ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷
نشست رسانه‌ای فستیوال موسیقی و آزادی برگزار شد

مشکل موسیقی نداشتن اتحاد و همدلی است

نشست خبری فستیوال "موسیقی و آزادی"صبح چهارشنبه 7 آذر ماه 1397 در سالن کنفرانس برج آزادی برگزار شد.
نشست رسانه‌ای فستیوال موسیقی و آزادی برگزار شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، روز گذشته نشست خبری "موسیقی و آزادی" با حضور یکی از اعضای گروه‌ها در برج آزادی برگزار شد. در ابتدا یاشار درفشه دبیر جشنواره  ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و هنرمندان توضیحاتی ارائه کرد: هدف برگزاری این فستیوال اتحاد و همدلی میان هنرمندان موسیقی بود. به خاطر تغییر سلیقه مردم و افزایش قیمت بلیت‌ها گروه‌ها اجرایی نداشتند و در نظر گرفتیم در قالب این جشنواره به روی صحنه بروند. این فستیوال با همکاری بنیاد رودکی و مدیریت برج آزادی برگزار خواهد شد و طبق قول‌هایی که داده‌شده ، قرار است این جشنواره در سال‌های آینده نیز برگزار شود.
پس از صحبت‌های دبیر جشنواره اعضای گروه‌ها به معرفی و برنامه و تاریخ اجرای کنسرت در این فستیوال پرداختند.

فرشاد رمضانی سرپرست گروه دگردیس اظهار داشت: به دلیل نداشتن مجوز و نبود تهیه‌کننده، کنسرتی نداشتیم اما باوجود مشکلات زیاد به کارمان ادامه دادیم. قرار است منتخبی از قطعات آلبوم‌های قبلی را در 20 آذر اجرا کنیم.
شهریار مسرور یکی از دیگر از هنرمندان در این نشست گفت: امیدوارم این برنامه‌ها ادامه پیدا کند و به‌صورت مناسب برگزار شود. در افتتاحیه این فستیوال 18 آذر قطعه‌های جدید و قدیمی را اجرا خواهیم کرد.
پرهام علیزاده یکی از اعضای گروه مدار گفت: سبک گروه فیوژن است که ترکیبی از موسیقی الکترونیک و آواز ایرانی است. از دو سال قبل با گروه همکاری می‌کنم و در 19 آذر به روی صحنه ‌می‌رویم.
هومن اژدری ضمن معرفی خود اظهار داشت: سبک گروه راک است و در تاریخ 25 آذر اجرا خواهیم داشت. قطعه‌های قدیمی و آهنگ‌هایی که قرار است منتشر شوند را اجرا خواهیم کرد.
در ادامه نشست سعید مبینی یکی از اعضای گروه کانال گفت: نخستین آلبوم گروه سال 89 به بازار موسیقی عرضه شد. سبک ما راک و فیوژن است و 2 دی اجرا خواهیم داشت.
امیر اشکان غلامی اظهار داشت: منتخبی از آلبوم‌های گذشته را در تاریخ 17 دی‌ماه اجرا خواهیم کرد.
داریوش صالح پور یکی از اعضای گروه ضرب و فوت گفت: سبک گروه الکترونیک و جز است و 18 دی در این فستیوال به روی صحنه می‌رویم. همچنین به مناسبت روز جهانی ایدز شنبه آینده کنسرتی را در فرهنگسرای نیاوران خواهیم داشت.
مازیار خواجیان که در گروه هشتگ تهران حضور دارد اظهار داشت: آلبوم گروه مردادماه منتشر شد و 23 دی‌ماه در این فستیوال به روی صحنه خواهیم رفت.

ژوبین عسگریه سرپرست گروه پیل دم گفت: سبک گروه تجربی است و روتین نیست. در سال 84 گروه تشکیل شده است و به دلیل نداشتن مجوز خواننده در گروه نداریم و موسیقی ما بدون کلام است. نکته قابل‌توجه در این گروه حضور بانوان به‌عنوان نوازنده در این گروه بود.
اشکان ماهری ضمن معرفی خودش برنامه گروه را بیان کرد: دو سال قبل آلبومی بانام "پرگار" با آهنگسازی من منتشر شد. گروه سبک خاصی را دنبال نمی‌کند و برای نخستین بار در قالب این جشنواره کنسرتی را برگزار خواهیم کرد.
فواد الهی قمشه‌ای ضمن معرفی برنامه‌های گروه اظهار داشت: در 11 دی اجرا خواهیم داشت و قبل از کنسرت دو قطعه در سبک الکترونیک منتشر خواهد شد. نوازندگی گیتار بر عهده من خواهد بود. 
مسعود دلجو که از رشت در این نشست حاضرشده بود برنامه‌های خود را بیان کرد: اولین آلبوم گروه روزهای آینده منتشر خواهد شد که به‌عنوان خواننده در این آلبوم حضور دارم. همچنین اجرای ما در تاریخ 9 دی‌ماه خواهد بود.
مازیار سلطانی یکی دیگر از هنرمندان در این نشست برنامه‌های گروه خود را بیان کرد: نوازندگی گیتار و خوانندگی گروه را بر عهده‌دارم و 3 دی کنسرتی را به روی صحنه خواهیم برد.
سبحان اکرامی سرپرست گروه سبحان گفت: به مناسبت افتتاح مجموعه برج آزادی 24 دی قطعه‌های نوستالژیک و قدیمی را با تنظیمی جدید اجرا خواهیم کرد.
یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در این نشست حضور چند نوازنده در گروه‌های گوناگون بود که هنرمندان و خبرنگاران دیدگاهی خود را در این خصوص بیان کردند.
در پایان نشست یاشار درفشه درباره بحث مالی این فستیوال گفت: از هر گروه یک‌میلیون تومان بابت حضور در این فستیوال گرفته‌شده است. پس از اتمام جشنواره و درصد سایت فروش بلیت هزینه‌ به‌صورت نصف نصف میان برگزارکننده و گروه‌ها تقسیم خواهد شد. 
دبیر جشنواره نکاتی در خصوص گروه‌ها بیان کرد: در جشنواره باربد در سال گذشته گروه مون هد کاندید بهترین آهنگسازی آلبوم شد و اشکان ماهری جایزه بهترین آلبوم را دریافت کرد. همچنین قرار است چند گروه حاضر در این فستیوال اولین آلبوم خود را منتشر کنند.
قرار است این فستیوال از تاریخ 18 آذرماه الی 25 دی‌ماه در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته در برج آزادی برگزار شود. شهریار مسرور، گروه مدار (پرهام علیزاده)، گروه دگردیس (فرشاد رمضانی)، هومن اژدری، امیر اشکان غلامی، گروه کانال، گروه مون هد، گروه بادزنگ، فواد قمشه‌ای، پیل دم، گروه ضرب و فوت (رضا تاجبخش)، گروه هشتگ تهران، سبحان اکرامی و اشکان ماهری گروه‌ها و هنرمندانی هستند که در این فستیوال اجرا خواهند داشت. علاقه‌مندان به این گروه‌ها می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

نویسنده : محمد حسین خسروی فر | عکس: سارا زمان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه