ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» برگزار می‌شود

کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» دهم شهریورماه سال جاری، با پژوهشگری و اجرای آیدین نورمحمدی، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، آیدین نورمحمدی، نوازنده و مدرس ویولن و کمانچه، با اعلام این خبر گفت: «این کنسرت در ساعت 20 از دهم شهریورماه سال جاری باهدف بررسی شیوه‌های کمانچه نوازی با محوریت اجرای سبک هنری هنرمند گرامی زنده‌یاد کامران داروغه، در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. همچنین حسین مرشد پور به‌عنوان نوازنده تنبک در این اجرا بنده را همراهی می‌کند.»
وی درباره دیگر برنامه‌های پیش روی خود افزود: «آلبومی بدون کلام که شامل آثارم مربوط به هم‌نوازی کمانچه و ویولا با سازهای کوبه‌ای تبلا و تنبک است را راهی بازار خواهم کرد، کتابی نیز مربوط به مسائل موسیقی آذربایجان ترجمه کرده‌ام که در دست اقدام برای انتشار اثر است.»
آیدین نورمحمدی در ارومیه و در خانواده‌ای هنردوست و هنرمند متولدشده و پرورش‌یافته است، پدرش نوازنده ویولن است و ازآنجاکه وی، از دوران کودکی به آواز و پس‌ازآن به ویولن علاقه‌مند بوده نزد پدر یادگیری این ساز را آغاز می‌کند. سپس به نوازندگی ویولن کلاسیک علاقه‌مند شده و نزد مرحوم زاون یدیقاریانس مبادرت به آموزش این ساز کرده و بعد‌ها نزد اساتیدی چون همایون رحیمیان و سیاوش ظهیرالدینی این فراگیری‌ها را ادامه می‌دهد. با نوای ساز رحمت الله بدیعی علاقه‌مند به کمانچه شده و معلومات خود را بر روی این ساز پیاده می‌کند. مدت‌زمانی از نظرات اساتید مختلف در مسیر هنری خود استفاده کرده و درنهایت از محضر زنده‌یاد محمدرضا لطفی بهره‌مند می‌گردد، وی همچنین دوره ریتم و وزن خوانی را نزد بهمن رجبی گذرانده است.
کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» برگزار می‌شود
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه