ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷
با حضور عوامل این آلبوم؛

نشست خبری نمایش صوتی «کوری» برگزار شد

نشست خبری نمایش صوتی «کوری»، 30 مهرماه سال جاری به همت موسسه فرهنگی هنری جام سبز با مشارکت شهر کتاب فرشته برگزار شد.
نشست خبری نمایش صوتی کوری برگزار شدبه گزارش ریتم نو، وحید اسدزاده کارگردان و بازیگر هنرهای نمایشی، مجری این برنامه بود و پس از خیرمقدم به مدعوین و معرفی اثر از کاملیا کریمی مترجم و نویسنده نمایش صوتی کوری دعوت کرد تا درباره این اثر فاخر توضیح دهد . 
کاملیا کریمی، سرپرست گویندگان، مترجم و نویسنده این نمایش اعلام کرد : همان‌طور که می‌دانیم کوری نوشته ژوزه ساراماگو برنده نوبل ادبیات است و به دلیل شاخصه‌های این رمان و فضاسازی‌های این نویسنده و دنیایی که ادراک انسانی را زیر سؤال می‌برد، نوشته‌ای خاص تلقی می‌شود . 
کریمی افزود  ما در این پروژه با رمانی سنگین روبرو بودیم که اگر می‌خواستیم اثری تصویری بسازیم کار ساده‌تری بود . اما مشکل اصلی من برای برگردان این نمایش نداشتن المان تصویری در نمایش صوتی است . 
وی در ادامه گفت که من برای ترجمه و برگردان این متن از نسخه انگلیسی و بخشی از نسخه کتاب پرتغالی ساراماگو استفاده کردم و تمام سعی ما این بود که امانت‌دار نویسنده باشیم . و کوچک‌ترین هدفی از این نوشته را تغییر ندهیم . 
کاملیا کریمی در ادامه گفت به فرمایش امام علی (ع) که سکوت در مقابل ظلم خود ظلم است و به قول ساراماگو کوری آنجایی اتفاق می‌افتد که انسان‌ها یکدیگر را نادیده بگیرند اشاره کرد.
فریبرز صفی تهیه‌کننده و کارگردان نمایش صوتی کوری ضمن عرض خیرمقدم اعلام کرد که کسانی که هنر را دوست دارند، قطعاً هنرمند هستند . وی افزود تولید این اثر برای این صداپیشگان که عمدتاً فعالیت دوبله انجام می‌دهند بسیار سخت بود و برای تولید این اثر تلاش زیادی را متحمل شدیم . 
صفی در ادامه اعلام کرد که هرگز فکر نمی‌کردیم این اثر به انتشار برسد و اینجا جایی است که باید تشکر ویژه کنیم از امیرحسین بی ریا و موسسه فرهنگی هنری جام سبز که اگر نبودند قطعاً این اثر منتشر  نمی‌شد . 
فریبرز صفی ادامه داد که همان‌طور که میدانیم سطح مطالعه در کشور بسیار پایین است و شاید هم اگر بخواهیم ملاحظه کنیم بگوییم این کتاب نخواندن به علت وقت نداشتن و مشغله‌های روزمرگی است . اما ما کاری را ارائه دادیم که مخاطبین بتوانند حتی در مسیر، این کتاب را به‌صورت نمایش گوش دهند . 
صفی گفت سایت رسمی آوای آپامه به‌زودی فعال خواهد شد و ما از استعدادهای درخشان استفاده می‌کنیم و هرگونه نقد و پیشنهادی را پذیرا هستیم . 
محمد مقدسی گوینده جوان و باتجربه گروه آوای آپامه و همچنین مدیریت رسانه نما نو اعلام کرد : هنرهای نمایشی جزء هنرهایی است که در کشور ما خیلی کم دیده می‌شوند . و ما تمام تلاشمان را در عرصه تولید و انتشار آثار خواهیم کرد که این‌گونه هنرها ارتقا پیدا کنند . 
محمد مقدسی در ادامه افزود مهم‌ترین بخش تولید یک اثر صوتی و همچنین نمایش صوتی کوری، تهیه‌کنندگی یک اثر است و فریبرز صفی زحمت‌های زیادی را برای تولید این نمایش کشیده است . 
یحیی گلنسایی دستیار کارگردان و صداپیشه نمایش کوری اعلام کرد: مهم‌ترین فعالیت در عرصه این‌گونه نمایش‌ها، صداگذاری و فضاسازی نمایش است که این نقطه قوت نمایش کوری است . 
گلنسایی افزود هنرمندان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری که امروز می‌خواهند وارد این عرصه شوند، بستر درستی ندارند . اما امیرحسین بی ریا این بستر را  برای نمایش صوتی کوری فراهم کرد . وی افزود نمایش صوتی می‌تواند خوراک خوبی برای ترافیک‌های شهر باشد و تنش‌ها را پایین بیاورد.
رهی نادری یکی از گویندگان موفق کوری اعلام کرد: نمایش صوتی خلاقیت ذهنی را افزایش می‌دهد و به شنونده امکان تصویرسازی می‌دهد.
وحید اسد زاده اعلام کرد یکی از مشکلات اصلی هنرمندان این رشته‌های هنری رکودهای اقتصادی است که موسسه فرهنگی هنری جام سبز در گروه هنری آوای آپامه با ایجاد این عرصه جدید به این مشکل کمک خواهد کرد . 
مجتبی تقوی صداپیشه پیشکسوت گروه آوای آپامه در اولین تجربه نمایش صوتی اعلام کرد : به گفته‌ی ژوزه ساراماگو کوری تمثیلی از کوری باطنی بشریت است و تولید این‌گونه آثار ازلحاظ فرهنگی به کلیت جامعه کمک خواهد کرد . 
روح‌الله خوش نژاد مدیر رسانه‌ای نمایش صوتی کوری و نماینده سایت نواک اعلام کرد : با توجه به خصوصیات این اثر ما تلاش بسیاری کردیم تا در تمام حوزه‌های رسانه‌ای این اثر را به‌صورت دیجیتال منتشر کنیم . و این اثر یکی از دردانه‌های سایت نواک و نما نو به شمار می‌رود.
در ادامه امیرحسین بی ریا ناشر این اثر اعلام کرد : من و فرهاد گوی آبادی در موسسه فرهنگی هنری جام سبز همیشه سعی به تولید و انتشار آثار خاص و فاخر داشته‌ایم . حتی در تولید آثار موسیقی پاپ مجموعه‌ی ما هم، این موضوع عیان است که بیشتر از کمیت به کیفیت در کنار بازار هنر اهمیت می‌دهیم . 
وی در ادامه گفت : قبل از هر چیز می‌بایست از شهر کتاب فرشته و مازیار حامدی تشکر کنم که در برگزاری این نشست رسانه‌ای و جشن امضا حمایت ویژه‌ای از ما کردند . و در ادامه باید از کسانی تشکر کنم که اگر از ما حمایت و به ما اعتماد نمی‌کردند هرگز موفق به انتشار این اثر نمی‌شدیم . 
در این میان باید از جناب آقای فرزاد طالبی مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی تشکر کنم . و تشکر کنم از گروه آوای آپامه که با شجاعت تمام باهمت و پشتکار پای تولید این اثر خاص و فاخر ایستادند و رسانه تئاتر آنلاین که حامی رسانه‌ای ما شدند . 
امیرحسین بی ریا در ادامه افزود نمایش صوتی کوری به‌عنوان نخستین نمایش صوتی با پخش خصوصی و برای اولین بار در تمامی سایت‌های صوتی از جمله نواک، نمانو، ریتمو، بیپ تونز، واوخوان، شنوتو، طاقچه، کتابراه، فیدیبو و نوار و اپلیکیشن های رسمی صوتی از 20 مهر منتشر شد.
بی ریا در ادامه گفت به‌زودی آلبوم دکلمه ابتدای انقراض مردهاست با صدای محمد تنهایی و موسیقی مهرداد قنبری از گروه آوای آپامه، آلبوم موسیقی صدای پای عشق با صدای مهدی سپهر، آلبوم موسیقی شب چشمان تو با صدای حمید اسدشیر و آلبوم سه گانه اجتماعی مهدی یراحی  از موسسه فرهنگی هنری جام سبز منتشر می‌شود .  
در ادامه باید تشکر کرد از مجید حیدری نویسنده رادیو، رضا تقی پور بازیگر تئاتر، محمد تنهایی گوینده، مهردا قنبری آهنگساز و تنظیم کننده که در این جشن با شکوه به ما افتخار دادند . 
در انتها امیرحسین بی ریا اعلام کرد علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر خرید اینترنتی،  پکیج نمایش صوتی کوری را از شهر کتاب فرشته تهیه نمایند و یا با تماس با موسسه فرهنگی هنری جام سبز این نسخه را با پست تحویل بگیرند . 
منبع: ریتم نو
برچسب ها: نمایش صوتی کوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه