ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

روز خنیاگران شرق و جنوب خراسان در جشنواره ملی موسیقی جوان

دومین روز جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی روز گذشته به موسیقی شرق و جنوب خراسان پرداخت که علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی مهمان ویژه این برنامه بود.
روز خنیاگران شرق و جنوب خراسان در جشنواره ملی موسیقی جوانبه گزارش ریتم نو، بخش موسيقی نواحی جشنواره ملی موسیقی جوان دومین روز خود را در بیست و سوم مردادماه با حضور علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، احمد صدری، حمیدرضا اردلان تجربه کرد. 
بر اساس این گزارش شرکت‌کنندگان شرق و جنوب خراسان در سه رده سنی الف، ب و ج و در بخش دوتار و آواز باهم به رقابت پرداختند و هیأت داورانی متشکل از عبدالله امینی، اسفندیار تخم‌کار، عزیز تنها، محمد فاروق درپور و حسین رحمت‌اللهی به بررسی اجراهای آن‌ها نشستند.
آغازکننده موسیقی شرق و جنوب خراسان، گروه سنی الف با ساز دوتار شد. این گروه سنی دربرگیرنده 9 شرکت‌کننده بود که مهدیس ابراهیمیان به‌عنوان نخستین شرکت‌کننده خود روی صحنه آمد. سپس به ترتيب صبا آسایی بلوچی، کوثر حياتی و امین دامن‌پاک و عليرضا رجب‌زاده جوزقانی دوتار نوازی کردند که هیأت داوران از برخی از آنان سؤالاتی پرسیدند و خواستند مقام دیگری را نیز بنوازند.
در ادامه گروه سنی الف مهناز رضايی سرخسرائی، على سپهری، کیان واحدی و مصطفی سليمانی هنر خود را ارائه کردند.
پس از استراحتی دو گروه سنی بعدی، ب و ج به اجرای صحنه‌ای خود پرداختند. در گروه سنی ب الهداد بهرامی، ایمان تخم‌کار علیایی، مصطفی تیموری و محمدامین شیری به ترتیب حاضر شدند. داوران از برخی از آن‌ها درباره قطعه‌ای که می‌خواستند اجرا کنند، سؤال پرسیدند.
همایون حامدی، سلمان سلیمانی، محمد سلیمانی، علی شیری، محسن کهجه ئی، الیاس محرومی بزدی و وحید نستری محمود آبادی اسامی شرکت‌کنندگان رده سنی ج در دوتار نوازی شرق و جنوب خراسان بود. آن‌ها که از تایباد و تربت جام شرکت کرده بودند به ترتیب دوتار خود را به صدا درآوردند و آنچه داوران می‌خواستند را نیز نواختند. در قسمت‌هایی داوران خواندند و از شرکت‌کنندگان خواستند تا بنوازند، به‌این‌ترتیب رقابت ساز دوتار در بازه زمانی 14 الی 16 به پایان رسید.

سومین بازه زمانی این روز به آواز شرق و جنوب خراسان اختصاص پیدا کرد. در این بخش شرکت‌کنندگان در دو گروه سنی الف و ج مقابل قضاوت داوران قرار گرفتند. بخش آوازی شرق و جنوب خراسان در گروه سنی ب شرکت‌کننده‌ای نداشت. 
محمدامین امینی خلیلی، عبدالرحمن باطوری، مبین درپور، کیان واحدی عضو گروه سنی الف آواز خراسان بودند که از تربت جام حضور یافته بودند. محمدامین امینی خلیلی کوچکترین راه یافته بخش آوازی بود که با هشت سال سن روی صحنه اجرا کرد. امین برنا از تربت جام و جعفر حمیدی بهلولی از راه یافتگان به بخش نهایی رده سنی ج هنر خود را ارائه کردند. سپس محسن کریمی کهجه ئی از تربت جام که در بخش دوتار نوازی نیز حضور داشت، با اجرایش بخش آوازی را به پایان برد.
در این روز بخش موسیقی نواحی در دوازدهمين دوره برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان، رقابت دوتار و آواز شرق و جنوب خراسان را رقم زد تا از میان آن‌ها برگزيدگان قسمت نهایی را در روز اختتامیه جشنواره اعلام نماید.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه