ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
با اجرای ارکستر مجلسی رسا و رهبری بهنام ابوالقاسم

قطعاتی از فردین خلعتبری در کنسرت هزار و یک شب به صحنه می‌رود

ارکستر مجلسی رسا به رهبری بهنام ابوالقاسم کنسرت "هزار و یک شب" را در قالب اجرایی از ساخته‌های جدید فردین خلعتبری به صحنه می‌برد.
قطعاتی از فردین خلعتبری در کنسرت هزار و یک شب به صحنه می‌رودبه گزارش ریتم نو، در این برنامه که در روزهای اول و دوم شهریورماه در تالار رودکی تهران به صحنه خواهد رفت، آثاری از آخرین ساخته‌های خلعتبری برای سینما که عنوان"هزار و یک شب"  را روی خود دارد اجرا خواهد شد. قطعاتی از آثاری چون "پروانه‌ای در باد"، "نیمکت"، "آسمان من"، "شکلات"، "پستچی سه بار در نمی‌زند"، "دندون طلا" و...در این کنسرت با اجرای ارکستر رسا به صحنه می‌روند. کنسرت "هزار و یک شب"  اولین همکاری فردین خلعتبری، بهنام ابوالقاسم و ارکستر رسا است و اولین باری است که پوریا اخواص و پدرام فریوسفی در این ترکیب روی صحنه می‌روند.
ارکستر مجلسی رسا نیز به‌عنوان اجراکننده آثار متشکل از 25 نوازنده با سرپرستی مظفر نبیلی است که  فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1389 به شکل کوارتت زهی آغاز کرده تابه‌حال برنامه‌های موفقی در تالار رودکی تهران، کلیسای آلمانی‌های مقیم ایران و دیگر سالن‌های معتبر ایران اجرا کرده است. در سال 1392 به رهبری رامیار بهزادی در بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرکت کرد و عنوان دوم بخش رقابتی را به دست آورد. در سال 1393 نیز تمرینات خود را زیر نظر دکتر منوچهر صهبایی ادامه داد و در سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر عنوان گروه برگزیده را از آن خود کرد. همچنین این ارکستر در سال‌های اخیر با همکاری نوازندگان و سولیست های اروپایی به فعالیت پرداخته و آثار ارزشمندی در ایران و خارج از ایران به اجرا گذاشته است.
بهنام ابوالقاسم، آهنگساز و پیانیست برجسته ایرانی هم در این اجرا به‌عنوان رهبر میهمان حضور دارد. او که به‌تازگی در کنسرت "طرحی تو در اندازیم" به‌عنوان رهبر و پیانیست حضور داشت، در این اجرا نوازندگی را هم عهده‌دار خواهد بود. 
اجرای آثار با کلام را پوریا اخواص به عهده دارد که پیش‌ازاین با ارکستر ملی موسیقی ایران همکاری داشته است و در سال‌های اخیر با گروه‌های گوناگون موسیقی سنتی به اجرا پرداخته و در اجرای اثر "غمنومه فریدون" به آهنگسازی حسین علیزاده هم حضوری فعال داشته است. 
در این کنسرت که در دو بخش به صحنه خواهد رفت، پدرام فریوسفی، نوازنده برجسته ویولن نوازندگی سولو را عهده‌دار خواهد بود که در "هزارویک‌شب" شخصیتی ویژه برای ساز او در نظر گرفته‌شده است. ضمناً در این اجرا برای اولین بار اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی به صحنه خواهد رفت که همگی آن‌ها توسط دوست و همکار دیرین او فردین خلعتبری آهنگسازی شده‌اند.
مدیریت هنری ارکستر را مظفر نبیلی به عهده دارد و میثم ترکیان کنسرت مایستر ارکستر است. 
این اجرا ساعت 21 در محل تالار رودکی برگزار خواهد شد و بلیت‌فروشی در سایت ایران کنسرت (Iiranconcert.com) در حال انجام است و پذیرای عموم علاقه‌مندان موسیقی است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه