصیر حیدریان، رهبر میهمان ارکستر و اجرای آثار آهنگ‌سازان جهان و ایران شروع شد.

هدیه جوانان رتوریك به رهبر نصیر حیدریانبه گزارش خبرنگار ریتم نو، ارکستر رتوریک با حضور شاهین فرهت دبیر جشنواره نخستین قطعه‌اش را اجرا كرد.
قطعه‌ی «divertimento in D major, k.136» ساخته‌ی «موتزارت» آهنگساز مشهور اتریشی، کودکانگی را در سالن زنده کرد و بعد «حیدریان» با حمایت و تشکر از گروه جوانش از مخاطبان خواست تا دوباره آن‌ها را تشویق کنند.
با شروع قطعه‌ی معروف «adagio,op11» ساخته‌ی «ساموئل باربر» آمریکایی، رومنس درامی آرام سالن را غرق آرامش و لذت کرد و بعد بخش اول را با قطعه‌ی «st.paul's suite» ساخته‌ی «گوستاو هولتز» موسیقی‌دان برجسته بریتانیایی، کریسمس را به تالار آورد و بخش اول را به اتمام رساند.
بخش دوم بعد از تنفس با «واریاسیون چایکوفسکی» قطعه‌ی روسی، رومانتیو کلاسیک ساخته‌ی «آنتون آرنسکی» فضایی عاشقانه کلاسیک را برای تماشاگران به ارمغان آورد که طبق گفته‌های استاد در مصاحبه‌اش، این اثر هدیه‌ی ولنتاین برای مخاطبان بوده است.
سالن غرق رمنس و سکوت بود که رهبر سابق ارکستر سمفونیک جوانان جهان، ایتالیا را با قطعه‌ی دراماتیک «cavalleria rusticana intermezzo» اثر برجسته‌ی پترو ماچیانی به سالن دعوت کرد.
قطعه‌ی آخر اثر معرکه‌ی حماسی روایی از شاهین فرهت بانام «سمفونی در مینور آ» بود که شور و انرژی را به سالن برگرداند و صدای تشویق‌ها.
بعد از پایان قطعه آخر كه با تشویق طولانی حضار همراه بود، نصیر حیدریان ضمن تمجید از اعضا و رهبر اركستر اظهار كرد: این بچه‌ها برای دانه به دانه این نت‌ها از صبح تا شب زحمت كشیدند. من شاهد بودم كه رهبر اركستر رضا مریوند چقدر برای اركستر زحمت می‌كشد. بعد از صحبت‌های حیدریان كه رهبر مهمان اركستر بود، رضا مریوند، رهبر اركستر از طرف اعضای اركستر، سردیس حیدریان را به‌عنوان هدیه، تقدیم او كردند. در پایان، اركستر بخشی از موسیقی «سامسون و دلیله»، اثر «سنسان» را به‌عنوان قطعه بیز اجرا و بعد با سالن خداحافظی کرد.


نویسنده : پویا بشیر زاده | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه