ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷

میزبانی جشنواره ملی موسیقی جوان از سنتورنوازان در رودکی

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در یازدهمین روز برگزاری خود میزبان سنتور نوازان جوان و نوجوان بود.
میزبانی جشنواره ملی موسیقی جوان از سنتورنوازان در رودکیبه گزارش ریتم نو، روز چهارشنبه 7 شهریورماه هنرمندان سنتور نواز در سه گروه سنی الف، ب و ج در محضر مینا افتاده، مجید کیانی،سیامک آقایی و رضا شفیعیان نواختند تا درنهایت از بهترین‌ها در شب اختتامیه این بخش تجلیل به عمل آید. 
بر اساس این گزارش در بخش نخست، نه نفر از شرکت‌کنندگان در رده سنی "الف یک" به رقابت پرداختند. کارن احمدی، آروین زند کریمی، علی‌رضا شکری باروق، آورین صیدی، آریا عباسی، دانیال عقلمندی، تارا قهرمانی، ماهان کاظمی، نیروانا نائیج در این بخش اجرا کردند.
شرکت‌کنندگان به‌نوبت به روی صحنه آمدند و پس از تک‌نوازی داوران در بین اجرای هر یک از نوازندگان درخواست اجرای ردیف‌های خاصی را با ذکر مشخص نام ردیف می‌کردند و ایشان نیز ردیف درخواستی را به اجرا درمی‌آوردند
در ادامه نوبت به سنتورنوازان در بخش "الف دو" رسید. این بخش نیز با حضور 8 شرکت‌کننده برگزار شد و  سروش حاجی طالب، محمدرضا رحمانیان، مهرداد طهماسبی، علی قلی بیگی، پردیس سادات کشفی، فردین محمدی نژاد، پرنیان ممبری، سید رضا هاشمی جریان یافت.
پس از تاملی کوتاه داوران جشنواره به تماشای سنتور نوازی در رده سنی "ب" نشستند. در این بخش مهران آقاخانی، فرهنگ بقایری، مرتضی تقوی آلاشتی، علی دور اندیش، سهیل دیاری بیدگلی، حمید رجبی کجیدی، شهریار قیدارپور، کیوان یزدانی به رقابت پرداختند.
گفتنی است کار سنتور نوازان جشنواره دوازدهم، با اجرای محمد میلاد زارع ابراهیم آباد، بابک مشیری، محسن میرزایی خلفه کندی در بخش "ج" پایان یافت.
دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی، بنیاد رودکی و فرهنگسرای نیاوران  در حال برگزاری است.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه