ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

وحید تاج با ارکستر سازهای ملی ایران روی صحنه رفت

ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی وحید تاج در دومین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری خاطره‌انگیز از موسیقی ملی کشور و آثار فاخر تلفیقی کشور‌های دیگر با سازهای ملی، روی صحنه رفت.
وحید تاج با ارکستر سازهای ملی ایران روی صحنه رفتبه گزارش خبرنگار ریتم نو، اجرای ارکستر سازهای ملی ایران در شامگاه ۲۵ بهمن‌ماه به رهبری علی‌اکبر قربانی با قطعه بی‌کلام «سوییت ابن سینا» با تم سوزناک آغاز شد.
در ادامه «چهارگاه برای ویولن و ارکستر» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و بعد قطعه لزگینکا (از باله گایانه) به آهنگسازی آرام خاچاطوریان با تک‌نوازی ویولن امیر غفاری و شور بی‌نظیری که به سالن داده شد، ادامه پیدا کرد.
 «رنگ شرقی» ساخته موسی معروفی که قرار بود در سانس اول در ادامه‌ی قطعات بی‌کلام باشد اجرا نشد و با ورود وحید تاج به صحنه و تقدیم اثر «موج» به استاد شجریان و آرزو برای سلامتی ایشان قطعات با کلام شروع شدند.
قطعه‌ «خوش آمدی» اثر رضا نارون و شعر کاوه و همچنین قطعه «بهار من» ساخته‌ علی تجویدی و شعر منیره طاها ادامه رپرتوار اجرایی این کنسرت را تشکیل می‌داد این پایان‌بخش نخست این کنسرت به رهبری علی‌اکبر قربانی بود.
بخش دوم، با موسیقی آذری «ریتم‌های رقص آذربایجان (برای نقاره و ارکستر)» ساخته‌ی توفیق علی‌اف و تک‌نوازی بی‌نظیر نقاره توسط وحید اسداللهی آغاز شد.
در ادامه سه قطعه‌ «شور آفرین» به آهنگسازی علی‌اکبر قربانی، «هورا ستکاتو» به آهنگسازی گریگوراش دینیکو آهنگساز ایتالیایی و قطعه‌ی معروف «پرواز زنبور عسل» اثر ریمسکی کرساکف آهنگساز روس با همراهی امین غفاری ادامه یافت و سالن پر از انرژی شد.
با خروج امین غفاری اثر «رنگ شرقی» که در سانس یک فراموش‌شده بود نواخته شد.
با حضور دوباره‌ وحید تاج خواننده شناخته‌شده موسیقی ایرانی روی صحنه قطعات خاطره‌انگیز «به یاد صیاد» به آهنگسازی جواد لشکری، شعر نیر سینا و تنظیم مرتضی حنانه، «دگر چه خواهی» اثر حبیب‌الله بدیعی شعر نواب صفا و تنظیم شهرام توکلی و قطعه‌ی پایانی ملی قومیتی «خاک مهرآیین» به آهنگسازی علی‌اکبر قربانی و شعر اسماعیل فرزانه اجرا شدند.

نویسنده : پویا بشیر زاده | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه