ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

گروه هنری «آوای آپامه» نمایش صوتی «کوری» را منتشر می‌کند

نمایش صوتی کوری با اقتباس از کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو با ترجمه و برگردان به نمایش کاملیا کریمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریبرز صفی در تاریخ 20 مهرماه سال جاری توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز در تمامی فروشگاه‌های اینترنتی محصولات فرهنگی هنری منتشر خواهد شد .
گروه هنری «آوای آپامه» نمایش صوتی «کوری» را منتشر می‌کندامیرحسین بی ریا ناشر این اثر نمایشی در گفتگو با ریتم نو اعلام کرد: کوری نخستین نمایش صوتی با تولید و پخش خصوصی در ایران است و شاید تنها گروه هنری آوای آپامه باشد که شجاعانه به این‌گونه پای تولید چنین مجموعه‌ای ایستادند و اثری را در حجم و کیفیت رادیو و حتی بالاتر انجام دادند. 
وی در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان به کتاب و اهل مطالعه قطعاً کتاب کوری را خوانده‌اند و به‌طورقطع، عده زیادی هم فیلم سینمایی کوری را با اقتباس از متن ژوزه ساراماگو دیده‌اند که به عقیده من،  گوش کردن به این نمایش صوتی، کاری خالی از لطف نیست و با توجه به استقبال از کتاب این نویسنده بزرگ در ایران، همکاران من در گروه هنری آوای آپامه مسئولیت سختی را بر عهده داشته‌اند.
امیرحسین بی ریا افزود: تمامی گویندگان گروه هنری آوای آپامه، جوانان خوش‌صدا و خوش آتیه‌ای هستند که بارها صدایشان را در دوبله  فیلم‌های سینمایی شنیدیم و با صدای آن‌ها آشنا هستیم . که در این نمایش هنرمندانی چون احمد ذبیحی، محمدرضا لاکچی، زهرا پورعلی، یحیی گلنسایی، بهاره جلودارزاده، طیبه رضایی، محمد مقدسی، حمید طاهری، رهی نادری،  محمد حسین اثنی عشری، نیلوفر رحمانی، مجتبی تقوی، فرزاد ایروانی و کاملیا کریمی هنرنمایی کردند و همچنین هنرمند بزرگ رادیو نمایش، احمد گنجی در تیتراژ این مجموعه به هنرنمایی پرداخته است. 
وی در ادامه اعلام کرد: دفتر موسیقی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌های بسیار زیادی در دریافت مجوزهای لازم این اثر کردند و سایت‌های نواک و نمانو همکارانی بودند که دوستانه در پخش این اثر ما را یاری کردند.
گفتنی است، جشن امضا و دیدار با عوامل این مجموعه در حضور جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، 30 مهر در شهر کتاب فرشته ( خیابان شریعتی – پایین‌تر از پل صدر پلاک 1671 ) برگزار می‌شود.

گروه هنری «آوای آپامه» نمایش صوتی «کوری» را منتشر می‌کند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه