ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
شادیانه‌های اقوام ایران در تالار وحدت

اجرای گروه رستاک گرمابخش روز سوم جشنواره موسیقی فجر شد

کنسرت گروه رستاک در سومین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.
اجرای گروه رستاک گرمابخش روز سوم جشنواره موسیقی فجر شدبه گزارش ریتم نو، این گروه در این کنسرت قطعات شناخته‌شده خود را که با آن محبوب شدند روی صحنه برد که از آن جمله «بارون» و «رعنا» است. «رستاک» در این سال‌ها با پرداختن به موسیقی مناطق مختلف ایران سبکی متفاوت خود را رقم‌زده است.
 یازده قطعه اجرایی در این کنسرت برگرفته از موسیقی نواحی ایران چون موسیقی شیرازی، گیلگی، کرمانی، لری، کردی، آذری و بلوچی بود.
این اجرا با قطعه «وهار» از کردستان آغاز شد و در ادامه با اجرای قطعه ماندگار «رعنا» از گیلان ادامه پیدا کرد. استقبال از این اجرا به‌قدری بود که یک صندلی خالی در سالن دیده نمی‌شد.
اعضای گروه رستاک سپس با توجه به علاقه مخاطبان قطعه «لاله لر» (آذری) را اجرا و لحظات شادی برای طرفداران خود ایجاد کردند.
یکی از اتفاقات جالب در این کنسرت این بود که پیش از آغاز هر قطعه توضیحاتی درباره قطعه اجرایی به مخاطبان ارائه می‌شد و سپس آن کار به اجرا درمی‌آمد.
همچنین به دلیل حضور مهمانان خارجی در سالن توضیحات به زبان انگلیسی هم ترجمه و ارائه شد.
وهار (کردستان)، رعنا، کرمانی (سکینه)، لیلا، بارون، بوتورای (کردستان)، لاله‌لر (آذربایجان)، بختیاری، بوشهری، مازندرانی و سوزله (کردی) قطعات اجرایی شب گذشته جمعه 26 بهمن‌ماه در تالار وحدت بود.
سیامک سپهری سرپرستی گروه رستاک و نوازندگی تار را بر عهده دارد و فرزاد مرادی (خواننده، نوازنده دوتار،دیوان، سه‌تار، قوپوز)، بهزاد مرادی (خواننده، نوازنده دف، دهل)، اکبر اسمعیلی پور (عود و تار)، حامد بلندهمت (سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان، قشمه، دوزله، نی لبک و  بالابان)، امید مصطفوی (تنبک، نقاره آذری، ضرب و تمپو و زنبورک)، فرزاد خورشیدسوار (دف، دایره، دهل، جیمبی) مائده دوستی (کمانچه)، صبا جمالی (قانون) و سپهر سعادتی (گیتارباس) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دادند.

عکس: داوود باقری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه