ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

"گرین دی" بر روی مریخ فرود آمد!

مریخ‌نورد InSight آژانس فضایی روز گذشته بر روی سطح سیاره سرخ فرود آمد. حال این مریخ‌نورد با استفاده از لرزه‌نگار و همچنین دستگاه حرارت‌سنج که به هسته مریخ خواهد فرستاد اطلاعاتی را در ارتباط با شکل‌گیری مریخ و بالتبع شواهدی جدید پیرامون زمین در اختیار دانشمندان آژانس فضایی قرار خواهد داد.
گرین دی بر روی مریخ فرود آمدبه گزارش ریتم نو، پس از فرود موفقیت‌آمیز این مریخ‌نورد، گروه گرین دی Green Day به‌صورت رسمی از طریق حساب توئیترشان اعلان کردند که با پروژه مذکور ارتباط دارند. در این توئیت که حدود 10 ساعت پیش منتشر شد آمده:
«رسما بروی مریخ فرود آمدیم. عبارت Green Day Since 1986 (گرین دی از سال 1986،  که در حقیقت اشاره به سال شکل‌گیری گروه دارد) بر روی یکی از چیپ های موجود در مریخ‌نورد NASAInSight  که امروز بر Elysium Planitia فرود آمد حک شده است. جایی بیرون از این دنیا.»
آن‌ها همچنین تصاویری از چیپ به همراه اطلاعاتی که بر روی آن حک شده است را ضمیمه توئیتشان کردند که شامل، اطلاعات مکان‌های پرتاب و فرود، و همچنین برنامه‌ی پرتاب به تاریخ 2 می 2018، می‌شود.
هم‌زمان به نظر می‌رسد گروه Green Day آماده بازگشت به پروژه جانبی‌شان یعنی گروه د فاکس برو هات تابز (The Foxboro Hot Tubs) هستند. اوایل این ماه بیلی جو آرمسترانگ (Billie Joe Armstrong) تصویری از صفحه گوشی‌اش منتشر کرد که نشان می‌داد مشغول گوش کردن به یکی از قطعات گروه است و در توضیحات آن نوشت که آماده بازگشت به اتاق تمرین می‌شوند، هرچند که هنوز خبر و یا برنامه‌ای در ارتباط با اجرا از این پروژه جانبی گروه منتشرنشده است.
اوایل امسال آرمسترانگ نخستین آلبومشان را با گروه د لانگ شات (The Longshot)، گروه دیگری که در آن عضو است، منتشر کرد.  آلبوم Love Is For Losers شامل جف ماتیکا (Jeff Matika  ) گیتاریست گروه Green Day در اجراهای زنده که در این آلبوم به‌عنوان نوازنده گیتار بیس و خواننده حضور دارد, همچنین کوین پرستون (Kevin Preston) نوازنده گیتار و دیوید اس فیلد (David S. Field) به‌عنوان نوازنده درامز، آرمسترانگ را همراهی می‌کنند.

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ


منبع: ریتم نو
برچسب ها: گرین دی مریخ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه