ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷

آلبوم «سرو بالایِ سَهی» منتشر شد

آلبوم سرو بالای سهی به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمد اسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه بازار موسیقی کشور شد.
آلبوم «سرو بالایِ سَهی» منتشر شدبه گزارش ریتم نو، این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت‌های موسیقی کلاسیک ایرانی توسط آهنگساز و خواننده اثر تولیدشده است.
در دفترچه این آلبوم به قلم امیر شریفی که پیش‌ازاین آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم‌هایی چون "برافشان"، "چهارسو" ، "حُزّان" و "مجموعه تصانیف عارف قزوینی "را در کارنامه خود دارد می‌خوانیم:
امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم‌پسند در موسیقی ایرانی، بیش‌ازپیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری‌ترین اَشکال ارائه موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم‌سابقه تصنیف و ترانه‌خوانی در موسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.
امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده­ است.
مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده بخش‌هایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریم‌خان زند،خیابان آبان جنوبی کوچه اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نویسنده : مهدی کاشی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه