ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
با معرفی برگزیدگان

بخش نواحی دوازدهمين جشنواره ملی موسیقی جوان به خط پایان رسید

آئین اختتامیه «بخش نواحی» دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، جمعه‌شب دوم شهریورماه با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
بخش نواحی دوازدهمين جشنواره ملی موسیقی جوان به خط پایان رسیدبه گزارش ریتم نو، مراسم اختتامیه‌ این دوره از جشنواره با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون اموری هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، محمدرضا درویشی،حسین علیزاده، علی‌اکبر شکارچی، داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا اردلان، آلما جوقی، محمد خوشرو، علیرضا سلیمانی، علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و هیأت دواران در بخش‌های گوناگون و دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائتی از آیات قرآن مجید، نماهنگی از روند برگزاری بخش نواحی دوازدهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان پخش شد.
 سپس  سید عباس سجادی در مقام مجری این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوشامدگویی به هنرمندان و شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره، از هومان اسعدی دبیر جشنواره برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.
اسعدی ضمن تبریک به هنرمندان موسیقی به‌واسطه‌ی برگزاری جشنواره‌ی جوان گفت: امسال دوازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش نواحی برگزار شد و در ادامه بخش‌های کلاسیک و موسیقی دستگاهی برگزار خواهد شد 
وی ادامه داد: امسال بیش از 1600 اثر به دبیرخانه ارسال شد که بیش از 600 اثر مربوط به موسیقی نواحی بوده و در نهایت بیش از 600 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد. 300 اثر از موسیقی نواحی بود. امشب شاهد اسامی 150 برگزیده این بخش خواهیم بود. نیمی از این جشنواره نواحی و نیمی دیگر مربوط به موسیقی دستگاهی و کلاسیک است. می‌دانیم تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از این باشد. امیدواریم در آینده شاهد حضور آن‌ها باشیم.
اسعدی همچنین گفت: در این 4 دوره که موسیقی نواحی اضافه‌شده است هرسال شاهد ارتقای کیفی و کمی بودیم. وضعیت موسیقی نواحی در ایران وضعیتی خاص است، کمتر کشوری وجود دارد که ازنظر تنوع قوام و فرهنگ مانند ایران باشد. امشب شاهد بخش‌هایی از این تنوع و تکثر هستیم. این بسیار امیدوارکننده است که شرکت‌کنندگانی از طیف‌های سنتی داریم که علویه بر مشکلات به فعالیت خود ادامه داده و استمرار این فرهنگ به‌وضوح دیده می‌شود.
دبیر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه کرد: موسیقی که هویت ایران را می‌سازد و این تنوع نتیجه جهان‌بینی است. استمرار این چند دوره اثرات مثبتی داشته و توانسته است تا حد زیادی انگیزه‌ای برای جوانان و نوجوانان باشد تا حضور درصحنه داشته و فرهنگ نیاکان خود را زنده کنند. 
وی در پایان تأکید کرد: ضمن تشکر ویژه از شرکت‌کنندگان و تبریک به برگزیدگان اگرچه این جشنواره ظاهراً ماهیتی رقابتی دارد اما ویل یا  دوم شدن مسئله اصلی نبوده و حضور پررنگ یک منطقه است که باعث ایجاد هویتی جمعی می‌شود. هر اقلیمی نماینده‌ای دارد و نمایندگی به بهترین وجه انجام می‌شود. محدودیت‌های مالی جشنواره باعث این رتبه‌بندی شده چون در غیر این صورت به نظر ما هر 600 نفر برگزیده هستند. 
سپس برخی شرکت‌کنندگان موسیقی نواحی که گلچینی از موسیقی اقوام ایرانی را در برمی‌گرفتند به روی صحنه حاضر و اجرای بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند که با تشویق بی‌پایان حضار روبرو شدند. 
در بخش بعدی آئین اختتامیه این جشنواره به دعوت مجری برنامه محمدرضا درویشی برای سخنرانی به روی سن خوانده شد، وی طی سخنانی کوتاه گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان امروز بی‌تردید بزرگ‌ترین رویداد هنری کشور است. آنچه موسیقی نواحی می‌نامیم زیربنای کل موسیقی این سرزمین است. 
وی ادامه داد: موسیقی دستگاهی که به آن موسیقی رسمی و ملی می‌گویند با زبان فرق می‌کند، موسیقی ملی شامل موسیقی همه اقوام ایران است. موسیقی نواحی اساس موسیقی کشور است که هر قسمت آن قدمتی چند صد یا چند هزارساله دارد. این موسیقی است که باید از آن حمایت و مراقبت کرد، من از مسئولان و نهادهایی که در زنده نگاه‌داشتن این جشن فرهنگ ایران دخیل بوده‌اند کمال تشکر رادارم. باور کردم که تا وقتی عشق و عرق به ایران وجود دارد این فرهنگ علی‌رغم خواست کسانی که به دنبال نابودی آن هستند، زنده می‌ماند. 
سپس گروه دیگری از جوانان و نوجوانان هنرمند شرکت‌کننده در جشنواره برای اجرا به روی صحنه آمدند که دراین‌بین اجرای پارسا باجلویند 5 ساله با تشویق و استقبال حاضران در تالار وحدت روبرو شد.
با پایان اجراهای شورانگیز این هنرمندان، سید محمد مجتبی حسینی با دعوت مجری به روی صحنه آمد و  در سخنانی گفت: اگر زبان را ظرفیت برقراری ارتباط به‌وسیله نشانه‌ها بدانیم، بیان، پیدا و روشن سخن گفتن است. یعنی گفتن به آدابی و ترتیبی به شیوه و منشی می‌پندارم که همان‌گونه که اشعار حافظ و سعدی و مولانا بیان ممتازی از زبان فارسی است، نغمه‌های برگذشته از قرن‌ها که هنوز و همچنان در زندگی اقوام و شهروندان جای‌جای کشور عزیزمان جاری هستند و با شنیدنشان یاد و خاطره‌ای از تاریخ جغرافیایی در خاطر ما جان می‌گیرد همان بیان بلیغ است که معنا را روشن می‌کند و جان می‌بخشد. بنابراین ما می‌توانیم در بیان نغمه‌ها خود را ببینیم. خودی خالص و بی‌نقاب، ازاین‌روست که می‌گویند برای دانستن و شناخت حال می‌توان به اثر هنری نگریست. 
وی ادامه داد: هر چه آثار هنری پخته‌تر و سخت تر باشند به مخاطبان از قوام فرهنگ خبر می‌دهند و اگر آثار لرزان باشند یا سست و خدای‌ناکرده یک‌بارمصرف، همان تصویر را ارائه می‌کنند. چنین است که کارشناسان و خبرگان موسیقی بر این باورند که باید برای موسیقی ارزشمند، برنامه‌ها داشت و کارها کرد، چراکه بازتاب تصویری از ماست.
حسینی همچنین گفت: جشنواره موسیقی جوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری است، مهم است چون نشانه فرداست (همه کارها  کار امروز است جز آنچه برای نوجوانان و جوانان) و چون خبر از آینده می‌دهد اما ملتی آینده‌ای بشکوه و فرازمند خواهند داشت که  ره توشه و سرمایه از گذشته بگیرند. امشب که مراسم پایانی بخش موسیقی نواحی از جشنواره موسیقی جوان است می‌بینیم که چطور و با چه ظرافتی، طرائف موسیقی نواحی ایران را نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنند. آنچه امروز می‌بینیم بی‌تردید حاصل شوق این عزیزان، اهتمام خانواده‌ها، دلسوزی مربیان و نیز همین جشنواره است که باتدبیر هومان اسعدی عزیز موسیقی‌دان نامدار و به دستیاری 90 دویر کم‌نظیر دوازده دوره را پشت سر گذاشته است.
معوین هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره موسیقی جوان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری کشور باقوت تمام ادامه خواهد یافت و با پایان جشنواره دوازدهم، کار جشنواره سیزدهم آغاز خواهد شد. امیدوارم در دوره‌های آتی بخش‌های نظری نظیر کارگاه‌هایی برای شناخت بیشتر سنت‌ها برای جوانان عزیز شرکت‌کننده و فرصت آموختن از محضر استادان طراز ویل کشور فراهم شود و بتوانیم گام‌هایمان را استوارتر برداریم.  
در پایان آئین اختتامیه بخش نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، سید عباس سجادی مجری این برنامه با دعوت از مسئولان، اساتید و هیأت دویران حاضر در تالار وحدت بر روی صحنه، با تشویق حاضرین و معرفی برگزیدگان به ترتیب زیر پایان‌بخش این مراسم بود.
*برگزیدگان بخش موسیقی نواحی ایران
برگزیدگان موسیقی آذری:
هیئت دویران بخش موسیقی آذری ،ضمن تقدیر از خانم‌ها پانیذ ستاری نوازنده قانون آذری ( از تبریز)و افرا اصلان حسینی نوازنده دایره آذری(از تبریز)، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:

- برگزیدگان بخش موسیقی آذربایجان:
- برگزیدگان تک‌نوازی تار آذری:
 - گروه سنی الف: 
رتبه سوم به‌طور مشترک: آقای سینا شجری ( تبریز)و خانم زهرا میرزایی ( زنجان)
رتبه دوم : آقای آراز قاسمی(تبریز)
رتبه ویل: آقای آراز وجودی( تبریز)
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای مهران بهروزی( تبریز)
رتبه دوم: آقای فرزین رازقی( تبریز)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
گروه سنی ج:
رتبه سوم: خانم سئویل اقدسی ( تبریز)
رتبه دوم: آقای اِلمان اطهری ( تبریز)
رتبه ویل: آقای ناصر مددی( تبریز)


- برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه آذری:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: خانم پارمیس ستاری( تبریز)
رتبه دوم : آقای آرین ضمیری( تبریز)
رتبه ویل: آقای رضا محمدی( تبریز)
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای آرمین زینال زاده( تبریز)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای روزبه مقدم نژاد( تبریز)
رتبه دوم: خانم آیلار جهانگیری ( تبریز)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی قوپوز:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: خانم اسماء میکائیلی ( مشکین‌شهر)
رتبه دوم : آقای ابراهیم راثی ( تبریز)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی ب:
رتبه سوم و دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم و سوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای محمدرضا حمیدی ( تهران)


- برگزیدگان تک‌نوازی گارمون :
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای محمدرضا محمدوند( تبریز)
رتبه دوم و ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل و دوم تشخیص نداده است.

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم و دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم و سوم تشخیص نداده است.
      رتبه ویل: آقای سینا حسن‌زاده( تبریز)


- برگزیدگان تک‌نوازی دوتار شرق و جنوب خراسان:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای کیان واحدی( تربت‌جام)
رتبه دوم : خانم کوثر حیاتی( تربت‌جام)
رتبه ویل: خانم مهدیس ابراهیمیان( تربت‌جام)
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای الهداد بهرامی( تایباد)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل به‌طور مشترک: آقایان مصطفی تیموری( تربت‌جام) و ایمان تخم کار( تربت‌جام) 
-       گروه سنی ج:
رتبه سوم به‌طور مشترک: آقایان محمد سلیمانی( تربت‌جام) و علی شیری ( تایباد)
رتبه دوم: آقای سلمان سلیمانی( تایباد)
     رتبه ویل: آقای همایون حامدی ( تربت‌جام)

- برگزیدگان ویاز شرق و جنوب خراسان:
- گروه سنی الف (1): 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : آقای محمدامین امینی ( تربت‌جام)
رتبه ویل: آقای مبین دُرپور( تربت‌جام)

- گروه سنی الف (2):
رتبه سوم: آقای کیان واحدی( تربت‌جام)
رتبه دوم: آقای عبدالرحمن باطوری( تربت‌جام)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

-        گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای محسن کریمی ( تربت‌جام)
رتبه دوم: آقای امین برنا( تربت‌جام)
      رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی دف:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای علی کاربین( مشهد)
رتبه دوم : خانم پرنیان سلیمانی( اصفهان)
رتبه ویل: آقای محمد مرادی(سنندج)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای محمد مهدی قاسمی(شیراز)
رتبه دوم: آقای امیرمحمد نیک منش (شاهین شهر)
رتبه ویل: آقای سعید فرزانگان(سنندج)

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: خانم نرگس ربانی نیا (لنجان)
رتبه دوم: آقای حامد سهرابی(کرمانشاه)
     رتبه ویل: آقای فرید زندی(سنندج)

- برگزیدگان بخش موسیقی کردی:
هیئت دویران بخش موسیقی کردی ضمن تقدیر از آقای نیما شفیعی نوازنده ساز سرنای کردی، آقای آلان فاروقی نوازنده دهل کردی،آقای پارسا احمدزاده نوازنده ضرب کردی و آقای امید دباغی نوازنده ضرب کردی برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌نماید
- برگزیدگان تک‌نوازی نرمه نای:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : آقای پارسا احمدزاده (سقز)
رتبه ویل: آقای آروین دباغی (بوکان)
-      گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای اسماعیل محمودی (بوکان)
رتبه دوم: آقای کریم صالحی(بوکان)
    رتبه ویل: خانم مژگان سیدی (بوکان)

- برگزیدگان تک‌نوازی دوزله:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای پارسا احمدزاده(سقز)
-         گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای علی کمالی (دالاهو)
-          گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای فرهاد سلیمانی (کامیاران)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
     رتبه ویل: آقای نیما شفیعی (روانسر)

- برگزیدگان تک‌نوازی سُرنای کردی:
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
    رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم  تشخیص نداده است. 
رتبه ویل: آقای محراب قیطاسی (کامیاران)

- برگزیدگان تک‌نوازی دهل کردی:
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
     رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم  تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای امید دباغی (بوکان)

-         گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.

رتبه دوم: آقای سامان شریفی (روانسر)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی ضرب کردی:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: خانم مژده سیدی (بوکان)
رتبه دوم : آقای کیانوش شهسواری (سقز)
رتبه ویل: آقای آلان فاروقی (سقز)


- برگزیدگان ویاز کردی :
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : آقای فواد استاد قادری (سقز)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای جبرئیل تخت فیروزه (مریوان)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
 

- برگزیدگان تک‌نوازی نی قشقایی :
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای محمدرضا چریکی (اهواز)


- برگزیدگان بخش ویاز و دوتار ترکمن :
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای ایمان عطا (گنبد کویوس)
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است. 
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای ایوب کم (بندر ترکمن)
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است. 
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.


-        گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای میثم شاعری (گنبد کویوس)
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است. 
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی دوتار ترکمن:
-         گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم به‌طور مشترک: خانم سولماز تکه (گنبد کویوس) و آقای حامد پدری (گنبد کویوس)
 رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه ترکمن:
-           گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای دوران عطا (گنبد کویوس)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

-           گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای گل محمد کم (بندر ترکمن)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه لرستان:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم به‌طور مشترک: آقای محمدرضا بارانی (خرم آباد) و آقای پویا یگانه (خرم آباد)
رتبه دوم : آقای عرفان مریدی (شهریار)
رتبه ویل: آقای محمدامینی راد (نهویند)

گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای سعید پانسته (خرم آباد)
رتبه دوم: آقای سبحان امرائی(کوهدشت)
رتبه ویل: آقای حسن سالاروند (دورود)

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای مهرداد عزیزی (خرم آباد)
رتبه دوم: آقای سجاد لیریائی (دورود)
     رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی سرنای لرستان:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم به‌طور مشترک: آقای اهورا دلفانی(خرم آباد) و آقای محمد رشیدزاده (خرم آباد)
رتبه دوم : آقای عرفان مریدی (شهریار)
رتبه ویل: آقای امیرحسین بسطامی(خرم آباد)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای علی الواری (اندیمشک)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان تک‌نوازی تنبک لرستان:
- گروه سنی الف (1): 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : آقای پارسا باجلویند (کرج)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی الف (2):
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : آقای  علی باجلویند (دورود)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است

- برگزیده ویاز لرستان:
گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای سعید رحیمی پور (خرم آباد)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است
     رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است

هیئت دویران بخش تک‌نوازی تنبور، ضمن تقدیر از خانم رها افضلی (دالاهو)، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:
- برگزیدگان تک‌نوازی تنبور :
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای سید فرهاد فرهادی (دالاهو)
رتبه دوم به‌طور مشترک : آقای وِریا کریمی (دالاهو) و خانم تارا افضلی (دالاهو) 
رتبه ویل به‌طور مشترک: آقایان پویا عباسی (کرمانشاه) و حافظ کریمی (دالاهو)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای مهدی مریدی (سویه)
رتبه دوم: آقای سهیل رستمی (کرمانشاه)
رتبه ویل: آقای امین ملک زاده (هشتگرد)

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم به‌طور مشترک: آقایان حامد ناجی (کرمانشاه) و دوید نجف زاده (کرمانشاه)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
     رتبه ویل: آقای علی‌اکبر مرادی مشکین (همدان)

- برگزیدگان بخش ویاز و تنبور:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای ایلیا احمدیان فر (کرمانشاه)
رتبه دوم : آقای علی احمدیان فر(کرمانشاه)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم به‌طور مشترک: آقایان سعید کرمی راد (کرمانشاه) و علی کمالی (دالاهو)
رتبه ویل به‌طور مشترک: آقایان بُرزو امیریان (سر پل ذهاب) و پدرام ظاهری نیا (قصر شیرین)

-        گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای سید ساسان خاموشی (دالاهو)
رتبه دوم: آقای سیروان شیروئی (دالاهو)
     رتبه ویل: آقای سجاد علائی فر(دالاهو)

- برگزیدگان بخش موسیقی مازندران:
هیئت دویران ضمن تقدیر از آقایان سید امیررضا محمدی نوازنده دوتار (از جویبار) و آرش احمدزاده نوازنده لَله وا (از قائم شهر) ، برگزیدگان این بخش را به شرح ذیل اعلام می‌کند:
- برگزیدگان تک‌نوازی دوتار مازندران:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای محمدحسین ابراهیمی(ساری)
رتبه دوم : آقای محمدحسین طیبی (ساری)
رتبه ویل: آقای سید محمدرضا محمدی(قائم شهر)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای امیرعلی جهان بخشی (سواد کوه)
رتبه دوم: آقای علیرضا پورحاجی (ساری)
رتبه ویل: آقای مجید بِتیار(ساری)

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای فرهاد محمدی (سواد کوه)
    رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
 
- برگزیدگان تک‌نوازی کمانچه مازندران:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: خانم نیایش طالبی (ساری)
رتبه دوم : آقای حسام بِتیار(ساری)
رتبه ویل: آقای سید محمدرضا محمدی (قائم شهر)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای صالح جعفری (بابلسر)
رتبه دوم: آقای کمیل مسلمی (ساری)
رتبه ویل: آقای علی فتحی (جویبار)

-      گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای شهرام هادیان (ساری)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
     رتبه ویل به‌طور مشترک: آقایان رضا ابراهیمی (تهران) و فرشید اسکندری (سوادکوه)

- برگزیدگان تک‌نوازی غِرنه :
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم : هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای حسین جهانی نسب (ساری)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای امیرمحمد خطیبی (نکاء)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
 
-        گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای میلاد امینی (آمل)
 رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- برگزیدگان بخش ویاز مازندران:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است. 
رتبه دوم : آقای مهدی کارگر (ساری)
رتبه ویل به‌طور مشترک: آقایان آرمان فلاح پور(ساری) و سید یونس قریشی (ساری)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای امیرحسین جعفری (آمل)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.


- برگزیدگان تک‌نوازی لَله وا:
- گروه سنی الف: 
 رتبه سوم: آقای رضا کاظمی (سوادکوه)
رتبه دوم : آقای حسین جهانی نسب (ساری)
رتبه ویل: آقای محراب قیاسی (آمل)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای رضا فیضی (آمل)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای زمان عابدی (سوادکوه)

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای جواد محسن تبار (سوادکوه)
رتبه دوم: آقای میلاد امینی (آمل)
     رتبه ویل: آقای حمیدرضا قیاسی (آمل)


- برگزیدگان تک‌نوازی سُرنای مازندران:
- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای محمدرضا کاظمی (ساری)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

-       گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای محمد الیاسی (ساری)
     رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.
 

- برگزیدگان تک‌نوازی دِسَرکوتِن:
- گروه سنی الف:
رتبه سوم: خانم هستی حسن نژاد (ساری)
رتبه دوم به‌طور مشترک: آقای امیررضا طیبی  (ساری) و خانم کوثر مصطفی پور (ساری)
رتبه ویل: آقای محمدحسین طیبی (ساری)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای توحید حیدری (آمل) 
رتبه دوم: آقای مجید بِتیار(ساری)
رتبه ویل: آقای محمدرضا کاظمی (ساری)

- گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: آقای سجاد پاریوی فلاح (ساری)


- برگزیدگان تک‌نوازی دوتار شمال خراسان:
- گروه سنی الف (1):
رتبه سوم: آقای رضا محرابی (شهریار)
رتبه دوم: خانم بهاره شریفی (مشهد)
رتبه ویل: آقای امیرحسین حسین زاده (تهران)

- گروه سنی الف (2):
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای فرهاد اسلامی (شیروان)
رتبه ویل: آقای مصطفی اسلامی (شهریار)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای بامداد غفاری (قوچان)
رتبه دوم: آقای صادق غلام رضا زاده (شیروان)
رتبه ویل: آقای فرشاد علی نژاد  (قوچان)

- گروه سنی ج:
رتبه سوم: آقای سجاد حسین پور (مشهد)
رتبه دوم: آقای شهاب رضا زاده (شیروان)
      رتبه ویل: آقای محمد رحمانی (مشهد)


- برگزیدگان بخش ویاز شمال خراسان:
- گروه سنی الف:
رتبه سوم: آقای سید پدرام خلیق (قوچان)
رتبه دوم: آقای علی انصاری (درگز)
رتبه ویل: آقای جلیل خانی (قوچان)

- گروه سنی ب:
رتبه سوم: آقای سعید هوشمند (شیروان)
رتبه دوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه دوم تشخیص نداده است.
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.

- گروه سنی ج:
رتبه سوم: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه سوم تشخیص نداده است.
رتبه دوم: آقای مظاهر حدادیان (فاروج)
رتبه ویل: هیئت دویران هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبه ویل تشخیص نداده است.


- هیئت دویران بخش تک‌نوازی نی انبان از آقای مهدی حیدری منفرد (بوشهر) تقدیر می‌نماید.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه