ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷
در مراسم رونمایی جدیدترین اثر هومن مهدویان به خوانندگی وحید تاج عنوان شد:

آلبوم «باغ بی باران» شرح‌حال جامعه امروز است!

هومن مهدویان گفت: آلبوم «باغ بی باران» شرح‌حالی از جامعه امروز است و من به‌عنوان یک هنرمند متعهد هستم آینه تمام‌قد و تمام نمای جامعه‌ام باشم.
باغ بی باران، شرح‌حال جامعه امروز!به گزارش خبرنگار ریتم نو، مراسم رونمایی آلبوم «باغ بی باران» به آهنگسازی هومن مهدویان و خوانندگی وحید تاج، عصر جمعه نهم آذرماه سال جاری در «نت جئو سنتر» با حضور عوامل آلبوم برگزار شد.
هومن مهدویان خالق اثر «باغ بی باران» در ابتدای مراسم به‌رسم ادب با معرفی عوامل آلبوم از زحمات این هنرمندان قدردانی و بیان کرد: این دومین همکاری مشترک من و وحید تاج در قالب آلبوم است هرچند که پیش‌ازاین در تک قطعات بسیاری با یکدیگر همکاری داشته‌ایم و ایشان پیش از اینکه خواننده باشند، یک موزیسین بسیار خوب هستند که همیشه بااخلاقشان من را مجذوب خودشان کرده‌اند. به‌شخصه پیش از مسائل فنی یک کار، به‌عنوان آهنگساز اثر دوست دارم کاری که خلق می‌کنم را با صدای خواننده‌ای بشنوم که با او ارتباط قلبی خوبی دارم و وحید تاج چنین ویژگی را داراست و همیشه برای من عزیز و محترم بوده و هستند.
آهنگساز «باغ بی باران» همچنین درباره همکاری با سحر ابراهیم (همسرش) توضیح داد:  وجود ایشان برای تمامی کارهای من ضروری و الزامی است و با توجه به ناملایمتی‌هایی که در جامعه هنری وجود دارد باید بگویم اگر حضور ایشان نبود، تولید این اثر نیز میسر نمی‌شد چون مشوق من در مواقع خستگی هستند.
وی بابیان اینکه این آلبوم شرح‌حالی از جامعه امروز است گفت: درواقع این مطلب را در قالب یادداشت در کاور آلبوم نوشتم و برای چاپ آن جنگیدم و پیروز شدم. در تیتر این یادداشت آمده است: «باغ بی باران روایتی ست صادقانه ازآنچه بر ما می‌گذرد و شاید به تعبیری صادقانه‌تر، آنچه قرار است بر ما بگذرد. گاهی غمناک، گاهی مضحک، گاهی شادی‌بخش و گاهی سرشار از ناامیدی.» درواقع من به‌عنوان یک هنرمند جدای از در نظر گرفتن وجه زیبایی برای یک اثر که باعث لذت بردن مخاطب از آن می‌شود، متعهد هستم آینه تمام‌قد و تمام نمای جامعه‌ام نیز باشم.
باغ بی باران، شرح‌حال جامعه امروز!
مهدویان اضافه کرد: من همیشه با قدم برداشتن در جامعه و مشاهده رنج‌ها و خوشی‌های مردم، اثری را تولید می‌کنم و باغ بی باران هم این‌گونه خلق شد. مگر می‌شود مشکلات جامعه را دید و به زبان نیاورد؟! البته قرار نیست به‌عنوان هنرمند فقط از سیاهی‌ها بگویم چراکه در جنگ جهانی نیز عشق و زندگی جریان داشت و اکنون هم به همین‌گونه است و در این اثر نیز عشق و زندگی جاری ست و امیدوارم به دلتان بنشیند.
در ادامه  سحر ابراهیم ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با عوامل این آلبوم گفت: وحید تاج همیشه همراه، همیار و همکار بوده و علاوه بر تخصصشان، بسیار بااخلاق است و خوشبختانه همکاری با ایشان در آلبوم «باغ بی باران» میسر شد. 
وی همچنین درباره اثر مذکور بیان کرد: هومن مهدویان با درد جامعه، درد می‌کشد و امسال به خاطر اتفاقات ناگواری که افتاد، سال خوبی برای ایشان نبود و آلبوم «باغ بی باران» نیز به‌واسطه همان حوادث شکل گرفت. حتی به یاد دارم ایشان بعد از زلزله کرمانشاه ازلحاظ روحی به هم ریخت و همان شب، کار «مرثیه» را ساختند که با صدای وحید تاج برای ابراز همدردی و بیان حرف‌هایمان با مردم منتشر شد.
گفتنی است، در پایان این مراسم مخاطبان شاهد اجرای سازوآواز هومن مهدویان و وحید تاج بودند.
باغ بی باران، شرح‌حال جامعه امروز!

آلبوم «باغ بی باران» به آهنگسازی هومن مهدویان و خوانندگی وحید تاج دارای هفت قطعه به نام‌های باغ بی باران، سازوآواز، دار و ندا دل من، گل نو رسیده، سازوآواز، خانه‌ی ویران و یک دهن آواز با اشعاری از حسین منزوی، باباطاهر، سوگل مشایخی، بیژن ترقی، علی معلم و پژمان بختیاری است.
سحر ابراهیم (قانون)، راشد بابا شهابی و کاوه معتمدیان (کمانچه)، شایان ریاحی (سازهای کوبه‌ای) نوازندگان این اثر هستند که در کنار هومن مهدویان (تار، سه‌تار، عود، بم تار، بم سه‌تار، شورانگیز باس و دلنواز) به هنرنمایی پرداخته‌اند.
همچنین حامی حقیقی (صدابردار)، سحر ابراهیم (ناظر ضبط)، احمد قاجار (گرافیست)، مهیار مهدویان (مترجم) و محسن احتشامی (عکاس) از دیگر عوامل آلبوم باغ بی باران هستند.
آلبوم «باغ بی باران» به آهنگسازی هومن مهدویان و خوانندگی وحید تاج از هم‌اکنون بر روی وب‌سایت بیپ تونز قابل تهیه است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید دیجیتال و دانلود قانونی این اثر از طریق آدرس beeptunes.com اقدام نمایند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه