ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
در نشست رهبر ارکستر سمفونیک فیلارمونیک پاریس شرقی عنوان شد

آرش فولادوند: تلاش ما نشان دادن صلح‌طلبی مردم ایران است

آرش فولادوند رهبر ارکستر سمفونیک فیلارمونیک پاریس شرقی گفت: تمام تلاش ما در کنار نشان دادن هنرمان، صلح‌طلب نشان دادن مردم ایران است.
آرش فولادوند: تلاش ما نشان دادن صلح‌طلبی مردم ایران است
به گزارش خبرنگار ریتم نو، نشست صمیمانه آرش فولادوند روز پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 درحالی‌که قطعاتی از "کنسرت صدای صلح" در حال پخش بود  در "شهر کتاب دانشگاه" آغاز شد. 
آرش فولادوند ضمن خوشحالی از منتفی نکردن نشست، پس از گذشت چند روز از عمل جراحی، درباره ارکستر سمفونیک فیلارمونیک پاریس شرقی گفت: ارکستر فیلارمونیک پاریس شرقی، ارکستری وابسته به دانشگاه‌های پاریس شرقی بود.  این ارکستر که به‌صورت دانشجویی در سال 2010 متشکل از نوازندگانی که محصلین این دانشگاه بودند مشغول به کارکرد. آن زمان من در دانشگاه پاریس شرقی در حال تحصیل بودم و با این ارکستر دانشجویی چندین اجرا و کنسرت مختصر اجرا کردم که در آن زمان با بازخوردهای خوبی مواجه شد.
وی افزود: به‌مرورزمان، طی 4 سال توانستیم از موسیقی‌دانان حرفه‌ای رادیو فرانسه و همچنین کنسرواتور ملی موسیقی فرانسه در داخل این ارکستر استفاده و برنامه‌های بزرگ‌تری را اجرا کنیم و در این مدت این ارکستر به حدی رشد کرده است که در حال حاضر به یکی از شاخه‌های ارکستر جوانان کنسرواتور موسیقی ملی فرانسه تبدیل‌شده است.
رهبر ارکستر سمفونیک فیلارمونیک پاریس شرقی در خصوص نوازندگان این ارکستر بیان داشت: موسیقی‌دانان، مستقیماً از کنسرواتور موسیقی ملی فرانسه تأمین می‌شود. در حال حاضر این ارکستر یک انجمن و هیچ وابستگی به دانشگاه پاریس شرقی ندارد و تمامی موسیقی‌دانان فارغ‌التحصیلان "کنسرواتور موسیقی ملی فرانسه " یا افرادی که دیپلم‌های عالی از این کنسرواتور دارند و یا دانشگاه سوربن فارغ‌التحصیل مراکز علمی موسیقی فرانسه هستند.
وی در مورد گروه کر بهار گفت: در زمان تحصیلم در فرانسه باید آهنگ‌هایی که می‌نوشتیم را با کمک عده‌ای اجرا می‌کردیم و در زمان اجرا به موسیقی خود گوش دهید. در آن زمان کلاس موسیقی ایرانی تأسیس کردیم و کم‌کم تعداد ثبت‌نام کنندگان به 15 نفر رسید و از همین طریق گروه کر در سال 2010  شکل گرفت. 
فولادوند درباره اعضای گروه کر افزود: بااینکه درگذشته از افراد فرانسوی در گروه کر استفاده می‌کردیم اما تجربه ثابت کرد که بیان لهجه فارسی برای فرانسویان سخت است و از سال 2016 به بعد اکنون تمامی اعضای گروه کر ایرانی هستند اما درباره نوازندگان تنها نوازندگان سازهای ایرانی و سنتی، ایرانی هستند و بقیه سازها طبق کنوانسیونی که با آن‌ها امضاشده حتماً باید از موزیسین‌های خود کنسرواتور ملی استفاده کنیم.
وی در مورد فعالیت‌های خود در پاریس و لندن گفت: تمام تلاش ما در کنار نشان دادن هنرمان، صلح‌طلب نشان دادن مردم ایران است.
رهبر ارکستر سمفونیک فیلارمونیک پاریس شرقی هنرمندان موسیقی پاپ ایران را فاقد دانش موسیقیایی دانست و افزود: از موسیقی پاپ داخل ایران کاملاً دوری کرده‌ام و به‌هیچ‌عنوان به آن علاقه‌مند نیستم.
در ادامه "هوروَش خلیلی" ضمن ابراز خرسندی از همکاری با این ارکستر درباره رزومه خود گفت:من اولین زنی بودم  که در جمهوری اسلامی در قطعاتی به نام‌های "نوای قریه"، "آهوی وحشی" و "آوای روستا" همخوانی کردم و همچنین اولین بانویی که در "ارکستر ملی ایران" به رهبری "فرهاد فخرالدینی" همکاری و اجرا داشتم. 
وی همکاری با "مجید درخشانی" را یکی از افتخارات زندگی هنری خود دانست و نبود حمایت از هنر آواز زنان در ایران را یکی از مشکلات عمده بانوان ایرانی عنوان کرد.

نویسنده : صبا شکوهمند | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه