ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
جمعه ششم مهرماه

نخستین نشست صدابرداری استودیویی در ایران برگزار می‌شود

نخستین نشست تخصصی «صدابرداری استودیویی در ایران» روز جمعه ششم مهرماه سال جاری با حضور تعدادی از متخصصان و صدابرداران مطرح کشورمان برگزار می‌شود.
نخستین نشست صدابرداری استودیویی در ایران برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، نخستین نشست تخصصی صدابرداری استودیویی در ایران  ساعت ۱۷ روز جمعه ششم مهرماه سال جاری با حضور تعدادی از متخصصان و صدابرداران مطرح کشورمان در مجموعه «شهر صدای پارسیان» برگزار می‌شود.
در این نشست که به دبیری آیدین الفت برگزار می‌شود، رضا عسگرزاده، امید نیک بین، ارد انزابی پور، حمید آداب و رامین مظاهری از صدابرداران مطرح کشورمان به نمایندگی از استودیوهای «بل»، «پاپ»، «شهر صدا»، «دهل»، «باران» و «بم آهنگ» به بیان نقطه نظرات خود پیرامون صدابرداری استودیویی در ایران می‌پردازند.
در توضیح نخستین نشست تخصصی صدابرداری استودیویی در ایران آمده است:
«تخصص صدابردارى استوديويى بيش از ٥٠ سال است كه در ايران قدمت دارد. اين تخصص به‌عنوان ثبت‌کننده نهايىِ هنر و تلاش آهنگسازان، تنظیم‌کنندگان، خوانندگان و نوازندگان از اهميت بسيار ویژه‌ای برخوردار‌است. در كشورهاى مترقى اين تخصص آن‌قدر مهم و داراى پايه علمى است كه به آن واژه  مهندسى ضبط اطلاق می‌شود. ازاین‌رو در نشست ششم مهرماه سکان‌داران اين تخصص در ايران  گرد هم می‌آیند تا تجارب و انديشه حرفه‌ای خود را با موزیسین‌ها، دانشجويان، هنرجويان و علاقه‌مندان اين رشته به اشتراک‌گذارند»
مجموعه شهر صدای پارسیان خردادماه سال جاری نیز اولين نشست تخصصي ميکس و مسترينگ ايران  با محوریت موسيقي را برگزار کرده بود. در این نشست آرش پاکزاد، ارد انزابی پور، رضا عسگرزاده، امير تفرشی و رامين مظاهری به‌عنوان سخنران حضور داشتند.
مجموعه «شهر صدای پارسیان»  به مدیریت آیدین الفت از جمله موسسات آموزشی فعال حوزه مهندسی صدا در ایران است که  آموزش حرفه‌ای شاخه‌های گوناگون مهندسی صدا در ايران و انتقال تجربیات فعالان این رشته یکی از اهداف آن است.  از فعالیت‌های اين مجموعه می‌توان به تأسیس رشته صدابردارى استوديويى در دانشگاه جامع علمى و كاربردى در مقطع كاردانى و همكارى با دانشگاه آزاد اسلامى در تأسیس رشته «فن‌آوری صدا» در مقطع كارشناسى و برگزارى سمينارهاى تخصصى گوناگون در زمينه طراحى و مهندسى صدا نام برد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه