ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

دومین دوره جشنواره موسیقی خیابانی «صدای پیاده‌رو» برگزار می‌شود

دومین دوره جشنواره موسیقی خیابانی با عنوان «صدای پیاده‌رو»، هفتم تا نهم شهریورماه در کافه محیط تهران به همت «ساز و قلم» برگزار می‌شود.
دومین دوره جشنواره موسیقی خیابانی «صدای پیاده‌رو» برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، نخستین دوره این جشنواره مردادماه سال گذشته در کافه دیاموند تهران برگزار شد‌. در دوره نخست گروه‌های شیخ، آزاد، آنسامبل جیپسی جز تهران، امید افخم، پرانتز، نود و پنج، آس و پاس ها، گاماس، ریوار، سپتا و … به رقابت پرداختند و با آرای مردمی گروه سپتا با بیشترین رای به‌عنوان برنده اعلام شد.
ازجمله اتفاقات و تأثیرات صدای پیاده‌رو پس از پایان دوره نخست می‌توان به گسترش فرهنگ موسیقی خیابان ، کمتر شدن حساسیت مأموران ذی‌ربط به اجراهای خیابانی، اجرای گروه پرانتز در فستیوال شب شنبه‌ها، ارائه آثار مستقل توسط امید افخم با حمایت سیامک عباسی و حضور برخی از گروه‌ها در حوزه موسیقی تئاتر اشاره کرد.
لازم به ذکر است جایزه‌ی گروه برگزیده دوره اول، برگزاری یک کنسرت کامل از سوی «ساز و قلم» بود که با هماهنگی‌های انجام‌شده و طبق نظر سرپرست سپتا، به‌زودی این امر میسر خواهد شد.
نکته قابل‌توجه این است که دومین دوره جشنواره موسیقی خیابانی به درخواست گروه‌های موسیقی شرکت‌کننده به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود‌.
در دوره دوم گروه‌های Rising Stars، میلاد مستحسن، پرانتز، کسری چاوشی، پازیریک، دربند موزیک، آکسان، البرز بند، گس بند، واکمن، آزاد و دلنوا در کافه محیط تهران به اجرای موسیقی می‌پردازند. در این دوره از اساتید موسیقی و همچنین تهیه‌کنندگان حوزه موسیقی دعوت به‌عمل‌آمده تا در راستای انتقال تجربه و حمایت از موسیقی خیابانی و استعدادهای جوان و کمتر شناخته‌شده حضورداشته باشند.
در این جشنواره فارغ از تحصیلات، تجربه و رتبه‌بندی؛ همه اقشار نوازنده در سبک‌های گوناگون نظیر پاپ، راک، سنتی، کلاسیک، تلفیقی، جز، بلوز، کانتری و… می‌توانند شرکت نمایند. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به نشانی www.blito.ir و یا وبگاه ساز و قلم مراجعه کنند


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه