ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۷
به همت «سازباز» در فرهنگسرای نیاوران:

«شب‌های جنوب» برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود

رویداد «شب‌های جنوب» که باهدف بازنمود و گردهماییِ موسیقیِ نواحی خلیجی از سال 1395 با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران آغاز به کارکرد حالا برای سومین سال پیاپی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
«شب‌های جنوب» برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، نهاد فرهنگی «سازباز» که پیش‌ازاین رویداد شب‌های جز را به شکل منظم و هرساله در فصل تابستان برگزار می‌کرد حالا توانسته شب‌های جنوب را هم تثبیت کند و البته به‌مرور گسترش دهد. امسال قرار است شب‌های جنوب با تعداد اجراهای بیشتر و متنوع نسبت به سال‌های قبل، از 22 تا 24 دی‌ماه میزبان مخاطبان باشد. همچنین مانند تمام رویدادهای گذشته‌ی سازباز هر سانس شامل دو اجرا خواهد بود و علاقه‌مندان با تهیه یک بلیت می‌توانند به تماشای دو اجرا بنشینند.
در اولین شب، خالو قنبر (قنبر راستگو) از بزرگان موسیقی نواحی ایران، این رویداد را افتتاح می‌کند. در سال‌های گذشته اجرای خالو قنبر از پرشورترین اجراها بوده و مخاطبان موسیقی استقبال ویژه‌ای از صدای جادوییِ سازش کرده‌اند. سازباز توانسته این اجرای ویژه را تکرار کند و البته که پس‌ازاین اجرا گروه داماهی روی صحنه خواهند رفت. همچنین داماهی با اجرای ترکیبی از قطعات آلبوم اول و دومشان که هنوز منتشرنشده در این اجرا حضور پیدا می‌کنند. با توجه به آنچه پیش‌ازاین شاهد بودیم احتمال می‌رود در بخش پایانی خالو قنبر و گروه داماهی همراه باهم قطعاتی را اجرا کنند.
شب‌های جنوب در ساعت 21 روز 23 دی‌ماه میزبان دو گروه پرطرفدار کماکان و جالبوت خواهد بود. کماکان با ترکیب جدیدش قطعاتی از آلبوم دومش را اجرا خواهد کرد و تنظیم جدیدی از قطعات آلبوم اول ارائه می‌کند. لازم به ذکر است ماکان اشگواری که از همراهان قدیمی کماکان است در این اجرا حضور خواهد داشت. همچنین آلبوم دوم این گروه آماده انتشار است و در پروسه‌ی اخذ مجوز به سر می‌برد. پس از کماکان که موسیقی خلوت با ساز بندی حداقلی ارائه می‌کند گروه هفت‌نفره‌ی جالبوت اجرای پرجنب‌وجوشی خواهد داشت. در سال‌های اخیر جالبوت با انتشار چند تک آهنگ و اجراهای فصلی تبدیل به یکی از گروه‌های پرطرفدار جریان فرعی موسیقی ایران شده و قرار است به‌زودی آلبوم نخستشان را منتشر کنند.
سومین شب زمستانی شب‌های جنوب با اجرای گروه سلیدون و محسن شریفیان گرم می‌شود. در پارت اول گروه سلیدون که با همکاری چند موزیسین جنوبی و چند موزیسین فعال در سبک جز تشکیل‌شده قطعاتی در حال و هوایِ «جز بندری» ارائه خواهند کرد؛ برخی از این قطعات در اجراهای گذشته‌ی گروه شنیده‌شده و بعضی جدید هستند. در بخش دوم و پایانیِ شب‌های جنوب، محسن شریفیان که از موزیسین‌های بین‌المللی ایران است با اجرایی متفاوت روی صحنه می‌رود.
همچنین لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت جهت تهیه بلیت اقدام نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه