ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
حسین علیشاپور از شیوه تازه شورای شعر و ترانه با هنرمندان موسیقی اصیل انتقاد کرد؛

به ترانه‌های «مکش مرگ من» مجوز می‌دهند، به کار هنرمندان موسیقی اصیل نه!

به نظر می‌رسد تحرکاتی تازه در شورای شعر وزارت ارشاد شروع‌شده که رویکردش گسترش ممیزی‌های موضوعی به بهانه ضعف ترانه‌هاست.
به ترانه‌های «مکش مرگ من» مجوز می‌دهند، به کار هنرمندان موسیقی اصیل نه!به گزارش ریتم نو، حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی ضمن بیان این مطلب گفت : اخیراً آقای اللهیاری دوست آهنگسازم، شعر و آهنگی را درباره کشورمان ایران ساخته بود که البته بعد از جلساتی، کلماتی از آن را جابه‌جا و ترانه را مرتب کردیم و اتفاقاً ترانه  خوبی هم از آب درآمده و البته بنده بعد از خواندن بیش از ۲۰ آلبوم و این همه کنسرت، قادر به تشخیص این مساله هستم که چه کلامی فخامت دارد و چه کلامی ندارد. منتها باکمال تعجب به من خبر دادند ترانه را، شورای شعر و ترانه به بهانه  این‌که شایسته  نام ایران نیست رد کرده است .
وی ادامه داد: مشخص نیست شورای شعر ارشاد، چه چیزی را می‌بیند که ما در این کشور نمی‌بینیم و اصولاً آیا این دوستان فکر نمی‌کنند که ایجاد این محدودیت‌ها ، شرایط بد را بدتر می‌کند؟
علیشاپور گفت: آنچه موجب شد این ذهنیت برای من ایجاد شود این است که امروز دوست هنرمندم آقای امیر اثنی عشری تماس گرفت و گفت که شورای شعر، ترانه‌ای را که قرار است ایشان در کنسرت آذرماهش بخواند و موضوع ترانه مرتبط با زلزله‌زدگان سرپل ذهاب است، مردود برشمرده‌اند!
این خواننده موسیقی ایرانی در خاتمه گفت: آقایان ده‌ها ترانه  " مکش مرگ من " را به سهولت مجوز می‌دهند ؛ اما انگار اراده‌ای در کار است که جلوی کار هنرمندان جدی موسیقی اصیل ایرانی را بگیرند و صدالبته که این تلاش‌هایشان راه به‌جایی نمی‌برد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه